• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spuitlans Nilfisk E145.3

Vraagje. Op Ali kan ik het opzetstuk/adapter niet vinden om de nilfisk slang aan een spuitpistool met een M22 te "hangen". Wellicht zoek ik verkeerd, dus bij deze mijn hulpvraag :grinning:
Dank alvast.
 
Ja. Op verschillende manieren heb ik al gezocht. Uiteraard geeft het zoeken op M22 hits, maar niet datgene wat ik zoek.
Ik heb een Nilfisk e 145.3-9 en ben geïnteresseerd in een andere spuitpistool. Ik ben dus op zoek naar een adapter waardoor ik mijn bestaande slang en typerende nilfisk aansluiting op een spuitpistool kan aansluiten.
 
Wilde zelf alleen een pistool met direct daarna een nozzle. Dat pistool moest dan op de snelkoppelingen van de standaard Nilfisk slang passen. Ik heb daar onderstaande adapter voor besteld.


En dan onderstaand pistool.


Is tenminste een beetje handzamer.
 
Heb je gecontroleerd of de adapter past op het pistool.
Pistool heeft M22 draad, de adapter is voor zover ik begrijp voor de slang aansluiting op de Nilfisk. Bij mijn weten is dat geen M22.
 
Heb nog niets kunnen controleren want spullen zijn nog onderweg. Nu gaat alles wel gewoon passen want de adapter “converteert” juist van pistool met M22 draad naar Nilfisk snelkoppeling van de standaard slang.
 
Heb nog niets kunnen controleren want spullen zijn nog onderweg. Nu gaat alles wel gewoon passen want de adapter “converteert” juist van pistool met M22 draad naar Nilfisk snelkoppeling van de standaard slang.

Laat even weten wanneer dit gearriveerd is. Dan bestel ik hem ook gelijk!
Ik ga gelijk zoeken naar verlengstukken voor dit pistool.
 
Heb nog niets kunnen controleren want spullen zijn nog onderweg. Nu gaat alles wel gewoon passen want de adapter “converteert” juist van pistool met M22 draad naar Nilfisk snelkoppeling van de standaard slang.
Snel laten weten of het wat is. zou geweldig zijn als dit een goede oplossing is.
 
Gister was het dan zover. Adapter en pistool waren binnen. Alles aangesloten en binnen een paar seconden begon er water te lekken langs de kunststof en vervolgens klapte de adapter in tweeën. Kunststof helft nog aan de slang, koperen helft nog aan het pistool.


Dus voor gisteren maar plan B uitgevoerd. Even de kunststofkap van de sproeier eraf geschroefd en die op het eerste stuk van het pistool geklikt. Werkt ook prima.



Zo is de lans toch een 43cm korter. Dat werkt wel een stuk fijner.
 
Laatst bewerkt: