• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolf's Mystery Juice vs. Gyeon CanCoat

Jahe

Detailing guru
1 okt 2017
732
153
Vleuten
Omdat ik nog redelijk nieuw ben in het hele coating gebeuren, was ik op zoek naar een coating om het mee "uit te proberen". Omdat de Wolf's producten zo enorm afgeprijsd waren, dacht ik dat dit wellicht een leuke opportunity was om eens iets te testen.

Navraag op de oliebollen avond leerde mij echter dat niemand echt wist of de Mystery Juice dit wel of niet was, en de prijs niet enorm hoog was, toch besloten deze te kopen. Dit in het kader van "Baat het niet dan schaadt het ook vast niet.".

Echter toen kwam de LetItRain actie met een verdomd goeie korting en die heeft mij doen besluiten om ook maar de Gyeon CanCoat aan te schaffen. Dit vanwege de enthousiaste verhalen en het vermeend gebruikersgemak. Om te zien hoe de Wolf's zich tot dit product zou verhouden ze beide op de motorkap van onze Clio aangebracht (50/50) om te zien hoe lang ze het beide vol houden.

Eerst maar eens de auto gewassen:

114766


Nadat ik hem volledig gedroogd had, ben ik de motorkap gaan kleien met S&W en de Monello Klei. Daarna polijsten met mezzo op oranje en afgeschaald naar Finale op wit.
114759
114761


Aan de linker kant de Wolf's Mystery Juice
Aan de rechterkant de Gyeon CanCoat.​

Bij het opbrengen viel op dat je de Wolf's moet laten drogen(/laten hazen) en de Gyeon juist direct afgenomen moet worden. Begonnen met de wolfs die zich prima liet verwerken en inderdaad snel deed opdrogen. Hierna uitgebuft met een Picolo Nero.

Daarna de Gyeon kant aangepakt door ook hier in rechten verticale en daarna horizontale banen de coating aan te brengen. Na het aanbrengen ook deze zijde direct uitgebuft. Na het opbrengen viel op dat de Gyeon kant de lak donkerder maakte:
114754


Het is lastig te zien maar je ziet een diagonale lijn vanuit mijn vinger naar rechtsboven lopen.

Beide producten rond 13:00 aangebracht zodat ze in ieder geval de tijd hadden om te drogen tot de avonddauw. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de auto binnen te zetten dus we gaan zien wat de impact daarvan is.

Ik zal het topic bijwerken met een aantal beading vergelijking foto's gedurende de komende paar weken.

Als laatste nog een opvallen ding wat mogelijk al genoeg zegt... Hieronder de 2 gebruikte Nanolex suède doekjes welke ik heb gebruikt:
114752


Rechts is van de CanCoat en links van de Mystery Juice. Het doekje van de CanCoat was aanzienlijk harder geworden dan die van de Mystery Juice.
 
Nice, benieuwd naar de (tussentijdse) resultaten!
Op DW waren er een paar erg enthousiast na ca 1.000km.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jahe
@Quantoxx de verpakking van de wolfs geeft aan dat deze op sio2 basis is. Echter heb ik het idee dat er veel producten tegenwoordig zijn die dit zeggen...

Ik laat beide in ieder geval goed uitharden en verwacht volgende week eerste was/beading resultaten te kunnen geven. Ben enorm benieuwd naar hoe ze zich gaan houden..
 
Leuke test! Ik blijf deze ff volgen.

Ben ook benieuwd hoe het gaat met deze temperaturen ivb uitharden...
 
De coatings van Wolf's kristalliseren niet. Daarin zijn ze uniek.

Leuke test, ben benieuwd hoe beide je bevallen en hoe ze zich verhouden.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Vannacht/vanochtend toch regen of dauw op de lak.. in ieder geval een aantal foto’s van de beading kunnen maken.

Cancoat:
114805


Mystery juice:
114806


Het lijkt alsof er minder “Beads” aan de cancoat kant zitten. Echte conclusies zijn echter nog niet te trekken ;)
 
@Timm klopt. Staat 24 tot 48 uur op het flesje. Gisteren geluk gehad met her weer en dus bleef hij droog vannacht iets minder.

Helaas pindakaas maar kan de auto niet binnen zetten.. we zullen zien!
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Nog niet veel bijzonders te melden, ze doen het allebei nog prima. Maar in het kader van: “ altijd leuk om foto’s te posten” :D
Auto nog niet gewassen na 1,5 week maar ook niet heel vuil ivm weinig mee gereden.

Watergedrag op het midden van de motorkap (links wolfs rechts cancoat)
115029



Wolfs Chemicals Mystery Juice (foto1)
Gyeon CanCoat (foto 2)
115030
115031





Wolfs Chemicals mystery Juice
115032


Gyeon CanCoat
115033


Volledige motorkap van boven
115034
 
Wolfs valt zeker niet tegen!
Ben alleen wel benieuwd naar de duurzaamheid. Voelt toch een beetje als een “normale” sealant, maar we gaan het zien...

In principe zijn ze prijs technisch ook vergelijkbaar (na korting van wolfs in ieder geval)
 
Heb idd laatst ook deze van Wolf aangeschaft... geen idee wat ik kan verwachten... maar erg leuk gedaan dit.. ben benieuwd ziet er tot nu goed uit!!
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Update 12-03-2019

Gisteren de auto in de wasbox gewassen. Alles met PH neutrale shampoo en foam (BTBM + Monello Artico Magico) zonder toevoegingen. De Clio heeft ondertussen zo'n 2500 km gereden en de verschillen tussen de coatings/sealants beginnen duidelijk te worden. Zie hier de foto's ;):

Sheeting
Links de Mystery juice
Rechts de CanCoat
115462


Beading

Wolf's Chemicals Mystery Juice
115453

115458

115455


Gyeon CanCoat
115460

115459



De volgende ochtend een mooi regenbuitje gehad. Voor de zekerheid dus nog een paar fotootjes gemaakt, dit om de verminderde oppervlakte spanning door een shampoo uit te sluiten.

Overview (reflectie is nog prima ;)):
115465



Wolf's Chemicals Mystery Juice
115464


Gyeon CanCoat
115466




Conclusie

Tot dusver lijkt het er op dat de Gyeon zich nog beter aan het houden is. Beads zijn ronder en er is duidelijk een betere sheeting aanwezig. Het is nog wat te vroeg om een conclusie te trekken. Het is de vraag of het probleem zit in het product of tussen de wasemmer en de lak ;). Binnenkort komen er nog een paar projecten aan dus vermoedelijk ga ik daar de Wolf's nog een extra kans geven. En wat nauwkeuriger de applicatie volgen..

Keep you posted!