• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax - Rain Kleer: hoe te reinigen?

+1 voor @Cordoba. Je kan het ook nadat je het af hebt genomen met een MF doek nogmaals afnemen met een ruiten reiniger. Ik doe dat tegenwoordig standaard. Ben je er zeker van dat alle residu weg is.
 
Waarom met spray&wipe als ik vragen mag? Ik heb vrijdag gekleid met S&W en het laat toch een residu achter op de lak. Vandaar dat ik toen nog eens snel gewassen had. Eveneens voor de ruiten..
Dat neemt zulke producten veel fijner af, dan als je alleen een droge doek pakt.
Daarna gebruik ik nog een glasreiniger.
 
Bij Rain-X geeft de standaard instructie op de verpakking volgens mij een keuze: of afspuiten met een harde waterstraal (bijv. HD) of afnemen met een droge doek.

Voor ik Rain-X aanbreng doe ik altijd nog wel eerst een reiniging met een ruitenreiniger op alcoholbasis, zoals AF Crystal Glass Cleaner of DJ Menthol Glass Cleaner, in mijn ervaring is dat aanzienlijk beter voor de standtijd van de Rain-X.
Goede tip. Volgende bestelling maar eens een ruitenreiniger erbij zetten. Al werkt de Rain-X wel goed. Gisteren ondervonden. Kwa standtijd kan ik nog niets zeggen.
 
Kunt ook een MF-doek met water gebruiken. Staat ook op flesje meen ik.

Ik had overigens op forum gelezen dat je juist met Clearly Menthol de ramen moet schoonmaken voor aanbrengen. Je ramen werden daarmee zeer goed schoon en werden ontvet.Dat lijkt me niet zo gezellig als je de Rain-X wilt behouden.

Ik gebruik de Clearly Menthol daarom voornamelijk aan de binnenkant.