• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mosh + Can coat

djjeroen1990

Detailing rookie
9 mei 2019
2
2
Beste leden !

Ik heb een vraagje , ik wil 2 laags Mosh op mijn 308 cc doen en aftoppen met 1 laag Can coat en dan nog rondje cure ,

Ik was mijn auto vrij regelmatig minimaal 1 x per week :). nu wil ik na dat ik hem behandeld heb , minimaal 1 a 2 x per maand na het wassen nog rondje cure doen.

hoe lang zou de stand tijd zijn van de Mosh + de can Coat .

Ik rij dadelijks met de auto .
 
De standtijd is altijd lastig te zeggen. Normaal gesproken moet een coating zoals Gyeon Mohs wel 2 jaar blijven zitten als ik me niet vergis.
Goed onderhoud is inderdaad belangrijk, dus zoals je zelf al zegt, regelmatig behandelen met Gyeon Cure.

Ik heb zelf vorig jaar ook een coating op mijn auto gehad, maar na ruim een half jaar, was deze niet meer aanwezig op de liggende delen...
Er zat namelijk allemaal vervuiling in de lak. :worried:

Ik mis de beading, sheeting en standtijd van een coating wel. Dus als het toe laat, komt er zeker weer een nieuwe laag op mijn auto!
 
  • Leuk
Reactions: djjeroen1990
MOHS+CanCoat blijft voor jou 788 dagen, 15 uur, 16 minuten en 43 seconden zitten. Daarna is de laag verdwenen.

Zonder gekheid, dit is heel lastig te bepalen. Want, wanneer is voor jou een glascoating weg en/of aan vervanging toe?
Als er swirls en vlekjes in zitten? Als de waterafstotendheid weg is? Of als de zelfreinigende werking weg is?

Mohs blijft bij goed aanbrengen gemakkelijk 2 jaar zitten maar als je verwacht dat je geen vlekjes, geen swirls en volop waterafstotendheid hebt dan ga je dat niet redden. De zelfreinigende werking en gemak van wassen blijft wel aanwezig.

Voor iemand die maximale glans en optimale lak wilt zal je hem waarschijnlijk toch elk jaar moeten polijsten, coating of niet.
 
De standtijd is altijd lastig te zeggen. Normaal gesproken moet een coating zoals Gyeon Mohs wel 2 jaar blijven zitten als ik me niet vergis.
Goed onderhoud is inderdaad belangrijk, dus zoals je zelf al zegt, regelmatig behandelen met Gyeon Cure.

Ik heb zelf vorig jaar ook een coating op mijn auto gehad, maar na ruim een half jaar, was deze niet meer aanwezig op de liggende delen...
Er zat namelijk allemaal vervuiling in de lak. :worried:

Ik mis de beading, sheeting en standtijd van een coating wel. Dus als het toe laat, komt er zeker weer een nieuwe laag op mijn auto!


hoe komt het dat die zo snel er af was ? toch niet goed voor behandeld of lag het ergens anders aan ?
 
Dat kan echt van alles zijn. Voorbereiding niet optimaal, omstandigheden, vastzittende vervuiling die sheeting en beading beïnvloed zoals teer, vliegroest en boomhars. Daarnaast kan het best zijn dat op oudere lakken een coating minder goed hecht dan nieuwe lakken. Gyeon geeft bijvoorbeeld alleen 5 jaar garantie op auto's tot 2 jaar, van 2 tot 10 jaar 2 jaar garantie en ouder dan 10 jaar geen garantie.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Precies zoals @Dibbuz al zei. Het kan van alles zijn geweest...

Ik kan ook te dun hebben gesmeerd...
Ik weet t niet. En ik kom er ook niet meer achter ;).

Maak me er niet zo druk meer om.
Ik ben blij als ik weer kan smeren straks haha :).
 
Een coating te dun smeren... dat zou wel heel erg knap zijn!

Je brengt een coatings aan, en al het overtollige product neem je af.

Als smeer je 10ml op een motorkap, er zit even veel op na het afnemen.

Er is 1 grote misinterpretatie bij coatings, en dat kan bij Roy ook heel goed het geval zijn.. maar het feit dat de beading minder is geworden betekend niet dat de coating weg is. En dat haalt Dennis ook aan hier boven.

Als de coating echt zo snel “weg” zou zijn, dan zou je het misschien wel moeten zoeken in de ontvetting.

Even een rondje prep na het polijsten is niet optimaal. Want zo’n goede ontvetter is prep eigenlijk niet, al word dat wel vaak gesuggereerd.

Ik ken genoeg mensen die hun diensten professioneel aanbieden en ook alleen maar 1 of 2 rondjes prep doen na het polijsten.

Maar voor een optimale hechting is het echt een pre om de auto goed te wassen met een goed ontvettende shampoo/ foam. (Het liefst beide)

Hierna eventueel nog een rondje met Gyeon Primer.

Ik heb het verschil in standtijd hier van in levende lijve ondervonden.