• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Transporter T5 T- edition, Waxoyl

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.327
193
38
Brabant
30-12-2011 nog een flinke klus gedaan, Transporter T5 T- edition.
Week eerder al de voorbereidingen voor het exterieur en het leder en de rest van het interieur gedaan (geen pics van)

Als voorbehandeling:
- foambadje met APC en overdosis SSF, afgespoten, onderste helft in de iron-x en tar remover, daarna weer afgespoten met de HD
- gewassen met overdosis WG Autobathe en de Meg's washmitt op een stok :cool: (ideaal bij dit soort klussen!)
- afgespoeld met tuinslang zonder opzetstuk

Vervolgens naar binnen gereden, onderste helft 2x gekleid, bovenste 1x.
Combinatie van Dodo Basics of Bling en Valet Pro Citrus Bling in 1:10

Het interieur eerst met de stofzuiger, dash en deurpanelen met meg's APC 1:10 en in de 303 Aerospace, matten met de extractor, leder met het Wolfgang duo.
Tot zover de eerste dag van de detail...

De week erna verder met het exterieur (auto had alleen buiten gestaan, dus ff met spray&wipe afgenomen)

-----------------------------------------

De schade:
DSC02673.jpg


DSC02675.jpg


Verschillende combo's geprobeerd, bleek weer typisch VAG te zijn....
3M groene dop (FCP) op gele Meg's Solo Woolpad (heeft Bart mee gewerkt)
Ikzelf met de Inizio Forza op de Meg's Solo Wool

Daarna een pass 3M gele pad met gele dop, afgewerkt met Pro Polish op zwart, allemaal met de Festool RAP150

50/50 na wool compounding:
DSC02676.jpg


Achterste zijruiten zijn waarschijnlijk een soort van plexiglas, die konden ook wel een polijstbeurtje gebruiken....
DSC02681.jpg


3M zwarte dop op een witte kompressor did the trick!
(niet alles eruit, maar bleek zacht plastic te zijn, dus niet teveel aan gedaan!)
DSC02680.jpg


Daarna ook de ruiten met Pro Polish nabehandeld.
Aan de achterzijde nog wat weggehaald:
DSC02683.jpg


DSC02687.jpg



Daarna de hele bus afgenomen met IPA, en in de Waxoyl Glaze Gard.
Waarom? OMDAT HET KAN! :D

Curen van de Waxoyl:
DSC02689.jpg


DSC02691.jpg


En het eindresultaat:
DSC02698.jpg


DSC02701.jpg


DSC02700.jpg


DSC02709.jpg


DSC02706.jpg


Bart, bedankt voor de hulp! :)^
 
OMG waxoyl
Na alle reviews toch waxoyl terwijl er toch zoveel mooie producten zijn,
Maar ja de klant is koning:-"
 
haha mooie detail met hier en daar wat humor! :D
ziet er weer goed uit!


en trouwens gezien de show-off van tim heeft de waxoyl nog een behoorlijke standtijd! jaartje nu ongeveer :D
 
Mooie detail, die humor kan ik wel waarderen:-b

Ben benieuwd naar de standtijd inderdaad!:)^
 
Robbedoes zei:
OMG waxoyl
Na alle reviews toch waxoyl terwijl er toch zoveel mooie producten zijn,
Maar ja de klant is koning:-"
Klant? Nee hoor, is bus van mn pa!
Maar zoals ik al zei, waarom Waxoyl terwijl er zoveel anders moois staat? Omdat het kan!
 
Geen dank hoor,
Was een gezellige team up:cool:


Ondanks dat de lak maar minimalistische imperfectiesmhad was het toch een hele klus om deze weer netjes erbij te zetten.
Zelf heb ik gewerkt met de fc+ met een de gele woolpad, gevolgd door een hitje licht blauwe dop, en een hit gele dop, mijn delen heeft Ivo excentrisch nabehandeld, was de Dag wat uren langer geweest dan hadden we zeker een 100% resultaat kunnen behalen.

