• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras minimaliseren

Karlok

Detailing addict
23 sep 2008
144
62
Hoi allemaal,

Heb jullie advies nodig met een kras. Deze zit achter de linker achter portier. Ik probeer de kras minder opvallend te maken, heb al wat geprobeerd, maar nog niet tevreden.
De kras is voelbaar met de nagel.

Wat heb ik al geprobeerd, in chronologische volgorde op een DAP 500

LC White CCS 5,5 pad + Pb SSR 2.0 en SSR 1.0
LC Green Polish CCS 5,5 pad + Pb SSR 2.0

wet sanding 2000>3000
LC Orange CCS 5,5 pad + Pb Master Cut Compound

Ben niet in het bezit van een lak dikte meter

Ik zat zelf te denken aan:

Een Yellow of Wol Pad en icm een kleinere backing plate.

of toch nog verder schuren?
99972C44-D435-4A7B-A262-8DBBF1C54CD3.jpeg
27052DFD-B809-4E60-807E-E02F1E0AF153.jpeg
 
Hey! Het lijkt mij dat als wetsanden niet is gelukt, dat de kras dan toch echt te diep is om uit de lak te halen. Hoeveel 'hits' heb je gedaan met wetsanden? Als wetsanden niet lukt, dan zal een wol of yellow pad niets uitmaken, je haalt met wetsanden namelijk veel meer van de lak af dan welke pad dan ook. Ik zou in ieder geval niet verder wetsanden als je geen lakdiktemeter hebt, dan loop je gewoon teveel risico dat je door de lak heen gaat. Is er misschien iemand in de omgeving die een lakdiktemeter kan lenen?
 
Het zijn twee verschillende krassen of zie ik dit verkeerd? Bovenste ziet er uit alsof deze echt wel verwijderd kan worden, zelfs zonder wetsanden. Onderste is een ander verhaal. (ik laat even in het midden dat dit vanaf een foto lastig te beoordelen is) Zoals al vaker benoemd op dit forum: laat een beetje water over de krassen lopen, verdwijnen ze als ze nat zijn dan is de kans groot dat je ze kunt verwijderen, blijven ze zichtbaar dan zit de kras erg diep en wellicht door zowel de blanke als kleurlak heen. Dan kom je ze op aan het vullen met een lakstiftje. Zelf gebruik ik dan de touch-up-tips erbij.

Mag ik vragen op welke manier je wetsand? Zelf neem ik, in een dergelijk geval als deze, een perforator en gebruik deze bij de schuurvellen, de rondjes die geknipt worden plak ik op de achterkant van een potlood. Op deze manier kan ik zeer precies te werk gaan en schuur ik weinig lak weg welke niet verwijderd hoeft te worden, maar echt gericht op de kras.

Ik zou wel echt oppassen zonder lakdiktemeter.
 
Laatst bewerkt:
Hey! Het lijkt mij dat als wetsanden niet is gelukt, dat de kras dan toch echt te diep is om uit de lak te halen. Hoeveel 'hits' heb je gedaan met wetsanden? Als wetsanden niet lukt, dan zal een wol of yellow pad niets uitmaken, je haalt met wetsanden namelijk veel meer van de lak af dan welke pad dan ook. Ik zou in ieder geval niet verder wetsanden als je geen lakdiktemeter hebt, dan loop je gewoon teveel risico dat je door de lak heen gaat. Is er misschien iemand in de omgeving die een lakdiktemeter kan lenen?
1 hit gedaan. Ken helaas niemand met een lakdiktemeter.

Het zijn twee verschillende krassen of zie ik dit verkeerd? Bovenste ziet er uit alsof deze echt wel verwijderd kan worden, zelfs zonder wetsanden. Onderste is een ander verhaal. (ik laat even in het midden dat dit vanaf een foto lastig te beoordelen is) Zoals al vaker benoemd op dit forum: laat een beetje water over de krassen lopen, verdwijnen ze als ze nat zijn dan is de kans groot dat je ze kunt verwijderen, blijven ze zichtbaar dan zit de kras erg diep en wellicht door zowel de blanke als kleurlak heen. Dan kom je ze op aan het vullen met een lakstiftje. Zelf gebruik ik dan de touch-up-tips erbij.

Mag ik vragen op welke manier je wetsand? Zelf neem ik, in een dergelijk geval als deze, een perforator en gebruik deze bij de schuurvellen, de rondjes die geknipt worden plak ik op de achterkant van een potlood. Op deze manier kan ik zeer precies te werk gaan en schuur ik weinig lak weg welke niet verwijderd hoeft te worden, maar echt gericht op de kras.

Ik zou wel echt oppassen zonder lakdiktemeter.
Nee, is dezelfde kras. Onderste boven is na 1x wetsand.

Wetsand met een blokje gum als schuurpad. Truukje met de potlood ken ik. Die heb ik ook nog liggen.
 
Aangezien het dezelfde kras is denk ik, gebaseerd op de foto, dat je nog wel iets meer resultaat kunt behalen.