• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys wheel sealant

Hoeft niet uit te harden ofzo hoor.

Gewoon:

Aanbrengen
Curen
Uitpoetsen
En gelijk weer nieuwe laag aanbrengen.
Curen
Uitpoetsen

Zo heb ik het altijd gedaan.



Klaar.
 
Ik had het zo gedaan.

Aanbrengen
Curen
Uitpoetsen

Andere velg ook 1 laag en weer terug naar de andere velg voor 2de laag
 
Ik had het zo gedaan.

Aanbrengen
Curen
Uitpoetsen

Andere velg ook 1 laag en weer terug naar de andere velg voor 2de laag

Zo doe ik het meestal ook, aangezien mijn velgen enorm veel spaken heb is de wax vaak al lang genoeg gecured, dit is uiteraard wel van belang.
 
Laatst bewerkt:
Kan het ook op een ruwere velg gebruikt worden ?
Maat van mij heefd ruwere velgen.

Ruwe velgen? :) Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

Anyways... Deze velgen zal je ook gewoon in de LSP kunnen zetten. (Tenzij je met ruwe velgen bedoeld dat het houten velgen zijn met knoesten en spijkers. :) )
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Wat versta jij onder een ruwere velg?
Ruwe velgen? :) Wat moet ik mij hier bij voorstellen?

Ruwe velgen, oftwel gegoten en (bijna) niet afgewerkt. ;)

Deze velgen zaten onder mijn scooter. Ik kreeg de PB Wheelsealent ook niet helemaal volledig uitgepoetst. Op een gegeven moment zat er een rozige gloed overheen.

velgen 001.jpg


velgen 003.jpg


11102009081.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en RbL
Ik denk dat je een deel dan dus ook niet uitgepoetst krijgt zoals dus bij de wheel sealant. Ik weet alleen niet of dit een nadeel is bij bv Rim op deze velgen.
 
Op her forum van Poorboys star er +-10min laten uitharden, wiped en een nieuwe laag aanbrengen. Ik heb zo 3 lagen vooraan aangebracht en achteraan 2 lagen. Dat werkt super en ik heb geen last van een roze schijn. Ondertussen zit het er 5 weken op en poets de velgen iedere 1-2weken met water een borstel/wheelmitt
 
De roze waas zou op een onbewerkte velg komen omdat de velg ruw is en de wheel sealant in de putjes moelijk uit te poetsen is
 
Ik ga deze normaal dit weekend ook aanbrengen op mijn velgen. Nu zit er Collinite 845 op maar das er eigenlijk niet voor gemaakt. Wat is het voordeel om 2 lagen te leggen eigenlijk? Betere dekking? Langere standtijd? Om geen plekken over te slaan? Als je überhaupt je al bezig houdt om je velgen te beschermen met wax dan ben je al anders dan 90% van de bevolking. Lijkt mij dat je dit werkje precies doet. Dus wat is het voordeel van 2 lagen te leggen?
 
Ik heb er ook 2 lagen op gesmeert.
Voor en achter.
Volgende keer voor ook maar is 3 doen