• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfrisbeurtje tips?

drekkie

Detailing rookie
30 aug 2017
17
2
52
Ik heb zo'n 2 maanden geleden mijn zwarte Volvo V40 MY2013 in z'n geheel gepolijst met een DAP 900 en monello polijstmiddelen. Daarna heb ik een laagje Dodo Juice - Purple Haze Pro wax aangebracht. Ik vind de standtijd en glans heel snel terug lopen. Ik was de auto wekelijks met Gyeon - Q²M Bathe, wat ik persoonlijk hele goede shampoo vind.

Nu wil de auto een opfrisbeurtje geven, kan ik dat het beste doen met een beurtje Monello Raffini op witte pad? Iemand tips? Is de Dodo Juice - Purple Haze Pro wel een goede wax?
 
Ik heb de Poorboys World - Black Hole kan ik die beter gebruiken? Een standtijd van 2 maanden vind ik kort voor een wax van 65 euro. Daar had ik meer van verwacht.
 
Black Hole is een glaze met cleaners. Als je goed polijst, is een glaze niet echt zichtbaar. ;)

Maar... Je hebt gepolijst en binnen 2 maanden is je glans al een stuk minder? Dat is wel vreemd! Zonder wax zou je zelf een lange tijd je glans kunnen houden.

@Istnogferarie zal je meer over de Pro-waxen kunnen vertellen. Ik weet persoonlijk alleen dat ik de normale waxen al niet zo bijzonder vond en heb vernomen dat de Pro-versies hybride zijn en iets meer standtijd geven.
 
Vandaag gepolijst met de DAP op stand 4 en Monello Raffini op witte pad (Deze stap had ik vorige keer overgeslagen) en daarna de lak voorzien van een vers laagje Dodo Juice - Purple Haze Pro. Hopelijk houd deze nu langer stand (zou 4 maanden moeten zijn)

Super resultaat bereikt!

2 maanden geleden was ik na 2 stappen grof/middel polijsten verder gegaan met de Poorboys World - Black Hole handmatig in te wrijven. Ik vond het resultaat toen tegenvallen. Voor mij geen glaze meer!
 
in dit geval heb je in mijn ogen wel goed gehandeld, door met finale de basis te leggen voor een nieuw waxlaagje.

van de andere kant zou ik me sterk afvragen of het resultaat beter zou zijn geweest als je TOEN had gefinished met finale. Op die harde volvo lak zal die finale nauwelijks iets doen, zeker niet wat zichtbaar is voor het blote oog.
 
Thx Wilco.

Volgens mij is dit forum bedoeld om elkaar te helpen en niet om iemand onderuit te trappen, zoals ik bij andere opmerkingen proef.

Over het resultaat verbaasde ik me ook sterk. Maar ben er blij mee.

Of de Volvo lak wel zo hard is betwijfel ik sterk, zijn het niet allemaal watergedragen lakken tegenwoordig? En daardoor ook minder hard?
 
Waar voel jij dat je onderuit word getrapt dan?

Het feit dat de lakken tegenwoordig water gedragen zijn betekend niet dat de lakken meteen zacht zijn.
In mijn beleving heeft Volvo (over het algemeen) hele harde lakken, ook recente Volvo's.
 
Ben je niet goed geholpen dan? Ik proef niet dat je onderuit getrapt bent?

Monello - Finale (fijn c.q. finishing polijstmiddel) op een pad met weinig cutting factor (Monello - Wit) zal zorgen voor een hoogglans. Je zal hiermee op medium tot zachte lakken geen diepere defecten mee kunnen verwijderen, maar polijst dan eerder de toplaag van de lak tot veel glans zonder de kras o.i.d. te raken.

Ook mijn ervaring is dat Volvo vrij harde lak kan hebben. Gele Pad + Veloce was altijd nodig. :)

Heb je al foto's, Drekkie? ;)