• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verwijderen van overspray

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedenavond allemaal!

2 weken geleden heb ik mijn achterlichten donkerder gemaakt met behulp van een Motip Smoke spray. Nu is het zo dat ik zo slim ben geweest om niet alles goed af te plakken (wind/slecht af getapet) en hierdoor heb ik dus overspray op een paneel. Het is vrij licht, maar wel zichtbaar + je hoort het ook als je er met je vingers over heen gaat.

Vandaag mijn auto grondig gewassen en gekleid/ScratchX 2.0 en UC/Ultimate Polish en Turtle Hard Wax (met de hand), maar ik krijg dat stukje overspray gewoon niet weg...

Zelf werd mij aangeraden om Thinner te gebruiken, maar daar blijf ik ver uit de buurt.

Iemand wellicht een oplossing voor dit? Een DAP kan misschien wonderen verrichten, maar ik heb machine noch de ervaring..:weary_face:
 

Bijlagen

  • IMG_20190325_153450.jpg
    IMG_20190325_153450.jpg
    131,8 KB · Weergaven: 413
Als je lang genoeg polijst, zeker weten. Een machine doet hetzelfde als het handje alleen veel sneller, makkelijker en minder vermoeiend. ;)
 
Als je lang genoeg polijst, zeker weten. Een machine doet hetzelfde als het handje alleen veel sneller, makkelijker en minder vermoeiend. ;)

Dank voor je snelle antwoord! Ik zie alleen dat de klei die je hierboven heb gelinkt bijna nergens meer te krijgen is. Is er nog een andere die even "krachtig" is?
 
Ik zou eerst een tar/glue remover oid proberen, wellicht daarna nog softe klei / hand polish.
De glue remover kan het wellicht nét week genoeg maken....
 
Ik denk dat de zware klei zelfs niet nodig is in dit geval.

Als het lichte spuitnevel is, en je laat het niet te lang zitten, kan je het met een middel klei ook weghalen. De zware zwarte klei van bijv Dodo is echt super maar veroorzaakt wel meer marring.

Zelf heb ik zwarte klei gebruikt welke door nieuw geverfde wegmarkering was gereden. Dit waren echt dikke vette verfspetters. Geen grappig klusje maar de zwarte klei was echt benodigd voor dat klusje. De verf "sleet" ik zegmaar van de lak af. Ook heb ik meerdere malen spuitnevel verwijderd van o.a. spotrepairs binnen een periode van paar weken. Middel klei is voldoende hiervoor ondat je nevel niet eraf hoeft te "slijten".
 
  • Leuk
Reactions: Gunlock
Ik denk dat de zware klei zelfs niet nodig is in dit geval.

Als het lichte spuitnevel is, en je laat het niet te lang zitten, kan je het met een middel klei ook weghalen. De zware zwarte klei van bijv Dodo is echt super maar veroorzaakt wel meer marring.

Zelf heb ik zwarte klei gebruikt welke door nieuw geverfde wegmarkering was gereden. Dit waren echt dikke vette verfspetters. Geen grappig klusje maar de zwarte klei was echt benodigd voor dat klusje. De verf "sleet" ik zegmaar van de lak af. Ook heb ik meerdere malen spuitnevel verwijderd van o.a. spotrepairs binnen een periode van paar weken. Middel klei is voldoende hiervoor ondat je nevel niet eraf hoeft te "slijten".

Dan ga ik inderdaad eerst even middel proberen. Maak het nog uit welk merk ik kies of is alles goed zolang het maar? middel" is?

2-3 weken geleden is het ongeveer gebeurd. Is dit niet te lang waardoor ik toch de zware klei moet gebruiken?
 
Detail klei is detail klei. Er zijn wel wat kleine verschilletjes tussen de diverse merken maar het resultaat is waar het om gaat. Dus als je een middelgradatie klei pakt, van welk merk dan ook, is het goed.

3 weken is nog kort. Neem aan dat je spuitnevel niet te lang laat zitten...?
 
Detail klei is detail klei. Er zijn wel wat kleine verschilletjes tussen de diverse merken maar het resultaat is waar het om gaat. Dus als je een middelgradatie klei pakt, van welk merk dan ook, is het goed.

3 weken is nog kort. Neem aan dat je spuitnevel niet te lang laat zitten...?

Bedankt voor je antwoord! Nee dat zeker niet, maar ik weet niet wat voor de meeste mensen "lang" is. Heb zelf voorheen alleen maar zachte kleien gebruikt en met bijvoorbeeld de Meguiars Detailer's Clay + Spray werkt het niet .

Ik ga even een medium klei bar bestellen. Zal nog even een update geven als het me wel of niet lukt! o_O
 
Ooit eens gehoord om remmenreiniger te gebruiken bij overspray..... zelf nooit gebruikt, gewoon even met de DAP en lichte polijst doet het ook als sneeuw voor de zon verdwijnen
 
Zojuist me auto opnieuw gepoetst en met behulp van ScratcX en een oranje pad heb ik het weg kunnen halen! Bedankt voor het meedenken :)