• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corvette c3

Stefan O

Detailing guru
14 mei 2016
971
153
Steenwijkerland
Over een paar maanden (Als hij weer compleet is opgebouwd) ga ik deze corvette poetsen. Auto is na spuiten de garage niet uit geweest.
Ieder schroefje en boutje is los geweest en vervangen. Stukje bij beetje is dit project aangepakt.
Als er weer wat centen waren gespaard dan werden de volgende spulletjes aangeschaft

Aan mij dus de eer om hem te laten shinen.
Iemand een idee over plan van aanpak?
Uiteraard ff een fotootje erbij.
IMG-20180122-WA0000.jpg
IMG-20180122-WA0001.jpg
 
Donders! Da's een geile bak om te detailen!! :p

Plan van aanpak? Tja, gewoon zoals je zelf al wel weet, denk ik? ;) Dat stappenplan hoeven we niet uit te leggen.

Kijken waar je straks mee te maken hebt en beoordelen wat er nodig is. Als alles zó nieuw is, dan zal jouw aanpak ook niet heel drastisch zijn. Goed reinigen, misschien een rondje met een finishing combi en alles netjes in de bescherming zetten. :)
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Nee.......precies @Quantoxx
Vind het gewoon leuk om te lezen wat de ideeën daarover zijn.
Er staan er nog wel een paar op de rol........
Een lexus isf, een bmw 5 en een Golf R32, allen zwart van kleur.
De Golf en de beamer had ik vorig jaar ook al gedaan, nu ff bijwerken en beschermen.

De Lexus isf (jongensdroom) en de Corvette zal ik met veel plezier detailen. Het is al hobby maar die zijn gewoon leuk. De isf mag ik ook nog ff meenemen voor een rondje.:yum:yum
 
Ik heb wel wat ideeën, haha! :p

Misschien voordat er bepaalde dingen gemonteerd worden al behandelen? Denk aan ongelakt kunststof onderdelen, zoals in de motorruimte ofso, die je al goed kunt reinigen en in een dressing of zelfs coating kan zetten, eventuele chomen trims of iets dergelijks eveneens, wielen loshalen en polijsten/coaten, etc.

Als de auto vrij strak bij jou komt, dan de finishing touch geven in de vorm van eventueel mooi finishen op de lak en sowieso goede LSP op alles wat je kan bedenken. :p
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Donders! En ik maar denken dat juist alles nog old skool plaatwerk was, haha! (Niet dat ik meer verstand van auto's heb dan de gemiddelde vrouw) ;)
 
Volgens mij is alles van polyester aan deze auto. Warmteafvoer is dus een onderwerp waar je rekening mee moet houden.

Ook aan vers gespoten auto's valt vaak veel te doen. Feit is wel dat het schitterend kan worden.
Ik ben benieuwd naar de wielen.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Dat bedoel ik... Ik heb niks gezegd, haha! :p

Ik weet alleen dat er bij mijn garage ooit eens een zwarte Corvette stond. Die was loeizwaar omdat alles plaatwerk was, volgens de monteurs. Maar... denk dat dit een andere Corvette is geweest, die met die enorme vierkante reet, zeg maar. :)
 
Polyester is mij bekend. Orangepeel verwijderen hoeft vd eigenaar niet. Alleen schoon en glimmen. Dat gaat wel lukken.
Velgen worden eerst zonder banden aangeleverd om te polijsten. Geen blanke lak alleen aluminium.
IMG-20180131-WA0002.jpg