Wat betreft de Waxoyl, we kunnen ons allemaal blind staren op ee test die we op internet lezen, maar zeg nou zelf, geen betere test als dat je het zelf doet.

Hier in de regio heb ik al menig bedrijfsbus/wagen rondlopen, en de eigenaren zijn zeer tevreden over de Waxoyl laag, qua bekading is er niets aan, maar het dicht het poreuze oppervlak zodat vuil geen tot weinig kans krijgt om zich te hechten.

Maar zoals gezegd, de tijd zal het leren, Ivo zal een onafhankelijk verslag hierover bijhouden.
 
Ja Waxoyl is een soort van taboe geworden. of in ieder geval een hype tegen waxoyl.

maar het product is vast niet zoveel mis mee, en zal rond de Pure sealant van poorboys aan staan.

natuurlijk is het concept eromheen wel belachelijk. laten we dat duidelijk houden :no
 
bartr123 zei:
Geen dank hoor,
Was een gezellige team up:cool:


Hier in de regio heb ik al menig bedrijfsbus/wagen rondlopen, en de eigenaren zijn zeer tevreden over de Waxoyl laag, qua beading is er niets aan, maar het dicht het poreuze oppervlak zodat vuil geen tot weinig kans krijgt om zich te hechten.

Houd er wel rekening mee dat menige bedrijfswagen niet zo vertroeteld wordt als die van je pa, dus als de bedrijfswagen maar even glimt vinden de meeste berijders het wel prima
 
SCHOP tegen dit topic...
Vorige week is de waxoyl laag overleden.
Na een beurtje bij de dealer, kwam de bus ineens verdacht schoon terug...


Garage: 'we hebben hem even netjes gewassen voor u meneer!'
Mijn pa: 'toch niet door de wasstraat getrokken hè?'
Garage: 'natuurlijk wel, service van de zaak!'
Mijn pa: 'daar ben ik niet zo blij mee!'
Garage: 'slik...'

:D


Maargoed, door de wasstraat is het nu dus einde test...
Bescherming was vóór de wasstraat nog wel aanwezig, maar niet super van kwaliteit.
Beading was wat plat, maar wel nog aanwezig.
Bus is gemiddeld 1x per maand gefoamd met magifoam, gewassen hoofdzakelijk met Wolfgang Autobathe.
Standtijd van de Waxoyl is mijns inziens dus helemaal zo gek nog niet, echter ook niet zo goed als de hype iedereen wil doen geloven ;)

Tot zover deze test, binnenkort maar winterklaar maken en de wasstraat krassen eruit polijsten.... ]-0
 
CC moet maar stickers gaan maken of PDF's zodat je die in een auto enz. kunt leggen met uitleg dat er al ECHT gedetailed wordt, dus NIKS aan doen behalve een kopje koffie! ;)

Succes weer met het extra werk maar komt zeker "snel" goed..
 
Denders zei:
Carclean.com moet maar stickers gaan maken of PDF's...

Of je print onderstaande uit en legt em op diverse strategische plekken in de auto...
85a6e941.gif


;)

Bij mijn garage staat er in de computer met dikke letters dat mijn auto onder geen voorwaarde gewassen mag worden, zelfs de tekst: "indien er vetvlekken en/of vingerafdrukken op de auto zitten, graag laten zitten en afblijven. De eigenaar maakt het zelf schoon"

:grinning:
 
Jammer dat de garage de auto door de wasstraat heeft gehaald. Een snel einde van de test in die zin. Succes met het herstel van de waskrassen.

@Nicknameless; heb je ook een Nederlandse versie? Dat wordt wat sneller begrepen hier in de omgeving.
 
tja, de bescherming ging wel hard achteruit de laatste maand hoor...
Maar zeg nu zelf, zo'n 9mnd standtijd voor een 'traditionele sealant' vind ik zo slecht nog niet ;)