• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

G3 coating vs gyeon mohs

Over het algemeen staan garages er om bekend, dat ze niet al te super poetswerk af te leveren, daarom mijn vraagtekens over het product. Want ik denk, als ze niet veel moeite doen om hun kennis hoog te houden wat betreft lak onderhoud, dan maken het ze ook niet veel uit welke soort bescherming er op komt en hoe het aangebracht wordt.

Ik ben gewoon heel simpel in die dingen. Ik koop het liefst gewoon van iets wat bekend en bewezen is. En ja, ik probeer ook nieuwe dingen. Maar iets zegt mij dat dit gewoon geen goede coating is van G3. En vooral dat ze zeggen dat die coating 5 jaar blijf zitten, vind ik helemaal beetje over de top om te zeggen.

Maar hey, ik ben ook gewoon maar mens en beginneling hier.
 
Ik denk dat het werk wat garages afleveren wel genoeg besproken is op dit forum, en dat is nu ook totaal niet aan de orde. Ook zijn de producten die de "poetsers" gebruiken prima voor het doel die ze willen bereiken.

Daarbij is mijn laatste auto ook prima afgeleverd. En sterker nog, ik ken dealers die de optie aanbieden om de auto to laten behandelen door een detailer inplaats van een poetser voor een meer prijs.

Maar om een product te becritiseren op het werk wat een totaal onafhankelijk bedrijf afleverd lijkt mij niet helemaal eerlijk.

En wat de standtijd betreft... Er zijn meer merken die dingen van producten beloven die niet waargemaakt worden. Om een klein voorbeeldje te noemen beloofd Fusso ook 12 maanden toch?
 
Maar als de TS door de vorige berichten het product niet meer wil gebruiken, mag hij mij een Pm doen zodat ik mijn adres kan geven.

Die ik gratis een testje voor hem. Zo ben ik dan ook weer.

At your service :cool:
 
Eens met @Zluytr. Dat een product niet goed door een garage gebruikt word wil nog nier zeggen dat het product niet deugt. Het lijkt mij ook juist leuk om de G3 te testen, want misschien heb je wel de jackpot gewonnen wat betreft prestaties en prijs.

The proof is in the pudding, zullen we maar zeggen.
 
Ik snap niet zo goed waarom de werkwijze van garages word aangevallen... maar misschien lees ik ergens overheen.

Want zo ver ik het begrijp wil hij het zelf aanbrengen. Dan zijn garages toch helemaal niet aan de orde?

Misschien dat dit bij sommige heel hoog zit ofzo!

Verder proef ik een hoog "wat een boer niet kent vreet hij niet" gehalte. Hoe kan je nou adviseren iets niet te gebruiken wanneer je het product niet kent?!? (Op 1 reactie na)

Ik zou zeggen probeer het! Je heb het product al, dus wat kan je verliezen? Pak eerst alleen je motorkap aan, en doe een test!
Is het niks dan polijst je hem even strak en zet je hem alsnog in de Mohs.

Verder... waarom kan het niet breder inzetbaar zijn? Ik gebruikt cancoat ook op kunstof en dat werkt uit de grote kunst! En het kan ook op velgen. (Op ruiten ga ik het niet smeren)


Ik vraag me eerlijk gezegd wel eens af hoe exclusief die dure coatings zijn... zal het echt in eigen huis gebrouwen zijn? Of zal er in het verre oosten een fabriek zijn die een coating maakt en in verschillende flesjes spuit?

Wie het weet mag het zeggen ;)

Ja daar heb je een Punt. Zero99 heeft als enige echt ervaring met G3. Aan de hand van zijn ervaring zal ik wel Mohs op mijn auto aanbrengen. G3 zal op de motor gaan en mijn kunststof kozijnen :)
 
  • Leuk
Reactions: ZERO99 en Zluytr
Vorig jaar heb ik bij het hoofdkantoor van Gyeon voor de deur gestaan in Kuala Lumpur Maleisië. Ik moet zeggen dat het er wat teleurstellend uit zag, maar hun producten bewijzen gelukkig anders. Helaas konden zij geen afspraak maken.
 
De fabriek zit in Seoul en het hoofdkantoor in Hong Kong. ;)

Knipsel.JPG
 
Ja daar heb je een Punt. Zero99 heeft als enige echt ervaring met G3. Aan de hand van zijn ervaring zal ik wel Mohs op mijn auto aanbrengen. G3 zal op de motor gaan en mijn kunststof kozijnen :)

De G3 doet gewoon wat het moet als je het voorwerk goed doet en het juist aanbrengt. Standtijd kan ik weinig over zeggen behalve dat t een jaar erop zit nu. Mohs is wel zeker een stap beter en heeft zich al bewezen.
 
Beading, sheetingen en glans, vuilafstotender en hardheid. Mohs is in elk opzicht wel wat beter, maar wel meer werk om aan te brengen.
 
Als de Mohs is beading en sheeting beter is, lijkt de G3 mij niet veel waard.

Want dit vind ik ook bij de Mohs niet zo geweldig als bij de andere Gyeon coatings. Want voor die reden leg ik altijd nog een laagje cancoat over de Mohs.

