• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test Autobath vs Supernatural

Nadeel van een kwakje is dat je dan:
- teveel er in gooit qua verhouding / gebruik
- te snel door je fles / gallon heen gaat
- kans bestaat dat je de toplaag van de wax weer stript

Maakt men een shampoo van 1:miljoen en men kwakt er dan alsnog een zooi in, dan is het in mijn ogen de verhouding onrecht aandoen ( men gaat juist eerder minder gebruiken )
Tuurlijk gaat het er om dat de auto schoon moet worden maar op deze wijze niet de juiste methode.

Wat betreft het om zeep helpen van het schuim door de vervuiling, geen idee maar vind wel weg opvallend dat de ene shampoo er erg gevoelig voor is en de ander niet ( meen dat de CG glossworkz ook niet schuimt op de lak ).
Anderzijds maakt het daarentegen weer geen drol uit of nu wel / niet schuimt als maar goed reinigt en dat dan de niet-schuimende ook gewoon goed.

@PdB: pfiew toch goed gelezen ;) Gewoon kwestie van nog keer proberen maar dan met minder en bepalen of je het dan alsnog wel / niet prettig vind werken.
Zou het niet meteen afschrijven maar even een 2e kansje geven
 
Als ik m'n auto was neem ik daar ruim te de tijd voor en gaat er na de tijd altijd een laagje spray sealant of wax op.....dus dat van die toplaag.....jammer dan.
 
Ja en nee, ik zie het een beetje in dezelfde lijn als de standtijd van een wax: men heeft over 6 maanden blijven plakken etc maar dat gaat dus niet lukken als je toch elke maand een andere wax plakt oid
Men vraagt welke shampoo of wax etcetc de beste is, dan komt veelal het verbruik of standtijd naar voren, als je een andere werkwijze hanteert die dit 'om zeep helpt' dan valt dat stukje dus weg
Persoonlijk zal het me jeuken daar ik er dan ook een nieuwe laag op zet maar goed het gaat ook om het algemene verhaal en daarom meld ik het even als aandachtspuntje voor hen die wel de richtlijnen willen aanhouden cq net beginnen met detailen
 
ik doe een half borrelglas (=6cl :2 - 3 cl) op een volle warme 19l emmer van Autobath.

Nooit zoiets meegemaakt; prima sheeting/beading en prima schoonmaken. Was met een Meg MF mitt. Schuim prima, maar schuim is productverspilling en lastiger met afspoelen.