• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Audi A1 (2018)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo mede poetsers,

Afgelopen zaterdag heb ik een Audi A1 onderhanden genomen. Het betreft het nieuwe model die net 1,5 jaar oud is en zijn eerste half jaar als dealer auto heeft doorgebracht bij Audi Duitsland. De auto had vele kleine lak defecten zoals sticker resten en swirls. Ook zat de dorpel vol met teer. Omdat ikzelf ook een Audi A1 bezit (van de vorige generatie) weet ik dat de lak relatief hard is.. met dit als referentie heb ik gekozen voor de volgende aanpak:

- Auto grondig wassen
- teerverwijderaar op de zijpanelen en dorpel gesnoten
- Velgen ingespoten met Autoglym clean wheels
- Afspoelen en drogen
- Auto gekleid
- Gepolijst met Riwax in combinatie met de Flex rotary en schapenvacht
- Nagepolijst met een fijn polijstmiddel in combinatie met een excentrische polijst machine
- Auto in de Autoglym glossprotection gezet
- Velgen behandeld met smartwax Rimwax
- Uitpoetsen velgen/carosserie
- Bandendressing

Plaatjes zeggen meer dan duizend worden dus bij deze.

IMG_3044.jpg


IMG_3045.jpg

IMG_3049.jpg
IMG_3048.JPG
IMG_3051.JPG
 
Prachtig mooie kleur, helemaal met de zwarte accenten! :blush: Ik vind de nieuwe A1 echt wel een gaaf bommetje geworden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Mooi strak bakkie zo!
Ondanks bekendheid met merk en type, zou ik wel een testspotje doen voor te beginnen, maar dat terzijde. De ene lak is de andere niet, net als de ene jaargang vergeleken met andere jaargang.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Mooi resultaat! Is volgens mij een snelle, de audi sticker is van het voorportier naar het achterportier gewaaid :p en komt er bij jou teerverwijderaar uit je neus? Zonder gekheid (ik heb een beetje te veel tijd met dat thuiswerkgedoe allemaal sorrie ), mooi resultaat op een leuke auto. Ben normaliter niet zo fan van deze kleur maar samen met het zwart een aardige combinatie. Nice work!

Welke Riwax heb je gebruikt als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Fotografie-noob-vraag: Er zit een blauw-filter o.i.d. overheen, toch?

Mijn buurman maakte een tijd terug hele dikke shots met mijn telefoon (S9+) en had filters gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Mooi resultaat! Is volgens mij een snelle, de audi sticker is van het voorportier naar het achterportier gewaaid :p en komt er bij jou teerverwijderaar uit je neus? Zonder gekheid (ik heb een beetje te veel tijd met dat thuiswerkgedoe allemaal sorrie ), mooi resultaat op een leuke auto. Ben normaliter niet zo fan van deze kleur maar samen met het zwart een aardige combinatie. Nice work!

Welke Riwax heb je gebruikt als ik vragen mag?

Hahaha Dankjewel! Klopt rond de jaren 80 zaten de stickers op het voorportier maar de eigenaar heeft de sticker achterop laten plakken omdat de nieuwe A1 ze normaliter daar heeft zitten. Auto is gepolijst met PX100/200 maar totaal nieuw voor mij was de extra gloss protection van autoglym maar dat moet zich kwa standtijd nog even bewijzen
 
  • Leuk
Reactions: Passaatje
Fotografie-noob-vraag: Er zit een blauw-filter o.i.d. overheen, toch?

Mijn buurman maakte een tijd terug hele dikke shots met mijn telefoon (S9+) en had filters gebruikt.

Klopt heb de foto iets verbeter en vignet toegevoegd toont wat mooier. Anders was die wat flets. Maar de telefoons van tegenwoordig maken serieus goede foto's;)

Hier een onbewerkte foto van hoe de lak is.
IMG_3048.jpg
 
Ben normaal niet van deze kleur auto's maar deze A1 ziet er dik uit! Toffe wagen en een mooi resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa