• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijst ik zo goed ?

Vanmiddag nog even geoefend op de sloop motorkap met unilak met blanke lak erdoorheen toen de kleine man naar bed was.

Ben met dit resultaat tevreden :)

Foto 1 is de lak defect.

Stappen die ik gemaakt heb zijn,

Gewassen.
Dap900 plus met gele monello pad, 4 dotjes aan de buitenkant en 1 in het midden met wolf,s chemicals heavy cut polish.
Dat 3 x gedaan.
Zie foto 3
Orange monello pad, zelfde hoeveelheid dotjes als bij de gele met wolf,s chemicals medium cut.

Orange pad met sholl s3 gedaan.
Zie foto 4
Nog amper krassen te zien.

Op foto 2 kun je zien hoe het polijst residu eruit ziet na 1 hit.
Naar mijn mening heb ik rustig genoeg bewogen.
 

Bijlagen

  • IMG_20171015_150820.jpg
    IMG_20171015_150820.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 479
  • IMG_20171015_151305.jpg
    IMG_20171015_151305.jpg
    118,4 KB · Weergaven: 273
  • IMG_20171015_151414.jpg
    IMG_20171015_151414.jpg
    82 KB · Weergaven: 288
  • IMG_20171015_153018.jpg
    IMG_20171015_153018.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 299
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Raar dat je telefoon uitschakelt na zoveel tijd normaal zou deze gewoon aan moeten blijven in camera modus. En waarom verticaal filmen?

Voor de rest ziet het er goed uit. Zelfde snelheid als ik doe.
 
Hmmm... Het verdelen doe je wel héél snel. Dit doe ik niet alleen om te verdelen, maar ook om de pad wat de primen.

Het kan aan de framerate liggen, maar je pad draait soms bijna niet, te zien aan de streep op de plate. :)
 
  • Leuk
Reactions: Jdb
@jelle - Ik heb geprobeerd wat filmpjes te maken, maar werd weer eens gestoord en moest weer stoppen. Heb je nog behoefte aan een video?

Het geeft niet helemaal een goed beeld. Ik heb bijv. teveel polijstmiddel gebruikt omdat je het anders niet goed zag op video (glans) en ook heb ik mijn methode iets teruggeschroefd naar de ''algemene'' methode. (Doorwerken van het polijstmiddel is minder goed te zien omdat ik teveel gebruikte, maar anders zag je, nogmaals, alleen maar glans)
 
@Timmers522 - Elk polijstmiddel met een afbrekende korrel werk ik door tot hij flink transparant is. Het transparanter worden betekent dat de korrel aan het afbreken is en dat de lubricerende werking ook al wat minder word.

In het geval van de S3 doe ik dit nog wat keer omdat de S3-korrel niet perse kleiner/fijner wordt, maar uiteenvalt in meerdere kleinere korrels. Dus, met 1 hit op stand 6 is meestal genoeg om het middel al flink te verwerken en dan doe ik nog een dambord op een lagere stand en minder druk. :)
 
En hoe weet je of een polijstmiddel een afbrekende korrel heeft? (gebruik zelf monello rafini)
 
En hoe weet je of een polijstmiddel een afbrekende korrel heeft? (gebruik zelf monello rafini)
Dit is met een afbrekende korrel. :)

Houd bij elke combi van pad + polijstmiddel de bijbehorende snelheid aan en werk het polijstmiddel door tot hij mooi transparant is. Dit is een kwestie van ondervinden en doorkrijgen. :)

Een polijstmiddel die niet doorgewerkt is zal lastig af te nemen zijn. (Vettig) Een polijstmiddel die te ver word doorgewerkt zal hardnekkiger zijn.

(Kort door de bocht)
 
Bij de Monello-polijstmiddelen zal je het effect van de afbrekende korrel het meest opvallen bij de Veloce (grofste).

Deze lijn heeft 3 gradaties (grof-middel-fijn). Ik gebruik Scholl en zoals je misschien in de webshop heb gezien word er ook een DAP-set aangeboden met "2-staps" Scholl polijstmiddelen. Deze set heeft S3 als grofste (vergelijkbaar met Veloce) en maakt dan meteen de stap naar S30 (vergelijkbaar met Finale).
Doordat de S3-korrel uiteenvalt in meerdere kleine korrels kan je met 1x polijstmiddel aanbrengen de glans al dusdanig mooi krijgen, dat je de middelste stap overslaat.

Ik maak hier graag gebruik van en werk het wat verder/langer door om het dus optimaal te benutten. :)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie