• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies over oranje / gele spikkels op witte lak.

Farson

Detailing chief
1 jul 2017
186
103
Almere
Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar wat advies!

Ik heb een witte auto en daar zitten oranje / gele spikkels op, zie foto’s. De spikkels gaan er maar wat lastig van af.

IMG_2228.jpg


IMG_2229.jpg


Het is geen vliegroest, ik denk zelf aan een soort van hars of iets anders wat uit z’n groene rakker druipt.
Het is te vinden op bijna alle delen van de auto horizontaal en verticaal.
Als je met nagel erover heen gaat voel je een bobbeltje en soms als je voorzichtig de bovenkant krabt schiet het los van de lak, uiteraard gebruik ik Mn nagel liever niet. Maar oplossen of losweken met onderstaande producten gaat niet of moeizaam:

-valet pro tar & glue remover.

-poorboys professional polish.

-dodo juice tarmalade.

-klei.

-polijst middel.

-monello non ferro

Het beste ging het met PB prof polish (punt van een microvezeldoek en flink hard, te hard boenen voor mijn gevoel) en met klei(flink aantal keer erover heen)

Maar om de auto nu ieder keer te kleien of zo hard te boenen gaat tegen mijn zin in. Hebben jullie nog advies of een gouden tip?

Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Je geeft aan dat het geen vliegroest is, heb je daar ook al iets voor gebruikt dan ?

Als het er bovenop ligt zou ik eens alcohol (desnoods bier) gebruiken en kijken wat het doet
Geen spiritus, dat is te scherp. Alcohol kan je gewoon bij Kruidvat halen
 
Ja zeker heb de lijst in bovenstaande post aangepast.

Ik heb monello non ferro gebruikt.

Zal eens alcohol halen bij de kruitvat. Witte auto zie je minder krassen maar meer troep
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf doe ik de auto wel wassen na de behandeling en geloof nooit dat een waxlaag dit fijn vind zeg maar.
 
Nee dat geloof ik ook niet. Een vers laagje wax is minder ergernis dan de spikkels
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Op basis van wat er op de foto te zien is, gok ik dat het zooi uit een berkeboom is, en dat laten ze 3x per jaar los. Ik gok dat je gewoon moet kleien om dit los te krijgen. Als je de geel/oranje spikkels niet fraai vindt en het is inderdaad van een berkeboom, kun je het gewoon laten zitten, dan worden die spikkels vanzelf wit. (In het verleden zowel bij een paarse als een blauwe auto gehad, maar na een aantal weken kregen die spikkels de lakkleur, het zuigt dus pigment uit je lak!!)
 
Ik weet niet of ik blijer of banger van je bericht wordt

Maar ik wil ze er zeker verwijderd hebben (ja z’n freak ben ik, vind vrouw lief ook. welke spikkels hoor ik der nog zeggen) liefst op een beetje handige manier.

Morgen als het droog is misschien even met alcohol proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het is wat ik denk, is het gewoon kleien, en daarna een wax/sealant of andere beschermlaag erop, dan hecht het minder en krijg je het er bij het wassen voor een groter deel af.
 
  • Leuk
Reactions: Farson
My two cents: zouden dit misschien vliegenpoepjes kunnen zijn?
De dochter van mijn vriendin heeft sinds kort ook een witte auto en die zit regelmatig vol met vliegen. Het wit schijnt ze aan te trekken. (Net als bijvoorbeeld wit wasgoed aan de waslijn) en deze heeft ook last van zulke geel/oranje vlekjes die op de lak liggen en erg moeilijk te verwijderen zijn. En aangezien het zowel op liggende als staande delen zit.
Dat gezegd hebbende: een goede oplossing heb ik er dan nog niet voor. Ik heb er laatst wel eens van alles op geprobeerd en ze uiteindelijk wel kunnen verwijderen, maar ik weet echt niet meer precies wat uiteindelijk werkte. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig dat je dit zegt, ik heb daar ook aan gedacht. Maar had het idee laten varen omdat ik dacht dat vliegen poep nooit zo hard kon worden.
Twijfel.. twijfel ..

Dat wit vliegen aan trek is een feit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je geeft aan dat het geen vliegroest is, heb je daar ook al iets voor gebruikt dan ?

Als het er bovenop ligt zou ik eens alcohol (desnoods bier) gebruiken en kijken wat het doet
Geen spiritus, dat is te scherp. Alcohol kan je gewoon bij Kruidvat halen

Bedankt voor de tip met alcohol! Vandaag getest en het gaat er makkelijker mee af, wel even een vers laagje wax.

Maar het is in ieder geval een verademing met het boenen wat je eerst moest doen.

Of het nu vliegen poep of hars is ?? Ik neig na wat zoeken op internet naar el poepos.

IMG_2273.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en PA27506
Ik meen ook dat ik uiteindelijk bij een IPA-verdunning was uitgekomen. Binnenkort nog eens proberen, er zullen ondertussen wel weer nieuwe op zitten...
Bij mij had een harsverwijderaar ook geen succes, dus leek mij hars onwaarschijnlijk.
 

Vergelijkbare onderwerpen