G3 coating vs gyeon mohs

Discussie in '(Semi-)Permanente Lakbescherming' gestart door Masterkale, 4 okt 2017.

1. Zluytr

Zluytr Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.009
    Cure kan je natuurlijk op elke coating gebruiken. Maar bedankt voor je ervaring.

Mooie woorden... Maar ik test een coating niet op papier maar in het echt.
    En weet dit uit ervaring te vertellen.

Quantoxx en Jdb vinden dit leuk.
  2. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    3.648
    Ook hier de ervaring dat de beading en sheeting van Mohs niet zo strak is als andere coatings. Met de Booster erop was het wél beter, maar dit hield na driekwart jaar ook wel op. (Uiteraard zijn dit maar 2 gevallen met beide invloed van andere factoren en onderhoud)

Mohs breng je aan in twee lagen om de beloofde dikte, flexibiliteit en krasbestendigheid te bereiken. Een product zoals bijv. de Sonax - CC36, die ik aan het testen ben, breng je aan in één laag en hierbij is de vuil-en-waterafstotendheid de belangrijkste factor. Strakke beading en sheeting, vuil kan moeilijker hechten en is dus makkelijker te wassen, maar qua krasbestendiheid verwacht ik weinig. Ook de standtijd zal vermoedelijk niet lang zijn.

DonButtie en Jdb vinden dit leuk.
  3. Michael Lammers

Michael Lammers Detailing guru

Leuk bevonden:
    509
  4. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    3.648
    Haha! :p Ik verwacht een jaartje. De vraag aan Sonax waarom het ''CC36'' heet (Ceramic Coating - 36 maanden standtijd) terwijl ze er dan zelf bijzeggen dat een jaar te doen moet zijn, bleef onbeantwoord. :p

5. Michael Lammers

Michael Lammers Detailing guru

Leuk bevonden:
    509
    Ik denk dat wij dat aan de levende wijze gaan ondervinden.

Stippie vindt dit leuk.
  6. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    3.648
    Owjah, jij hebt de CC36 samen met @Jansen aangebracht, toch? Nice!

Eventuele bevindingen mag je ook in mijn CC36-topic gooien. ;)

7. Dibbuz

Dibbuz Bastard of Bling
    Medewerker Tester of Bling

Leuk bevonden:
    532
    Houdt er wel rekening mee dat het waterafstotende effect zeer weinig tot niets met de vuilafstotende en krasbestendige eigenschappen te maken hebben. De beste vuilafstotende coating zal helemaal geen beading/sheeting geven.

Vaak wordt de duurzaamheid gekoppeld aan de beading/sheeting die men ziet maar dat is bij coatings absoluut niet het geval.

DonButtie, Aficior, Tim en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Jdb

Jdb Detailing addict

Leuk bevonden:
    185
    Kun je voor het waterafstotende effect een waxje erop smeren?, of heeft dit juist nadelig effect op de vuilafstotende coating?. En dan doel ik op de duurzaamheid en de werking.

9. Dibbuz

Dibbuz Bastard of Bling

Leuk bevonden:
    532
    Je kan een wax smeren maar dan worden de vuilafstotende eigenschappen juist minder. Een wax pakt vervuiling juist een beetje vast. Een coating stoot het af.

Beter is het om Cure, Wetcoat, Bathe+ of vergelijkbare producten te gebruiken voor het waterafstotende effect.

Jdb vindt dit leuk.
  10. Jdb

Jdb Detailing addict

Leuk bevonden:
    185
    Wetcoat heb ik wel staan, dus die kan ik dan wel gebruiken als ik volgend jaar een coating wil gaan proberen.

11. ArnoldG

ArnoldG Detailing guru
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    681
    Mag ik hieruit ook de conclusie trekken dat wanneer de hydrofobische eigenschappen van een coating naar de gruzelementen zijn, de coating nog steeds zijn werk blijft doen met betrekking tot de vuilafstotendheid? En hoelang (+/-) blijft een coating dan nog zijn werk doen als vuilafstoter ?

En dat men meestal de coating dus te vroeg weer verwijderd en er een nieuwe op doet voor de hydrofobische eigenschappen, omdat dit er gewoon toch wel heel fijn uitziet ?

Jdb vindt dit leuk.
  12. Dibbuz

Dibbuz Bastard of Bling

Leuk bevonden:
    532
    Ja dat klopt inderdaad. De coating doet nog steeds zijn werk als er geen waterafstotende werking meer is.

Gyeon heeft nu al jaren een auto rond rijden met halve panelen met Mohs en het verschil is nog steeds erg goed te zien ondanks dat er geen beading aanwezig meer is. De auto wordt alleen maar gewassen met een shampoo zonder toevoegingen. Geen enkele detailer of ander product erbij.

Met verwijdert vaak de coating te vroeg inderdaad. Aan de andere kant zal er na een jaar genoeg vervuiling op de lak zitten en zullen er ook wat vlekjes zijn dus de meeste frissen de lak dan weer op. Een lak is nooit zo mooi als net gepolijste lak natuurlijk :)

ArnoldG vindt dit leuk.
  13. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru
    Tester of Bling

Leuk bevonden:
    3.648
    @ArnoldG - Dit kan ik beamen. Het geval van Mohs + Booster was al na een jaar afname in beading en sheeting te zien. Echter mag de eigenaar blij zijn dat de werking van de coating nog doorloopt, anders had zijn aito er nog veeeeeeeel slechter uit gezien. :)

DonButtie vindt dit leuk.