• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte spikkels op de lak

Rjmeijer

Detailing rookie
19 mrt 2016
4
2
hoi!

Ik heb allemaal witte stipjes/spikkels op mn lak. Ik heb geprobeerd dit weg te poetsen maar het gaat niet weg, zie ook de bijlages

Afgelopen vrijdag was ik bij een schadebedrijf en die vertelde mij dat je het er niet zomaar afkrijgt. Hij dacht dat het iets van muurverf was. Een bedrijf in Den Haag genaamd Alto zou dit eraf kunnen krijgen maar vraagt de hoofdprijs.

M'n laatste hoop is op dit forum gericht; weet iemand wat ik kan proberen?

Dank voor de hulp!!
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109,2 KB · Weergaven: 1.575
  • image.jpeg
    image.jpeg
    110,1 KB · Weergaven: 2.234
Vermoedelijk moet je daarna polijsten. Zit het op hele auto? Alleen dak en motorkap of ook de staande delen? Zijkanten bijvoorbeeld.
 
Het zit op de motorkap en ook op de zijpanelen aan de voorkant. Het ligt er wel op idd. Zou dat 'kleien' de optie zijn waar het mee weggaat?

Kan je zelf polijsten? Wat heb ik nog meer nodig?
 
Ik gok dat het witte verf is van de wegbelijning (mogelijk te verse verf, waar anderen overheen gereden hebben, en zo de spetters opgegooid).

Ik zou zeggen begin eerst eens met kleien, en zeker als je stappen als polijsten (nog) niet onder de knie hebt, kies dan geen agressieve klei. Mijn advies kies voor de kleisets van Monello (met Monello Verde klei) of Mothers Gold. Dan is de kans op marring te verwaarlozen als je goed kleit, en hoef je achteraf ook niet te polijsten.

Ik heb ook al eens gelezen dat mensen met oplosmiddelen dergelijke zaken te lijf gaan (bijv. met wasbenzine) maar persoonlijk ben ik daar wat huiverig voor.
 
Heb nog een aantal mensen ernaar laten kijken en het zijn spatjes verf. Niet van de weg(meestal kalk) maar de auto heeft in de buurt gestaan van een voorwerp dat gespoten is.

Weet iemand hoe je dat het beste eraf krijgt????
 
Hey Hallo,

Een auto die ik recent gedaan heb had ook witte spikkels her-en-der. Met polijsten kreeg ik ze niet weg, met Prep niet, met EX niet, met Obliterate niet...

Uiteindelijk heb ik met mijn nagel de spikkels weg moeten tikken/krassen en zelfs dit ging moeizaam. Dit zal misschien dus geen verf zijn geweest.


In jouw geval zal je ook wat dingen moeten proberen zoals hierboven al beschreven.


Greetz
 
Dat heb ik dus ook. Kan ze niet wegpoetsen en met de nagel zou het misschien kunnen maar het zit te vast op de lak.

Wat nu??
 
@Quantoxx werkte klei ook niet? Volgens mij was hier laatst iemand die een busje met verfspetters had schoongemaakt en die had het met klei weggekregen als ik me niet vergis.
 
Tja, ik heb de gehele auto gepolijst. Als ik tijdens het polijsten van een paneel wat spikkels zag, dan probeerde ik ze met mijn nagel weg te ''krassen''. Dit ging aardig, maar koste wel wat tijd. Wat er dan nog eventueel achterbleef, ging dan met polijsten wel weg. Echt hardnekkige spikkels tikte ik voorzichtig weg met de steeksleutel van mijn DAP. :p

Wat heb je al geprobeerd?

  • Ontvetter laten inwerken (Gyeon - Prep of Nanolex EX)
  • Teer / lijmverwijderaar
  • Kleien
  • Polijstmiddel in laten werken
  • Polijsten
  • Cleaner
  • Krassen (Nagel, kunststof, hout, at van de buren of zelfs voorzichtig met ijzer)
  • Enz...

Greetz
 
Keek nog eens naar jouw foto's, maar dat vind ik geen spikkels meer. Dat lijken echt vlekken van druppels, zeg maar. In mijn geval waren het disco-dip spikkels, wit.


Greetz
 
Terpentine en wasbenzine op de punt van een doekje en de spikkels effe aantikken, dat werkte ook niet in mijn geval.

Maar, good to know dat wasbenzine, in normale mate, gewoon gebruikt kan worden.


Greetz
 
En wat, wanneer je het met een stukje hard plastic probeert te verwijderen? Een soort van schavende beweging?
Niet heel scherp natuurlijk, om te voorkomen dat je in de lak snijdt.
Mogelijk dat je de lak van de auto licht beschadigd, maar dat is dan misschien weer te polijsten.
 
Ik heb ooit een corsaatje gedaan, welke ook helemaal onder zat.
Overspray clay/purple clay en grof polijsten waren nodig, wel helemaal strak gekregen weer.
 
Tja, het zal niet gemakkelijk zijn, maar mijns inziens moet het altijd kunnen.
Zolang het OP de lak zit, kan het er ook af toch... ;)
 
Da's bizar. Afgelopen weekend iemand met een Subaru Impreza gehad met exact hetzelfde probleem op de onderzijde achterbumper. Kleien, polijsten, niets hielp. Inderdaad alleen met je nagel is het voorzichtig weg te krabben maar is een enorme klus.