Hello Carclean forumleden!
Tijd om mijzelf even voor te stellen na een aantal keer stiekem meelezen. Mijn naam is Nick, ik ben 26 jaar en natuurlijk zoals jullie gek op auto’s en detailen. Mijn dagelijkse auto een is BMW F21 1-serie 118d en mijn weekend/zomerauto is een BMW E60 M5.
Ik ben altijd zuinig op de auto’s en dus ook welbekend met het detailen. Krasloos wassen en het goed onderhouden van het interieur en de velgen gaat me prima af maar polijsten of coatings aanbrengen vond ik tot op het heden nog te spannend. Nu wil ik het detailen naar een hoger plan tillen door te beginnen met het polijsten. Tot nu toe nog nooit eerder de stap genomen tot het polijsten omdat er echt wel een hoop bij komt kijken. Vorige week heb ik dan toch maar de stoute schoentjes aangetrokken en ben ik op een kleine spending spree gegaan door wat spullen aan te schaffen.
Ik ga voorzichtig beginnen met een Rupes Bigfoot 15 mark II en een in2detailing mini polisher. Voor mijn eerste poging begin ik met de pads van Rupes zelf en Sonax perfect finish en de heavy cuts en finishers van Menzerna.
De eerste auto die ik ga doen wordt ook gelijk de lastigste denk ik; een uni zwarte polo uit 2012 (van moederslief). Zij is de eerste eigenaar en heeft de auto altijd door mijn vader laten wassen. Dat gebeurde eerst met een emmer en een spons (ai ai ai) en later met twee emmers en een goede mitt na een korte cursus van mij. Uni zwart is natuurlijk het moeilijkste polijsten omdat je alles zo goed ziet….dus hebben jullie tips op zwarte VW lak van dit jaar? Ik ben erg benieuw, please let me know!
Later zal ik ook een F30 3-serie gaan (Imperial blue mettalic) en een oude MGB in silvergrijs. Ik begrijp dat de F30 generatie redelijk prettig lak leeft – in tegenstelling tot de knoeiharde lak op mijn E60. Wellicht leuk om te vermelden: de E60 is gespoten in diopsidschwarz metallic, een individual lak die op de M5 maar vier keer op een M5 is gespoten. Gelukkig hoef ik die voorlopig echter niet te doen omdat hij onlangs in drie stappen is gedaan door een echte professional. De 1 serie heb ik sinds nieuw altijd met twee emmers gewassen en heeft altijd strak in de wax gestaan dus die is ook nog zo goed als krasvrij.
Ik kijk uit naar het delen van de ervaringen op het forum en nogmaals: ik verneem graag of jullie tips hebben voor mijn eerste keer polijsten op de uni zwarte polo!
Tijd om mijzelf even voor te stellen na een aantal keer stiekem meelezen. Mijn naam is Nick, ik ben 26 jaar en natuurlijk zoals jullie gek op auto’s en detailen. Mijn dagelijkse auto een is BMW F21 1-serie 118d en mijn weekend/zomerauto is een BMW E60 M5.
Ik ben altijd zuinig op de auto’s en dus ook welbekend met het detailen. Krasloos wassen en het goed onderhouden van het interieur en de velgen gaat me prima af maar polijsten of coatings aanbrengen vond ik tot op het heden nog te spannend. Nu wil ik het detailen naar een hoger plan tillen door te beginnen met het polijsten. Tot nu toe nog nooit eerder de stap genomen tot het polijsten omdat er echt wel een hoop bij komt kijken. Vorige week heb ik dan toch maar de stoute schoentjes aangetrokken en ben ik op een kleine spending spree gegaan door wat spullen aan te schaffen.
Ik ga voorzichtig beginnen met een Rupes Bigfoot 15 mark II en een in2detailing mini polisher. Voor mijn eerste poging begin ik met de pads van Rupes zelf en Sonax perfect finish en de heavy cuts en finishers van Menzerna.
De eerste auto die ik ga doen wordt ook gelijk de lastigste denk ik; een uni zwarte polo uit 2012 (van moederslief). Zij is de eerste eigenaar en heeft de auto altijd door mijn vader laten wassen. Dat gebeurde eerst met een emmer en een spons (ai ai ai) en later met twee emmers en een goede mitt na een korte cursus van mij. Uni zwart is natuurlijk het moeilijkste polijsten omdat je alles zo goed ziet….dus hebben jullie tips op zwarte VW lak van dit jaar? Ik ben erg benieuw, please let me know!
Later zal ik ook een F30 3-serie gaan (Imperial blue mettalic) en een oude MGB in silvergrijs. Ik begrijp dat de F30 generatie redelijk prettig lak leeft – in tegenstelling tot de knoeiharde lak op mijn E60. Wellicht leuk om te vermelden: de E60 is gespoten in diopsidschwarz metallic, een individual lak die op de M5 maar vier keer op een M5 is gespoten. Gelukkig hoef ik die voorlopig echter niet te doen omdat hij onlangs in drie stappen is gedaan door een echte professional. De 1 serie heb ik sinds nieuw altijd met twee emmers gewassen en heeft altijd strak in de wax gestaan dus die is ook nog zo goed als krasvrij.
Ik kijk uit naar het delen van de ervaringen op het forum en nogmaals: ik verneem graag of jullie tips hebben voor mijn eerste keer polijsten op de uni zwarte polo!