• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Subaru Impreza WRX '03 (Revisie klaar!)

Revisie heb ik gelukkig nog nooit gehad. Elke 5000km krijgt hij een beurt en rij best rustig. Ik heb net alle remmen rondom vervangen en heb nog nieuwe remklauwen liggen maar nog een lichte vibratie met remmen maar ook tussen de 130 en 140 kmh op de snelweg. Blijk ik nog een klein beetje speling te hebben op mij binnenste stuurkogel (spoorstang). Deze zal ik nog even vervangen en dan is die ergenis hoop ik ook weer voorbij.

Wat vind je van deze kleur icm steenslag?? Als je hem gepolijst hebt dan heb je zeker ook een spikkelmotorkap?
 
Je kunt toch wel zien of het gespoten delen bevat?? Stofje in de lak, druipertje, verschil in sinasappel structuur of kleur verschil.
 
erikjeeh;304402 zei:
Ik rijd de WRX altijd netjes warm en laat deze ook weer afkoelen. Weet niet of een timer ook werkt met het huidige alarm systeem. Ik doe zowel bij de WRX als bij de Megane eerst warm rijden en netjes afkoelen. Nog een leuke foto na mijn detail :-D

Foto

Zie ik daar een spons? Die nog op de vuile vloer ligt ook?
Dat zou ik zelf niet doen, ook al is de klus al geklaard.

Maareh... stoere bak hoor!
 
Ja, het is gewoon een kleur waarbij steenslag ook erg opvalt. Helemaal op een auto die net gedetaild is.

Ik heb toevallig een afspraak staan voor zaterdag om mijn spoorstang linksvoor te vervangen. Hier zit speling op. Heb de stuurhuis rubbers ook laten vervangen. Dit scheelde al enorm in sturen.
Zaterdag word dus de spoorstang vervangen. Daarna moet de wagen worden uitgelijnd. Daarna zien we wel weer wat op t progamma komt. Ook ik wil graag nieuwe schijven en blokken nog eens plaatsen.
 
Scooby waarom heb je zo'n auto als je er alleen maar rustig mee rijd :rules

Die spons gebruikt Erik altijd om zijn auto te wassen. Die spoelt die wel eerst effe af voordat hij weer gaat wassen :D
 
Krijg je een orginele spoorstang en wat kost zo'n ding? En heb je wel orginele stuurhuis rubbers geplaatst of heb je van die whiteline dingen gemonteerd?

@wooby
Ik ben zuinig op mn spul. En wil geen factuur bij mn auto van een gereviseerd motorblok ;)
 
@erikjeeh

Ik ben die automonteur die jouw tipte over die remschijven die van die nieuwe WRX afkwamen. Die WRX die een remupgrade had gedaan. :D
 
Zitten nu van die gele whiteline rubbers op. Spoorstang is volgens mij ergens tussen de 30-40 euro. Links en rechts zijn hetzelfde. Echter was rechts bij mij nog goed, dus word alleen links vervangen.
 
Whiteline zijn geen rubbers maar polyurethaan. Je auto wordt er rumoerig van en je krijgt veel lawaai in de cabine. Ik zal de dealer even bellen voor zo'n spoorstang. Mijne heeft rechter ruim. Die dingen zitten vaak megavast en moeten met de brander los gemaakt worden.
 
hey erik mooi dat het opgelost wordt met je spoorstang!
Sorry dat ik daarbij niet van hulp kan zijn:schaam
 
Vanmiddag langs de garage geweest om nieuwe spoortstang te laten monteren. Ben vergeten foto's te maken tijdens de montage/demontage. Was te druk met bewonderen hoe ze dit doen. Zat inderdaad erg veel speling op. Nu er nieuwe stuurhuisrubbers gemonteerd zijn en de linker spoortstang zal ik de Sub opnieuw moeten laten uitlijnen. Zo snel mogelijk eens een afspraak maken om dit te laten doen.

Ondanks dat de wagen niet uitgelijnd is, ben ik toch aardig tevreden over het stuurgedrag nu. Merk zeker nu met de nieuwe rubbers dat hij een stuk strakker stuurd en het stuur niet meer na een tijdje pas teruggaat naar het midden. Binnenkort dus een update van 't uitlijn rapport.
 
Vorig weekend met iemand van de Subaru club de eind dempers verwisseld. Hij wilde graag mijn ronde eind demper en ik zijn ovale eind demper. Daarnaast moest bij hem de orginele middenpijp eronder vanwege APK/katalysator. Nog even wat foto's gemaakt tijdens. Het was te donker om mooie foto's te maken van het resultaat. Deze houden jullie nog te goed.

img0701fd.jpg


img0700nv.jpg


img0699ie.jpg


img0698qg.jpg


Dingen wat nog steeds op 't lijstje staan voor zeer binnenkort:

# DBA4000 schijven en Ferodo DS2500 blokken rondom vervangen. Deze komen als het goed is vrijdag/zaterdag binnen!
# Uitlijnen
# 4 nieuwe banden.

Ik ben in ieder geval erg tevreden over de nieuwe ovale eind demper :party:
 
Johan,

Achter de kapjes waar STi opstaat zitten inderdaad mistlichtjes. Deze kunnen ook functioneren. De kapjes zaten er al op en vind het wel wat hebben.