Maar waarom is de Mohs meer werk om aan te brengen? Je brengt het aan, en je neemt het af.. lijkt mij dat dit bij beide coatings het zelfde is?!? Of is er iets extra's wat je bij Mohs doet? Na elke laag een dansje ofzo?

Het is niet of de Mohs moeilijk afneemt ofzo.
 
Verder proef ik een hoog "wat een boer niet kent vreet hij niet" gehalte. Hoe kan je nou adviseren iets niet te gebruiken wanneer je het product niet kent?!? (Op 1 reactie na)

Ik vraag me eerlijk gezegd wel eens af hoe exclusief die dure coatings zijn... zal het echt in eigen huis gebrouwen zijn? Of zal er in het verre oosten een fabriek zijn die een coating maakt en in verschillende flesjes spuit?

Ik heb geen ervaring met coatings, maar wat je aangeeft van "wat de boer niet kent, vreet hij niet" merk ik wel vaker. Ik zou gewoon die G3 proberen en kijken wat het resultaat is, kan weinig kwaad lijkt mij. Of een product wel of niet goed is ligt vaak ook aan hoe we het zelf aanbrengen en wat we ervan verwachten. De werkwijze van garages aanvallen snap ik soms ook niet. De 10/20/30 uren die wij "gekken" eraan besteden om ons auto top te hebben kan een garage niet doen nou, dat wordt gewoon een duur verhaal qua uren. Ze hebben vast wel goede producten en materialen, maar de tijd is beperkt. Dan is beter iets erop vaak beter dan niets erop...

Wij Nederlanders zijn sowieso aparte mensen. Als je twee identieke producten naast elkaar zet, alleen van één flesje is het etiket afgehaald en een etiket van merk X opgezet. Dan kiest men toch vaak voor het merk wat men kent, ook al zou de andere 50% goedkoper zijn. Waarom we zo zijn? geen idee...

De coatings zullen in de basis denk ik wel gelijk zijn (een glansproduct, een beadingproduct, een sheetingproduct, duurzaamheidsproduct om ze zo maar even simpelweg te noemen) dat is met wax toch ook vaak gewoon zo? Alleen een duurdere coating zal misschien van elk product een sterkere verhouding ofzo hebben en misschien een extra iets toevoegen. Waardoor alles net even wat extra zichtbaar is qua sheeting etc etc.

We verwachten in mijn ogen dan ook veel meer van het product als het duurder is. Zag dat voor @nicknameless een coating van Ali onderweg is om te testen. Er staat dan bij van 3-5 jaar blijft het zitten. Als zo'n product een jaar blijft zitten is het vaak: ach het koste geen drol, dus had ook niet verwacht dat het lang bleef zitten, dan vinden we een jaar al top!. Als een bekend en dus vaak duurder merk adverteert dat het 3-5 jaar blijft zitten en na een jaar is het weg, dat is uit den boze.

Als de beading/sheeting minder is van een coating. Ik lees dat de mohs daarin "minder" is dan Cancoat. Betekent het dan ook dat het product minder goed is? Of zijn we allemaal gewoon te :heart_eyes: van heerlijke beading/sheeting? Het gaat uiteindelijk om de bescherming toch?

Als bijbaan naast de studie werkte ik in een koffiefabriek, daar heb ik het ook van dichtbij wel gezien. Draaiden we eerst koffiepads van een B-winkel, stopt de machine en gaat de verpakking van de Appie erop en we gaan weer doorrr. Lees je later op de achterkant van de Appie verpakking van exclusief dit en dat en speciaal gemaakt in branderij voor Appie. En in de winkel betaald men er met plezier het dubbele voor..
 
Als de Mohs is beading en sheeting beter is, lijkt de G3 mij niet veel waard.

Want dit vind ik ook bij de Mohs niet zo geweldig als bij de andere Gyeon coatings. Want voor die reden leg ik altijd nog een laagje cancoat over de Mohs.

Maar waarom is de Mohs meer werk om aan te brengen? Je brengt het aan, en je neemt het af.. lijkt mij dat dit bij beide coatings het zelfde is?!? Of is er iets extra's wat je bij Mohs doet? Na elke laag een dansje ofzo?

Het is niet of de Mohs moeilijk afneemt ofzo.

Dat de beading en sheeting van Mohs niet perfect zijn ben ik met je eens. Maar die blijft wel langer hetzelfde, die van G3 is in het begin top maar zakt na een paar maanden hard achteruit. Bij de auto die ik heb behandeld met g3 vond ik in de eerste 2 maanden dat de beading en sheeting beter was als die van prime of cancoat maar na 2 maanden werd het al minder.

Het meerwerk aan Mohs is dat deze in 2 lagen MOET. G3 kan ook in 1. En er zit ook geen product als cure bij.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Want dit vind ik ook bij de Mohs niet zo geweldig als bij de andere Gyeon coatings. Want voor die reden leg ik altijd nog een laagje cancoat over de Mohs..

Nogtans volgens Gyeon heeft Cancoat een lagere contacthoek met water dan Mohs? Mohs staat op >105 terwijl Cancoat op >100 zit. Dus zoveel verschil tussen beading en sheeting lijkt mij er op papier niet op te zitten? Een coating als Booster of Durabead staat op >120 dus dat is wel een duidelijker verschil op papier in hydrofobie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: VWGeak70