• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Dirt Lock Turbines!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
1541669139253.png


Nieuw van The Detail Guardz: The Dirt Lock Wash Bucket Inserts.

We hadden natuurlijk al jaren de Grit Guard inserts maar de The Dirt Lock inserts zijn een evolutie t.o.v. de Grit Guards.
Het gepatenteerde turbine design van de Dirt Lock gebruikt de beweging van je hand met de washandschoen om deze vervuiling naar onderen te duwen. De honderden kleine trechtervormige openingen versterken de aanzuigende werking. De vervuiling komt weer omhoog en wordt door het rooster tegenhouden in de sleuven naast de openingen. Het schone water komt aan de zijkanten weer omhoog. Hiermee worden vervelende swirls en lichte krasjes zoveel mogelijk voorkomen.

De Dirt Locks zijn extreem stevig en kunnen in de meeste ronde emmers worden geplaatst. De Dirt Lock is 26 centimeter breed op 4 centimeter hoogte. Als de bodem smaller is dan past de Dirt Lock zich automatisch aan omdat de pootjes flexibel zijn. Het rooster trek je eenvoudig weer uit de emmer dankzij een drietal grips om je vingers achter te plaatsen. Past perfect in de Grit Guard emmers. Bij elke Dirt Lock krijg je 4 rubberen "stickers" die je op de pootjes kunt plakken zodat de Dirt Lock beter past in nog meer verschillende emmers.

Verkrijgbaar in blauw, geel, rood en zwart.

 
Ja we hadden ze al liggen maar we moesten wachten op de rubberen stickertjes.
Deze waren apart gestuurd en lagen bij de douane van PostNL.
 
Ik weet dat het werkt, en ik weet dat het nooit kapot gaat maar 17 euro voelt zo duur voor een stuk plastic. Het is natuurlijk niet zomaar een stuk plastic... Ze staan op de lijst maar een paar goeie emmers met gamma seal ( moet naar de wasbox ) + grit guard ( of dirt lock ) ben je zo 100 euro kwijt...
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ze zijn een stuk duurder dan de Grit Guards inderdaad maar ze zijn ook veel ingewikkelder om te maken met al die gootjes en sleufjes. Daarnaast weegt de Dirt Lock beduidend meer dan de Grit Guards. Je hebt nu in ieder geval meer te kiezen :)
 
  • Leuk
Reactions: ThijsD
Wordt soms wat moe van je "huishoud oplossingen" @Bimmer
Ik bedoel dit niet verkeerd hoor en het zal voor jou vast allemaal werken maar soms geef je mensen advies in deze zelfde vorm.
Ik ben het eens met de stelling dat dit detail spul een niche markt is daarom meer geld kost dan dat het aan materiaal waard is maar de bijdrage welke je tot nu toe levert staat me wat tegen als ik eerlijk ben.

Wil je geen geld uitgeven aan of helemaal niet detailen maar gewoon leuk wassen, waxen en een beetje poetsen? prima! Anderen advies geven vind ik dan een stap te ver gaan. Een detailer (in mijn ogen althans) kijkt juist naar de details om zo min mogelijk swirls of andere defecten te veroorzaken, iedere stap na te denken over de evt. bijkomende gevolgen op het oppervlak en het miniscuul bijhouden van al zijn/haar spullen en gebruikte materialen voor een zo mooi mogelijk resultaat...maar wie ben ik.
 
@Bimmer nergens wordt er door wie dan ook beweerd dat ik een "echte detailer" ben of vind dat een echte detailer spullen moet gebruiken welke veel geld kosten.
Wel probeer ik de huis, tuin en keuken poetsmethode's daar te laten waar ze voor bedoeld zijn...huis tuin en keuken, niet auto, motor of boot.

Adviseren is zeker niets mis mee maar ben je ervan bewust dat een ander je mening wel op prijs kan stellen en dan dus jou methode kan gaan gebruiken en dat dat misschien een ongewenst effect met zich meebrengt.
CC doet er veel aan om ons als klanten zoveel mogelijk bewezen producten te leveren. Is er iets niet juist met de producten dan wordt daarop ingegrepen, wie ga jij aansprakelijk stellen...Gamma?
Voor jou maakt dit ogenschijnlijk niets uit aangezien je zelf deze methode of werkwijze voorstelt, mochten er defecten of nadelen aan deze methode kleven dan zie jij dat niet blijkbaar aan je detail werk.
Dit houd voor mij niet in dat het advies goed is of zonder risico...dat is alles wat ik ervan vind en wilde meegeven aan je.

