Beste Car Cleaners;
Er zijn slechts weinig mensen die over de mogelijkheden beschikken om echte serieuze onderdoeken te doen naar waxlagen en sealant lagen. In Engeland blijkt een forummer van Detailing World hiermee aan de slag gegaan te zijn. Een jongen die gewend is om onderzoeken op te zetten en uit te voeren. Het onderzoek vertoont vele gelijkenissen met een Randomised Clinical Trail. Onderzoek waarbij zoveel mogelijk zaken worden uitgesloten en telkens dezelfde wijze van testen wordt gehanteerd. Zoals een echte wetenschapper doet, zul je weinig conclusies vinden. Meer voorzichtige uitspraken en vooral gewoon de strakke onderzoeksgegevens.
Toch kun je heel erg veel leren door de threads eens aandachtig te lezen. Behoed jezelf. Trek niet direct allerlei conclusies. Maar gebruik de informatie en leg deze eens naast je eigen bevindingen.
Bijvoorbeeld: Veel Car Clean Forummers leggen 2 - 3 lagen wax over elkaar. Velen laten de wax eerst 24 uren uitharden voordat de volgende laag er op komt. Juist dit soort zaken komen sterk overeen met de tests. Ik geef jullie een paar testresultaten.
1) Als wax te snel wordt afgenomen, lijkt er een dunnere laag over te blijven
2) Het uitharden van de tweede laag wax lijkt belangrijker te zijn dan de eerste laag
3) Buffen met een micro-vezel doek maakt de waxlaag dunner
4) Elke keer dat de waxlaag wordt afgenomen met MF doeken wordt de laag dunner
5) Uiteindelijk blijft 1 basislaag over die niet meer dunner lijkt te worden
Meteen daaroverheen een leuke opmerking van DODO om mee te nemen in je overwegingen.
add 5 ) Wordt de waxlaag dunner of wordt de wax "in elkaar geperst" en compacter.
Hieronder de links:
LINK - THICKNESS OF WAX-LAYERS
en er is inmiddels een vervolg op deze zeer serieuze studie:
LINK - THICKNESS OF WAXES AND SEALANTS
Er zijn slechts weinig mensen die over de mogelijkheden beschikken om echte serieuze onderdoeken te doen naar waxlagen en sealant lagen. In Engeland blijkt een forummer van Detailing World hiermee aan de slag gegaan te zijn. Een jongen die gewend is om onderzoeken op te zetten en uit te voeren. Het onderzoek vertoont vele gelijkenissen met een Randomised Clinical Trail. Onderzoek waarbij zoveel mogelijk zaken worden uitgesloten en telkens dezelfde wijze van testen wordt gehanteerd. Zoals een echte wetenschapper doet, zul je weinig conclusies vinden. Meer voorzichtige uitspraken en vooral gewoon de strakke onderzoeksgegevens.
Toch kun je heel erg veel leren door de threads eens aandachtig te lezen. Behoed jezelf. Trek niet direct allerlei conclusies. Maar gebruik de informatie en leg deze eens naast je eigen bevindingen.
Bijvoorbeeld: Veel Car Clean Forummers leggen 2 - 3 lagen wax over elkaar. Velen laten de wax eerst 24 uren uitharden voordat de volgende laag er op komt. Juist dit soort zaken komen sterk overeen met de tests. Ik geef jullie een paar testresultaten.
1) Als wax te snel wordt afgenomen, lijkt er een dunnere laag over te blijven
2) Het uitharden van de tweede laag wax lijkt belangrijker te zijn dan de eerste laag
3) Buffen met een micro-vezel doek maakt de waxlaag dunner
4) Elke keer dat de waxlaag wordt afgenomen met MF doeken wordt de laag dunner
5) Uiteindelijk blijft 1 basislaag over die niet meer dunner lijkt te worden
Meteen daaroverheen een leuke opmerking van DODO om mee te nemen in je overwegingen.
add 5 ) Wordt de waxlaag dunner of wordt de wax "in elkaar geperst" en compacter.
Hieronder de links:
LINK - THICKNESS OF WAX-LAYERS
en er is inmiddels een vervolg op deze zeer serieuze studie:
LINK - THICKNESS OF WAXES AND SEALANTS