• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vlekken op plastic delen -> verkeerd poetsmiddel? hoe oplossen

Spikee

Detailing rookie
22 nov 2020
2
2
Goedendag, Ik heb eergisteren een sprinterbus opgehaald welke ik ga gebruiken voor ombouw naar een camper.
Op verschillende plekken lijken lichte witte vlekken te zijn op plastic delen. Zie afbeeldingen. Ik denk haast aan een verkeerd poetsmiddel wat gebruikt is.

Heeft iemand tips om dit er uit te halen?
ta40cNy.jpg

Pm7rDBI.png
 
Ik heb toevallig net wat langs zien komen op Youtube voor plastic trims.

Iemand gebruikte een blanco gum (die je vroeger op school gebruikte) en schoof dat rustig heen en weer. Dit haalde de witte vlek wel echt weg.

Misschien proberen?
 
Exterieur lijkt op een uitgewerkte trim dressing/coating. Reinigen met een apc en voeden met een dressing.
 
Exterieur lijkt op een uitgewerkte trim dressing/coating. Reinigen met een apc en voeden met een dressing.
Interieur is inderdaad vaak voorzien van een bescherming, je kan dit met je nagel voelen, deze kun je prima verwijderen met APC, ik gebruik hiervoor die van poorboys 1:5. Er zijn verschillende producten verkrijgbaar om deze bescherming opnieuw aan te brengen.
 
  • Grappig
Reactions: Quantoxx
Ik heb het over de trim aan de buitenkant, op het dashboard zie ik geen randje zitten van een losgelaten toplaag, dus het zou zomaar een kalkvlek van een stucmiddel kunnen zijn maar daarvoor is de foto iets te onduidelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Interieur is inderdaad vaak voorzien van een bescherming, je kan dit met je nagel voelen, deze kun je prima verwijderen met APC, ik gebruik hiervoor die van poorboys 1:5. Er zijn verschillende producten verkrijgbaar om deze bescherming opnieuw aan te brengen.
Heb je het hier over het verwijderen van soft-touch LAK bij oudere auto's? Want dit is iets heel anders dan de "bescherming" die je zelf kunt aanbrengen!

Dit lijkt me dan ook een gevaarlijk advies, want als je met APC 1:5 aan de slag gaat kan je dus je softtouch lak aantasten terwijl dat misschien helemaal niet de bedoeling is.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik zal dit weekend eens e.e.a. proberen met een GUM en een APC. Hopelijk gaat het er makkelijk uit.