• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde gele vlekjes op velgen

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Een paar jaar geleden heb ik mijn BMW velgen laten poedercoaten + hoogglans blanke lak. Sinds een jaar of wat ben ik enkele vreemde vlekjes tegengekomen op de velgen, waarvan ik geen idee heb wat het is.
De velgen worden goed onderhouden. Dwz: gecoat met Gyeon RIM en jaarlijks gereinigd met Gyeon Iron en Gyeon Tar tijdens de seizoenswissel.
De vlekjes zijn lichtgeel en soms heel erg rond. Ze zijn chemisch met een velgenreiniger, Iron of Tar dus niet te verwijderen. Volgende stap zou polijsten kunnen zijn..?
Iemand dit ooit gezien?

Foto! >

SJx4ooy.jpg
 
Zou ook maar zo iets willekeurig kunnen zijn wat je onder het rijden opgepikt hebt. (Verf of andere bende)

Kan je het weg pulken? Is het hard? Hars-verwijderaar geprobeerd?
 
Ik kan ze wel voelen. Geprobeerd eraf te krabben, want dat gaat niet makkelijk en volgens mij beschadig ik de blanke lak op die plek dan ook. Maar lijkt er toch bovenop te liggen iig. Vreemde is dat elke velg wel enkele van die vlekjes heeft. Er is niet aan 1 zijde van de auto iets tegenaan gekomen oid dan lijkt me.
Het zijn ook niet heel veel vlekjes en gelukkig zie je het van een afstandje niet, maar ja... het zijn de details he. :)

Heb geen harsverwijderaar in huis. Wat voor product zou ik dan moeten proberen?
 
Ik kan ze wel voelen. Geprobeerd eraf te krabben, want dat gaat niet makkelijk en volgens mij beschadig ik de blanke lak op die plek dan ook. Maar lijkt er toch bovenop te liggen iig.

Proberen met kleien of het eraf gaat, klei daarna niet meer op de auto gebruiken.
 
Ik zal 's wat uitproberen. Kleien, harsverwijderaar en polijsten zijn m'n huidige opties volgens mij. Wordt vervolgd.