• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detailers Limburg

BMW-Ka

Detailing addict
11 mei 2016
26
63
34
Spaubeek
Beste Detailers,

Om ervaring op te doen als beginner zou ik graag een kijkje willen nemen bij een collega detailer in omgeving limburg. Ik hoop via deze weg in contact te komen met een detailer die open staat om zijn kennis over te dragen. Het liefst kom ik natuurlijk een kijkje nemen als hij/hun aan het werk zijn.

Wie biedt zich aan?
 
Beste,

Komend Weekend heb ik een Mercedes opstaan, ik ga dan de nieuwe polijstlijn van Nanolex proberen.
Je bent van harte welkom om even langs te droppen ;)

Stuur me maar een PB als je interesse hebt :)

greetz vanuit Brunssum, Limburg
 
Top mannen, inderdaad lekker dicht in de buurt! Ligt er aan welke dag jullie beginnen. Misschien eens leuk om bij beide langs te gaan. :grinning:
 
Vrijdag begin ik aan het wassen/interieur/voorbereiden etc en zaterdag is polijsten/sealen en afwerken.
Dus kijk maar even :) misschien inderdaad leuk om bij beide langs te gaan, zo krijg je meer ervaring en advies.
 
hoe gaat het met de station? al enige vorderingen gemaakt?

Nou... Ik betrap mezelf er steeds op dat ik teveel details aanpak, haha! Da´s niet erg, maar voor mijn eigen onkosten en dergelijken wél.
Inmiddels heb ik het interieur volledig behandeld met APC+D om de vele vlekken te verwijderen, alle hondenharen zijn nu zo goed als weg, al het kunststof in het interieur is behandeld met APC+D / melaminesponzen en gevoed met Natural Look, de motorruimte is nog beter als nieuw geworden middels APC+D / Brillo / AutoGlym / wax, het kunststof aan het exterieur is eveneens opgeschuurd met Melaminesponzen en APC+D en een deel van de motorkap is gepolijst.

De volgende keer, als het weer meezit, ga ik verder met polijsten. De auto is vrij dof van de swirls en dergelijke, maar het is een lichtgrijze kleur, dus veel zie je niet. Ik vermoedde dat een polijstbeurt de boel wel zou opknappen, maar je niet zo voldaan zou zijn als wanneer je een donkere kleur zó polijst.

(Wel heb ik enkele grove schades aangepakt en weg kunnen krijgen. Krassen, schaven...)

Ik vind deze detail niet boeiend genoeg om er een verslag van te maken zoals je misschien wel gewend bent, dus heb niet veel foto's gemaakt, maar hieronder even een impressie van wat ik heb tot nu toe;

Aardig wat tijd gestopt in de motorruimte... -->

20160525_121418.jpg


20160525_151446.jpg



Melaminesponzen i.c.m. APC+D is bij mij inmiddels de standaard voor het voorbereiden van het kunststof. Zowel interieur als exterieur... -->

20160525_153644.jpg



Het interieur was ook aan het schreeuwen naar liefde. Al het kunststof is opgeschuurd met APC+D en de stoffen bekleding een aantal keer geborsteld met wederom APC+D... Before-foto --->

20160525_172623.jpg



De kofferbakbekleding + rugleuning was dof, vies en bezaaid met kleine witte haartjes van de hond. Onder de bekleding was het gek genoeg een ranzig boeltje die ik met APC+D en Brillo/kwasten/borstels heb moeten verwijderen. Grover als dit en je zou het schuren kunnen noemen... Tussendoor-foto --->
20160526_105124.jpg


20160526_121211.jpg


Al met al een leuke klus, maar ik moet minder kwaliteit leveren of meer gaan vragen, haha! (Minder kwaliteit is voor de poetsbedrijven, finesse voor de Detailers, dus et zal de tweede optie worden :p )
 
Best klusje weer @Quantoxx
Wat vind je van de Natural Look?

Haha, inderdaad weer een best klusje. :p

Natural Look... Tja... Wat een verdomd lekker spulletje! Wat een verslavende geur en durf dit spul zelf op het dashboard te gebruiken omdat het niet glimt als een malle, zoals de AutoGlym.

Ik heb wel het idee dat de Natural Look niet zo zuinig in gebruik is i.t.t. de AutoGlym, maar desondanks vind ik het dus topspul. Die geur, jonge... Lekkaaah!

Ik wilde ná de AutoGlym wat anders voor het interieur, en dat heb ik nu van jou. (Natural Look) Maar wilde ook een dressing voor het exterieur en motorruimte hebben en volgens mij kwam ik maanden geleden uit op AF - Revive. (Dacht ik..?)

Ben nooit zo te spreken over exterieur-dressings voor kunststof, dit blijft simpelweg nooit zo lang zitten en die witte/vale vlekken... Bah! Dus als het even kan, dan adviseer ik de Gyeon - Trim en voor banden, wat ook nooit zo denderend lang blijft zitten, gebruik ik nu Tuf Shine - Tire Cleaner en Gyeon - Tire.



Greetz
 
En ik zou inderdaad voor de optie 2 gaan haha, kwaliteit voor kwantiteit

Jah, dit moet ik maar eens gaan doorvoeren, haha!

Ik heb laatst iemand doorverwezen naar een poetsbedrijf omdat hij met in eerste instantie liet merken dat hij de reden van de meerprijs inzag; Ik ben een Detailer, dus meer kwaliteit en duurzaamheid, geen autopoetser. Later bleek het tegendeel...

Hij wilde de auto alleen ''licht gepoetst'' hebben, niet ''volgas polijsten'' , daarna de boel met ''een spulletje'' mooi zwart maken en als laatste een ''dure wax'' eroverheen. En dit alles moes kunnen in de helft van de besproken prijs...

Ik had hem het standaard verhaal al verteld waarbij ik duidelijk maakte dat ik de boel kan stofzuigen, overal een dressing overheen kan gooien en de auto kan wassen en waxen, maar dat dit weinig resultaat zou opleveren en dat dit dan ook nog eens snel zou verdwijnen. Als je het GOED wilt doen, ook al zie je dit niet meteen op het oog maar wel aan de duurzaamheid én bescherming, dan zal ik beter te werk moeten gaan.

Hier kon hij zich in vinden, dus moest ik flink uitpakken. Echter was de prijs toen schrikken en gaf hij liever de helft van de prijs nu uit en dan over enkele maanden opnieuw het bedrag... en dan weer... etc etc.

Het leuke/vervelende is... Deze man is lid van een OldTimer-club en ik wil zeker niet dat hij straks met een grafbak word gezien die er niet uitziet. Als mensen dan vragen bij wie deze detail gedaan is, dan is dat geen leuke reclame. Aan de andere kant zou ik de auto op mijn manier kunnen detailen voor zijn lage prijs, maar dan heb ik straks meer van die gasten staan die voor die lage prijs dezelfde service verwachten...

Ik kreeg de man niet overtuigd, dus dan maar niet.. :p
 
Voor hoge kwaliteit hoort ook een goede prijs zeg ik altijd ;) en als dat nu eenmaal wat meer is dan is dat zo.
Wij moeten ook onze producten er weer uitkrijgen en laat staan dan nog onze uren en overig onkosten.
Ik zit zelf nu ook met de prijs in de knoei, als ik binnenkort de coatings ga gebruiken zal voor die optie de prijs ook flink omhoog moeten. Maar dat is voor latere zorg :)
 
@m@rio, 2 delen nl look en 1 deel demi water zo meng ik em en dan is ie net wat egaler aan te brengen.
De geur blijft dan wel wat minder hangen.