• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax - Rain Kleer: hoe te reinigen?

GiuliettaQV

Detailing guru
5 dec 2010
774
120
Zuid-Holland
Zoals de titel al doet vermoeden: sinds kort heb ik de ruiten voorzien van een laagje Rain kleer, maar ik vraag me af hoe ik dit het beste kan onderhouden?

Normaal gesproken reinig ik mijn ruiten met Clearly Menthol van Dodo Juice op een MF pad, en daarna afnemen/na wrijven met een Monello Vetro Bianco.

Zou dit nog steeds kunnen of zou de Clearly Menthol de laag Rain Kleer aantasten?

indien dat laatste het geval is, hoe doen jullie dit?
 
In principe zou het glas door de Rainkleer al niet meer écht vies kunnen worden. Ik gebruikte ook gewoon de spullen die jij opnoemde en na enige tijd bracht ik gewoon weer een nieuw laagje aan. (Soms poliiste ik het raam effe alvorens)


Greeetz
 
De Turtle Wax Clearvue Rainkleer kan wel wat hebben hoor, zelfs foam met een flink hoge Ph waarde, al moet je het niet elke dag doen want dan is het gauw weg.

Een ruiten reiniger kan niet veel kwaad. Zelf bracht ik na elke 2 maanden een vers laagje op.
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Even hier het topic nog wat aanvullen. Maar dan met rain-x. Ik spuit het produkt op de ramen en daarna afnemen met een doek? Moet het eventjes erop blijven vooraleer ik het afneem? Of mag ik het vrijwel direct afnemen? 2 lagen terug? Zaken waar ik nog moet aan denken?
 
Bij Rain-x vind ik het handigste om erop de doen, vrijwel direct afspuiten met HD en dat na een rondje om de auto nog een keer herhalen. Geen gezeik met afnemen en we werking is perfect.
 
Bij Rain-x vind ik het handigste om erop de doen, vrijwel direct afspuiten met HD en dat na een rondje om de auto nog een keer herhalen. Geen gezeik met afnemen en we werking is perfect.
Ik heb eerst de auto gefoamed, afgespoten, gewassen, afgedroogd (standaard stappen dus) en dan daarna heb ik overal 2 lagen Rain-X aangebracht. Gewoon opgespoten, afgenomen met doek en daarna met andere doek mooi droog gewreven.
 
Bij Rain-X geeft de standaard instructie op de verpakking volgens mij een keuze: of afspuiten met een harde waterstraal (bijv. HD) of afnemen met een droge doek.

Voor ik Rain-X aanbreng doe ik altijd nog wel eerst een reiniging met een ruitenreiniger op alcoholbasis, zoals AF Crystal Glass Cleaner of DJ Menthol Glass Cleaner, in mijn ervaring is dat aanzienlijk beter voor de standtijd van de Rain-X.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco