En ik zou inderdaad voor de optie 2 gaan haha, kwaliteit voor kwantiteit
Jah, dit moet ik maar eens gaan doorvoeren, haha!
Ik heb laatst iemand doorverwezen naar een poetsbedrijf omdat hij met in eerste instantie liet merken dat hij de reden van de meerprijs inzag; Ik ben een Detailer, dus meer kwaliteit en duurzaamheid, geen autopoetser. Later bleek het tegendeel...
Hij wilde de auto alleen ''licht gepoetst'' hebben, niet ''volgas polijsten'' , daarna de boel met ''een spulletje'' mooi zwart maken en als laatste een ''dure wax'' eroverheen. En dit alles moes kunnen in de helft van de besproken prijs...
Ik had hem het standaard verhaal al verteld waarbij ik duidelijk maakte dat ik de boel kan stofzuigen, overal een dressing overheen kan gooien en de auto kan wassen en waxen, maar dat dit weinig resultaat zou opleveren en dat dit dan ook nog eens snel zou verdwijnen. Als je het GOED wilt doen, ook al zie je dit niet meteen op het oog maar wel aan de duurzaamheid én bescherming, dan zal ik beter te werk moeten gaan.
Hier kon hij zich in vinden, dus moest ik flink uitpakken. Echter was de prijs toen schrikken en gaf hij liever de helft van de prijs nu uit en dan over enkele maanden opnieuw het bedrag... en dan weer... etc etc.
Het leuke/vervelende is... Deze man is lid van een OldTimer-club en ik wil zeker niet dat hij straks met een grafbak word gezien die er niet uitziet. Als mensen dan vragen bij wie deze detail gedaan is, dan is dat geen leuke reclame. Aan de andere kant zou ik de auto op mijn manier kunnen detailen voor zijn lage prijs, maar dan heb ik straks meer van die gasten staan die voor die lage prijs dezelfde service verwachten...
Ik kreeg de man niet overtuigd, dus dan maar niet..