Vandaag gestart met de Race Glaze Signatures 42 en 55 waxen.
Wax achtergrond:
Race Glaze Signatures Series 42 Paste Wax
Race Glaze 42 Paste Wax is een exclusieve hand gemaakte wax. Door de hoge percentage pure Carnauba wax van 42% geeft deze wax een overweldigende, duurzame finish op uw auto. De diepe en natte glans zijn extreem lang.
Uiteraard is deze wax zuinig in verbruik, door een minimale hoeveelheid aan te brengen heeft u langer plezier van uw wax. Geschikt voor iedere laksoort.
U kunt het aanbrengen met een foam applicator of met de hand.
Race Glaze waxes kunnen zich meten met de meest hoogwaardige waxes welke er te verkrijgen zijn.
Race Glaze Signatures Series 55 paste Wax
Race Glaze 55 Paste Wax is een exclusieve hand gemaakte wax. Door de hoge percentage pure Carnauba wax van 55% geeft deze wax een overweldigende, duurzame finish op uw auto. De diepe en natte glans zijn extreem lang.
Uiteraard is deze wax zuinig in verbruik, door een minimale hoeveelheid aan te brengen heeft u langer plezier van uw wax. Geschikt voor iedere laksoort.
U kunt het aanbrengen met een foam applicator of met de hand.
Race Glaze waxes kunnen zich meten met de meest hoogwaardige waxes welke er te verkrijgen zijn.
----
Tot zover de theorie, nu de praktijk waar het natuurlijk om draait!
Mijn motorkap heb ik in 3'en gedeeld, links Race Glaze 42, midden Fuzion en reachts Race Glaze 55.
Als voorbereiding heb ik de motorkap excentrisch gepolijst met een zwarte finishing pad en Menzerna Final Finish, daarna met Poorboy's Black Hole de lak voorbereidt voor de wax.
Dit is in overleg met Gerbrand, volgens hem is het geen probleem om Black Hole te gebruiken i.c.m. met de Signatures waxen.
Uiteraard heeft Race Glaze ook hun eigen Pre-Wax cleaner:
Signtatures Pre-Wax cleaner
Ik had de beschikking over de testpotjes die o.a. in het sample pakket zitten:
Sample Pakket
De potjes zijn vrij klein en mijn eerste gedachte was dan ook: hoe krijg ik in hemelsnaam mijn pad in dat potje???
Dus Gerbrand maar even een PM gestuurd en hij gaf de tip om eerst met de vinger de wax warm te maken en dan op de pad aanbrengen.
En dat werkt dus inderdaad goed! Gek genoeg is de 55 veel zachter als je er met je vinger de boel warm maakt dan de 42 terwijl je zou verwachten hoe meer carnauba hoe harder de wax, dat bleek dus even niet zo te zijn.
Uiteraard heb je met een grote pot daar totaal geen last van, daar kan je zo met de pad in de pot.
Wat bij mij opviel was dat het potje 55 33% meer wax bevat dan het 42 potje.
Qua geur vind ik de 55 lekkerder ruiken dan de 42. Ze ruiken allebei niet chemisch o.i.d. maar ik geef de voorkeur aan de 55, uiteraard is geur puur persoonlijk.
Helaas moest de wax op redelijke warme lak in de zon aangebracht worden. Het verdelen van de 55 ging net zo makkelijk als de Fuzion, de 42 ging iets minder makkelijk maar nog steeds zonder enige moeite.
Ik heb de wax zo'n 5-7 minuten laten zitten (in de zon) daarna uitgepoetst met een Fantastic Fur.
De 55 was geen probleem en zo uitgepoetst, de Fuzion was ook zo gebeurd, bij de 42 werd het ineens een stuk lastiger. Als je het in de schaduw doet is het geen probleem maar de 42 is niet echt geschikt om in de volle zon te gebruiken.
Een duidelijk verschil met de 55 en Fuzion. Niet dat het niet te doen was maar het was ineens wel anders dan de 55.
Zoals ik al verwachte is er op het oog geen verschil te zien tussen de waxen. Daarvoor is het verschil gewoon te klein.
Wel is de Fuzion wat gladder dan de Signatures waxen. Ik heb eerder al gezien dat gladheid geen garantie geeft voor beading/sheeting. Ik heb een wax getest die niet echt glad was maar waar het water er veel meer van af schoot dan de Fuzion/Supernatural dus echt veel waarde hecht ik niet aan hoe glad de lak is.
Ik heb express niet de tuinslang erop gezet. Geen idee wat voor effect het heeft op de duurzaamheid om gelijk na aanbrengen er water op te gooien maar het zal de duurzaamheid zeker niet doen toenemen.
Om te voorkomen dat het wel invloed zou kunnen hebben heb ik ervoor gekozen om geen beading test te doen gelijk na aanbrengen.
Gezien het Nederlandse klimaat hoeven we daar niet te lang op te wachten denk ik
Het resultaat:
Uiteraard komen er updates over de duurzaamheid van de wax maar mijn voorkeur gaat uit naar de 55, deze is wat makkelijker af te nemen, wat zachter van structuur zodat het makkelijker aan te brengen is en ruikt voor mij wat lekkerder dan de 42. Nu nog kijken hoe de Signatures zich verhouden tot mijn tot nu toe favoriet: De Fuzionwax!
Stay Tuned!!!
Laatst bewerkt door een moderator: