• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW Z3 M Power

Stinoske

Detailing chief
20 aug 2015
107
88
Geel
Hallo. Al geruime tijd probeer ik beter te worden in het poetsen van mijn eigen wagen. Dit valt op bij de vrienden, 1 van hen kocht recent onderstaande wagen. Hij heeft deze bij mij in de garage geplaatst met de vraag .... Maak er een nieuwe van. Twee maand geleden liet hij hem spuiten dus de lak ziet er echt nog goed uit. Hij voelt wel heel ruw. Gewoon waxen is ok of eerst kleien? Lak heeft nog nooit wax gezien. Het derde stoplicht heeft ook al genoeg uv licht gehad. Iemand tips? En als laatste het cabrio dak heeft witte strepen daar waar de beugels zitten. Foto is net na het wassen, als het dak droogt worden deze nog witter. Tips? Onderstaand de foto's van het machien.
image.webp
image.webp
image.webp

Gewoon waxen is ok of eerst kleien?
De lak is uiteraard nog in goede staat, maar in enkele maanden kan er toch al vervuiling in/op de lak zijn getrokken. Remstof van de remmen, vliegroest, insecten, olifanten, enzovoorts...

Kleien is aan te raden, maar bij eventueel lomp gebruik kun je voor marring zorgen. Deze ''marring'' zijn een heleboel kleine krasjes bij elkaar en oogt dan al snel als een doffe vlek. Hier is in de meeste gevallen een polijstbeurt voor nodig.

Heeft de auto al defecten? Krasjes, swirls..?

Het derde stoplicht heeft ook al genoeg uv licht gehad. Iemand tips?
Hier zou je een paint cleaner voor kunnen pakken, maar polijsten zal meer effect hebben. Het UW-licht zal de filter hebben aangetast en deze dien je met polijsten, of schuren én polijsten, te verwijderen. Vervolgens dien je zelf weer een nieuwe bescherming aan te brengen in de vorm van een coating o.i.d.

Over het dak durf ik je niks concreets te zeggen. Ik heb hier geen ervaring mee en als ik logisch probeer na te denken wat de lichte lijnen/vlekken kunnen zijn, dan zou ik zeggen dat het een soort slijtage is van de stof ofso. Geen idee dus. :P

Greetz

+1 voor quantoxx.

Kleien is altijd aan te raden van te voren, hiermee kun je toch nog flink wat vuil weghalen wat erop is gekomen over de afgelopen tijd.

Ik heb een tijd terug een BMW Z4 gehad, hiervan heb ik het derde remlicht licht opgeschuurd en daarna gepolijst.
Daarna bescherm met een coating.

Klaar met kleien! Het ruwe is weg, zo glad als een babypoepke. Bedankt voor de tip!

Bijlagen

• WP_20160307_20_40_04_Pro.webp
    WP_20160307_20_40_04_Pro.webp
    119,2 KB · Weergaven: 182
  • Leuk
Reacties: Ferdy
Ondertussen kreeg het dak met de set van meguiars en de lak 2 keer in de collinite 845 gezet. Interieur kreeg ook een welverdiende opfrisbeurt.
WP_20160311_17_55_08_Pro.webp

WP_20160311_18_06_11_Pro.webp

• Leuk
Reacties: Adrien304
Vandaag werd hij opgepikt en eigenaar in de wolken! Volgende opdracht werd ook achter gelaten. 17 jaar jonger en een pak meer vermogen!

WP_20160312_13_33_12_Pro.webp
WP_20160312_15_14_32_Pro.webp
WP_20160312_13_34_08_Pro.webp
WP_20160312_13_32_49_Pro.webp

• Leuk
Reacties: StijnV
Nog vergeten. In de velgen werd niet veel tijd gestoken. Deze gaan volledig opgelapt worden. Te veel stoepschade en dergelijke!