• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijst ik zo goed ?

Ik heb al zoveel verschillende manieren gezien op YouTube dat je soms gewoon niet meer weet wat goed is. Hier echt iedereen vooral dotje of 3 a 5 en 50 bij 50 oppervlakte.

Kvind deze kerel zijn product reviews wel goed maar bij polijsten pak wij wel effe het Hale motorkap mee. Is dat nu zo verkeerd ik zou het niet durven zeggen.

 
Het begin ziet er goed uit, en dan stopt het filmpje
Met een kap die los ligt, kan je ook geen balans houden in de druk
Dus daar zou ik eerst een spanbandje omheen doen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@spoonbe sommige polijstmiddelen drogen op dan wil je een niet te groot vlak tegelijk doen
Is een beetje uitproberen of het kan, binnen zonder tocht is al een voordeel.
Het lijkt met grote vlakken sneller te gaan, maar dat is volgens mij een illusie.
 
Ik had het gauw neergelegd de kap.
Moet wel zeggen als ik langer door werk dat het polijst residu makkelijker af neemt.

Met de hoeveelheid polijst pasta en langer doorwerken ga ik nog mee spelen
 
@spoonbe - Jah, een halve motorkap met een kleine pad vind ik ook overkill. In 2 hits doe je het ook, dus dat is hetzelfde, maar ik wil na 1 hit wel zien hoe verzadigd mijn pad is wat het resultaat is. :)

@jelle - Deppen, snel verdelen op stand 2 en dan op een hoge stand polijsten. Check!
De snelheid van bewegen lijkt mij ook prima, zolang je dan maar een dambord doet als je krassen wilt aanpakken (raak je een kras van 2 kanten) en het polijstmiddel doorwerkt tot hij bijna volledig transparant is. :)

Dus, zo kort als het filmpje was, het begin ziet er OK uit.
 
@Quantoxx batterij van mijn telefoon was leeg :(
Zoals jij het omschrijft doe ik het.
De snelheid op het filmpje is mijn snelheid van werken.
Dambord horizontaal en dan verticaal.
Met een overlapping van ongoveer een halfe pad.

Denk dat ik wel langer door moet werken tot het polijst residu transparant is
 
Het doorwerken is met name belangrijk bij een polijstmiddel met afbrekende korrel. Bij de S3 die je hebt, bijvoorbeeld, pluk je daar écht de vruchten van. :)
 
Ik zie geen zaken die anderen nog niet hebben benoemd, wat me wel opvalt bij de foto's van je startpost: bij de 2e foto heb je volgens mij een heel hoge bewegingssnelheid van de DAP (dus de verplaatsing, niet het toerental) gebruikt, en dat zie ik niet in je filmpje. Bij foto 2 zie ik namelijk dat de 'ringen' van polijstmiddel ver uit elkaar liggen, dus snelle beweging.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Cordoba ik zal in de gaten houden dat ik gelijke snelheid blijf bewegen.
Ik heb nu ook het idee dat ik de ene keer sneller beweeg dan de andere keer.

Ik zal de andere tips ook gaan uutproberen
 
Het bewegen moet een gewoonte worden. Iets een gewoonte laten worden kost tijd. Dus, meters maken! :)

Kijk tijdens het polijsten ook naar je residu. Zoals @Cordoba al aangaf, zie je hier kringen in en de breedte hiervan verteld hoe snel je ongeveer bewogen hebt. Beweeg maar eens snel, dan zie je dat de kringen elkaar breed overlappen. Wanneer je langzaam beweegt, zie je amper een centimeter of minder overlapping. :)

(Ik zit er aan te denken een fimpje te maken van mijn manier)
 
  • Leuk
Reactions: RG. en MeganeRS
Maandag komt mijn Faptent weer op z'n plekkie te staan. Ik heb dan nog 2 klusjes, dus hoop het einde van de week iets te kunnen gaan doen voor een filmpje. :)