• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To [How To] Koolborstels vervangen Polishing Power Dual Action Polisher

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
[How To] Koolborstels vervangen Polishing Power Dual Action Polisher

103497-1.jpg


Vandaag heb ik de koolborstels gecontroleerd van mijn 2 DAP'jes. Ik hoefde ze zelf nog niet te vervangen, maar heb even wat foto's geschoten, zodat ik hier op het forum een zogenaamde How To kon maken. Het vervangen stelt niet heel veel voor... Deze how to trouwens ook niet.
Op onderstaande foto's zie je een DAP 900 V3. Er zijn meerdere versies uitgebracht van deze machines. Dus er kan verschil in zitten!
Vervang de koolborstel alleen als het nodig is. Bijvoorbeeld als de machine veel lawaai maakt of niet meer continu op de zelfde snelheid draait.

Let op: Ik (RoyR) & Carclean.com zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade / defecten!

Benodigdheden:
Een DAP natuurlijk :)
Een kleine platte & een kruiskop schroevendraaier.
Goede verlichting

Stap 1: Haal de stekker van de machine uit het stopcontact!

Stap 2: Leg de machine op de zijkant, met de kant met schroeven omhoog.

1.jpg


Stap 3: Draai alle 4 de schroeven los.

2.jpg


Stap 4: Haal de bovenste plastic kap eraf.

3.jpg


Stap 5: Haal met een kleine platte schroevendraaier de klem weg. Deze kun je schuin weg naar links drukken en laten rusten.

4.jpg


Stap 6: Trek voorzichtig de koolborstel naar boven.

5.jpg



Stap 7: Druk met een kleine platte schroevendraaier het gedeelte van de koolborstel los van de machine. (Vergeten foto van te maken!)

Stap 8: Monteer de nieuwe koolborstel. In de tegenovergestelde volgorde dat je de oude verwijderd hebt :D

Stap 9: Druk het klemmetje weer op zijn plek (Van stap 4).

Stap 10: Zet de plastic kap weer op zijn plek, en schroef deze weer vast.


6.jpg

7.jpg



Stap 11: Zet je DAP weer aan het stroom, en kijk of deze weer goed functioneert.

1.jpg
 
Mooie howto! Alleen zit er ook nog een koolborstel aan de andere kant :)
Gisteren vond ik het al wel raar eigenlijk... Je krijgt er namelijk 2 losse koolborstels bij geleverd...

Zojuist de machines weer uit elkaar gehad. En inderdaad. Het andere gedeelte van de kap kun je er af trekken. en daar vind je op dezelfde plek een koolborstel...

Ook deze was nog in prima staat... (Wat gaan die dingen lang mee dan :O ).

146eb1493bfcf4a5675d1531d5c03276.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Dibbuz
Duidelijke HowTo Roy. Nu alleen nog een DAP.
Als Carclean en Rupes dit jaar weer met een dikke aanbieding komen tijdens de Summer detail day, komt er een Rupes hier in huis. En gaat er sowieso een dapje de verkoop in.

Dan wil ik langzaam naar de volgende machines werken: Rupes Bigfoot LHR15 MARK 2 / 3. Rupes Ibrid.