• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Groene aanslag op 'chrome' grill

abezyana

Detailing addict
4 dec 2011
32
52
Binnenkort komt mijn ' nieuwe' Volvo v70 en will mijn 'chrome' grill behandelen aangezien er groene aanslag op zit.
Het lijkt een beetje op de kleur aanslag die op koper ontstaat na lange blootstelling aan de buitenlucht.
Hoe kan ik het het beste anpakken, kan dit met apc en polish?
Ik heb er helaas geen foto's van.

Alvast bedankt

Ruud
 
Eerst goed wassen, dan desnoods met APC en Detail Brush reinigen. Daarna met Chrome Polish.
Kijk voor al deze producten bij Mothers Wax bij Carclean.
 
Ken het product niet helaas.
Chrome Polish is vooral ook heel mild, om krassen in chroom te voorkomen. Zorg dus dat jouw Polish niet krast.
Krassen in chroom krijg je er niet meer uit namelijk. Chroom is te hard en te dun.
 
Probeer anders (daar komt ie weer) Professional Polish van PB... Werkt grandioos op verweerde chroom trims in de meeste gevallen.
Uiteraard is het lastig om een advies te geven aan de hand van een omschrijving....
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Groen duidt op koperoxide, een zout
Dan is een middel met een (ander) zout mogelijk niet handig
APC is zo'n middel dat behoorlijk wat zouten bevat

Professional Polish of zelfs een beetje WD40
Als het groen weg is even kijken wat de schade is
Niet te snel aan gaan boenen, oplossen zou handiger zijn

Coating kan ook over chrome, zeker als het een beetje pitjes in het oppervlak heeft.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Het lijkt op koper oxidatie ja, maar niet door steenslag, ik heb zelf een vermoeden van pekel. Aangezien het in de scherpe hoeken van de grille zit. Dus lijkt of er water is blijven staan oid.

Ow lakcoating, had ik even niet door nee. Ik begrijp dat er iets van bescherming op zal moeten als het opgeknapt is, maar op zich heb ik er nog een hard hoofd in, maar we gaan het zien zodra ik hem heb, wel mijn plusminus eerste klus die ik moet aanpakken.
 
Ik heb de auto nu in bezit, het blijkt een onherstelbaar probleem te zijn, witte kunststof kleur komt er op verschillende plekken door, er zal dus niets anders opzitten dan een nieuwe grille aan te schaffen.
 
Daar is inderdaad helaas niets aan te doen.
Tenzij je het natuurlijk in een andere kleur ook acceptabel of zelfs mooier vindt? Dan zou je het kunnen schuren en spuiten.
 
Ik zou hem graag in originele staat houden en ik neem aan dat de 'chrome' zilver van plastidip niet met echt chroom overeen komt?