• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik heb een witte Ford Fiesta en heb nu Scholl S40 gekregen, kan dat?

tonneke

Detailing addict
5 feb 2017
34
50
61
VAn een vriend heb ik een nieuwe fles Scholl S40 gekregen, deze is eigenlijk voor donkere lakken. Aangezien ik een witte Ford Fiesta heb, weet ik niet of s40 ook op een witte auto gebruikt kan worden.

Gr. Ton
 
Eerste vraag wat in me opkomt.

Wat denk je dat S40 is? En waarom zou deze alleen voor donkere lakken zijn denk je?

Ik heb de S40 op lichte lakken ook gewoon gebruikt en deed gewoon z'n werk.

Het is niet zo dat als je het op een lichte lak wilt gebruiken, dat het ineens niets doet ;)
 
Geen enkel probleem. Het is een polijstmiddel en dat kan geen kleur zien. S40 is echter wel een zeer fijn finishing polish, je zult er geen krassen mee weg halen maar je maakt wel je lak lekker schoon.
 
Alsof een polijstmiddel zich op een pad laat smeren, richting de lak gaat en dan plotseling zegt: ''Ho, stop! Maar daar ben ik niet voor!''

:p
 
Laatst bewerkt:
Lichte lak @Quantoxx, wel blijven lezen he.

Tja, het is net als met de was. Je hebt donkere was en witte was.
Als je het wasmiddel voor witte was in de donkere was doet... heb je ineens allemaal witte spijkerbroeken. :scream: Toch?

Als deze post gisteren was geweest, had ik je helemaal gek gemaakt en vervolgens het flesje wel van je over genomen. Maar omdat ie nu al als nieuw in de oranje witte bus ligt te toeren, kan ik je zeggen dat je hetber gewoon op kunt smeren hoor.:innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Nee hoor, zeker geen stomme vraag! :p De tekst geeft iets aan over donkere lak en ik lees op het forum ook wel vaker dat men S40 op donkere lak nét iets meer vind toevoegen. Waarschijnlijk slaat daar de fles-tekst ook op, denk ik.
 
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze die tekst op de verpakking zetten. Dat brengt mensen alleen maar in verwarring, zoals nu blijkt.

Om misschien toch even aan te geven aan @tonneke waarom het erop staat:

Op donkere lakken zie je lakdefecten beter dan op lichte kleuren. Na Monello Mezzo (of zelfs Finale) bijvoorbeeld zou je op een lichte kleur niks meer zien qua 'schade', terwijl je op een donkere (misschien ook zachte) lak dan nog wat imperfecties ziet. Daarom gebruikt men nog wel eens een ultrafijne polish (zoals S40) op donkere lakken, terwijl die natuurlijk ook prima gebruikt kan worden op een lichtere kleur lak.
 
Dat zijn nog eens antwoorden waar ik iets mee kan. Bedankt.
Volgende week maar eens een testspot maken.
 
Lichte lak @Quantoxx, wel blijven lezen he.

Tja, het is net als met de was. Je hebt donkere was en witte was.
Als je het wasmiddel voor witte was in de donkere was doet... heb je ineens allemaal witte spijkerbroeken. :scream: Toch?

Als deze post gisteren was geweest, had ik je helemaal gek gemaakt en vervolgens het flesje wel van je over genomen. Maar omdat ie nu al als nieuw in de oranje witte bus ligt te toeren, kan ik je zeggen dat je hetber gewoon op kunt smeren hoor.:innocent:
Mijn maak je niet zomaar gek hoor, heb voor hetere vuren gestaan :)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze die tekst op de verpakking zetten. Dat brengt mensen alleen maar in verwarring, zoals nu blijkt.
Eens, maar ze bedoelen dat je hiermee een goede finish kunt krijgen op donkere lakken. Maar dat is niet goed geformuleerd.