Wat jij verder van mij vind (met of zonder smiley's) maakt me niets uit, ik probeer alleen te waken voor matige adviezen op een forum waar kwaliteit nogal hoog in het vaandel staat. Ik pretendeer niet meer of beter te zijn dan een ander hoor.
Wel vind ik het jammer dat deze toon gezet wordt door je, kritiek ontvangen en daar normaal op reageren is blijkbaar van even hoog niveau als je adviezen.

Ik ben idd begonnen met van alles behalve de ideale set-up, wel heb ik na wat speurwerk meteen de juiste methode's proberen toe te passen om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Ik kwam er snel achter dat ik niets heb aan een wax of coating van meer dan 100,- of een Rupes of dap polijst apparaat als ik zelf steeds weer swirls creëer. een van de eerste "dure" aankopen waren dus 2 emmers met grit guard, goede washmitt en heb vanuit die gedachte mijn spullen aangevuld waar nodig met de jaren.
Hierbij is nit bespaard op emmers die al tig jaar mee gaan en bijpassende grit guards maar ook ik kan me leukere artikelen voorstellen om geld aan uit te geven maar zonder goede basis wordt het resultaat nooit optimaal...dit vind ik niet, dit is zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat niet ieders budget geschikt is voor dit soort roosters. Het zijn wel bij uitstek natuurlijk mooie cadeautjes voor de feest- of verjaardagen.

We waken wel voor echt verkeerde "huishoud oplossingen", als het echt niet aan te raden is dan grijpen we in.
Zo was er iemand die een eigen APC maakte met ontstoppingskorrels en andere schadelijke producten.
Prima dat hij dat deed maar anderen hierin proberen te overtuigen het ook te doen ging ons te ver. Want als iemand hiermee permanente schade maakt wie is er dan inderdaad verantwoordelijk.

Graag nu weer on-topic over deze mooie Wash Bucket Inserts!

Het filmpje ziet er wel heel duidelijk uit.
 
Los van dat ze hun werk goed zouden moeten doen, vind ik ze er wel spiffy uitzien.
Alleen daarom al zou ik er wel eentje willen bestellen. :D
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Ik heb het filmpje even snel bekeken (zonder geluid), op basis van het beeld krijg ik het idee dat de werking net iets anders in elkaar steekt dan op beeld wordt gesuggereerd, maar daarvoor moet ik het filmpje beter bekijken en ook zo'n Dirt Lock Turbine beter bekijken. Ik krijg een beetje het idee dat het meer op het principe van een whirl pool is gebaseerd, maar moet het beter bekijken. Het whirl pool principe werk als volgt: laat de vloeistof in een rond vat met grote snelheid ronddraaien, vaste (zware) deeltjes zullen zich in het midden van het vat verzamelen, terwijl je aan de rand van het vat schone vloeistof kan aftappen. Dit principe wordt in de industrie voor allerlei processen gebruikt, maar je kunt het zelf ook bekijken op kleine schaal: vroeger werd thee gezet met een thee-ei met losse thee daarin, gevolg was dat er nog wel eens wat losse thee in de thee kwam. Als je in zo'n kop thee met losse thee snel roert, zie je dat de losse thee zich verzamelt in het midden op de bodem.
 
Ik weet het nog niet. Ik heb al grit guards en die bevallen me prima. Om nu even €35- uit te geven voor alleen twee roosters op basis van een filmpje gaat mij net te ver. Chemical guys heeft ook een "eigen" rooster waarvan zij vinden dat dat het ei van Columbus is. Ik vind ze te duur om alledrie naast elkaar te zetten en een test te doen.
Eigenlijk geeft dat pas een eerlijk antwoord of het de moeite is om nieuwe roosters te kopen als je reeds emmers en roosters in bezit hebt.
 
Ik ga deze dirt locks zeker bestellen, dus dan zal ik tzt een vergelijking maken met de standaard grit guards die ik nu heb (1 in de was emmer, 2 in de spoelemmer en 1 in de wielenemmer).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je hoeft ook niet meteen al de gritt guards de deur uit te gooien. Je kan er ook alleen 1 voor de spoel emmer bestellen.
 
Ik wil er inderdaad wel 1 bestellen voor de spoel emmer, staat alleen nog "levertijd onbekend" misschien al uitverkocht? o_O