• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Kränzle kiezen?

Eerst had ik een Karcher K7 ook een prima apparaat, vorige jaar overgestapt op een Kranzle 2195TST.
Ja redelijk overkill, maar geen minuut spijt van. Heel veel druk, 15 meter soepele slang, haspel om op te rollen, zelf aanzuigend, olie gekoeld.
Ik heb toen voor de 2195 gekozen, 170 bar en 8 liter per minuut. andere types waren lager in bar en meer liter per minuut.
Wat ik belangrijk vond, omdat ik zomers water gebruik wat is ontkalkt. Heb een buffer tankt van 150 liter, wat gevuld word door kraan water via filters. Deze filters hebben een capaciteit van 4 liter per minuut. Door deze oplossing, kan ik dus de kalk vrij water gebruiken met de HD reiniger.

Let wel op: een Kranzle moet altijd ligend gebruikt worden.
 
Ik heb zelf een kranzle 1152TST en een kranzle 2160TST.
Van beide toestellen heel tevreden. Kranzle 1152TST is iets lichter in druk maar is meer als genoeg voor klinkers af te spuiten en een auto te wassen. Wij gebruiken nu alleen de 2160TST nog voor op werven betonelementen zuiver te maken met een vuilfrees.

Mijn Kranzle 1152TST is 2 jaar oud en 4 keer gebruikt, nieuwstaat. Moest je interesse hebben wil ik je wel wat foto's doormailen.
https://www.kieskeurig.be/hogedrukreiniger/product/1827632-kranzle-k-1152-ts-t
 
Iedereen tot nu bedankt voor zijn reacties en input.
Gisteren even door de accessoirelijst zitten kijken en viel mij op dat voor elke borstel en zandstraal set minimaal 10 ltr p/min water nodig is.
Dan vallen alle machines af die meer dan 140/150 bar druk leveren of ik moet naar een machine op krachtstroom. (wat ik niet heb en ook niet wil)
Vandaag ga ik de plaatselijke Kranzle dealer eens bezoeken...........
 
Nieuwe profi 160 TST gekocht, lokale dealer had deze op voorraad dus direct mee naar huis.
De 195 TST had hij niet omdat deze volgens hem te weinig water gaf om goed te kunnen reinigen.
Dat verhaal sluit dan wel aan bij de gegevens van de accessoires die minimaal 10 liter vragen.
We gaan het meemaken.
Iedereen bedankt voor het meedenken. :)
 
Goeie keuze! Bij de laatste werf beurt van ons schip, hebben ze zije van het schip afgespoten ook met een kranzle 500bar. Heel apparaat, volgens de werknemer kost z'n installatie met rvs containerkast ombouw en toehoren 15.000 euro. Maar goed, deze wordt bedrijfsmatig gebruikt en staat ook 8 uur per dag te pompen.
 
Eerst had ik een Karcher K7 ook een prima apparaat, vorige jaar overgestapt op een Kranzle 2195TST.
Ja redelijk overkill, maar geen minuut spijt van. Heel veel druk, 15 meter soepele slang, haspel om op te rollen, zelf aanzuigend, olie gekoeld.
Ik heb toen voor de 2195 gekozen, 170 bar en 8 liter per minuut. andere types waren lager in bar en meer liter per minuut.
Wat ik belangrijk vond, omdat ik zomers water gebruik wat is ontkalkt. Heb een buffer tankt van 150 liter, wat gevuld word door kraan water via filters. Deze filters hebben een capaciteit van 4 liter per minuut. Door deze oplossing, kan ik dus de kalk vrij water gebruiken met de HD reiniger.

Let wel op: een Kranzle moet altijd ligend gebruikt worden.
Waarom heb je de Kärcher K7 weggedaan?
 
Even inhaken op een oud topic, na zoeken op het forum.

De vraag is redelijk hetzelfde welke Kranzle, alleen de voorkeur is anders.
Op het moment ben ik in het bezit van een kranzle 160 tst voor werkzaamheden. Maar ding werkt nog wel perfect maar is al wel redelijk misbruikt, kap hangt aan elkaar met ductape om een idee ervan te geven.
Ben nu aan het kijken voor de kranzle X a15 tst (30/130bar 8l/min) specifiek voor het a15 model in plaats van het a17 model vanwege het lage toerental (1400) veder is de 12 meter slang op trommel lang genoeg voor de auto en huis en tuin klusjes. De twijfel zit hem in de bijgeleverde lans deze is lang van formaat en oogt daardoor niet makkelijk voor doel, maar is wel uitgerust met het kleinere p10 quick release systeem waar door snel uitwisselen van roterende vuilfrees naar normale vuil nozzle en foamlans makkelijker wordt. Advies prijs is rond de €750,- en wil het daar ongeveer ook bij houden. Heeft iemand ervaring met deze HD reiniger of suggesties voor een andere kranzle HD reiniger in deze prijs range. Een HD 7/122 lijkt me ook wel wat maar dan wordt het een hele samenstelling van korte gun p12 quick release enz.
Hier onder een afbeelding van de X A15
IMG_0859.jpg


Iemand ideeën of ervaringen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt groeten Ruud.
 
Ik vind een langere lans niet zo'n probleem. Ik heb het originele (lange) pistool van mijn machine ook verwisseld met een kort pistool met quick release. Daar kan ik alleen een nozzle in stoppen zodat ik in feite een lans heb van 3 cm, maar ik heb er ook een langere, lichtgebogen, lans bij gekocht die ik in de praktijk veel vaker gebruik.
 
Ik ga binnenkort de ts 10/122 halen voor 550 ongeveer over de grens, ik wil hem juist statisch hebben zodat ik hem ooit kan bevestigen aan de muur bij een garage
 
Al enig idee welke combinatie je gaat gebruiken met je gun -quick release wel niet lengt enz ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga waarschijnlijk een OG spec mosmatic halen met mtm foamcannon, beetje de setup van obsessed garage
 
Ik ga eens even Googlen thnx voor de info. Machine koop ik aan bij de groothandel vanwege korting en btw verhaal. Waardoor de prijs ook gunstig uit zal vallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk zeker ook over de grens want daar zijn de kranzle apparaten honderden euro’s goedkoper als hier
 
Ik heb destijds ook over de oost grens gekeken.
Toen ik ging rekenen met verzendkosten viel het prijsverschil wel mee.

Voornamelijk i.v.m.met onderhoud en garantie afhandeling heb ik de Kranzle in Nederland gekocht.
Omdat ik wat speciale wensen had met betrekking tot quick release en nozzles contact opgenomen met de verkoper. Deze bood aan mijn gewenste aanpassingen te leveren zonder meer kost. Toen was het prijsverschil bijna helemaal verdampt.
 
Ik heb wegens beroepsmisvorming 3 kranzles in huis.
10/122 vast gemonteerd met slanghaspel 20m.
Kranzle 1152tst voor het terras en kleine klusjes te doen.
kranzle 2160tst die mee naar werven gaat.
Met de X a15 tst heb ik mogen testen en deze is ook wel verassend makkelijk.
Als je echt een keuze wilt maken. Hoeveel gebruik je deze ? 2 keer per week 2800 toeren kan nog. Meer als 2 keer of intensief paar uur per dag zou ik toch naar 1400 toeren gaan. Uiteindelijk is het een kwalitatieve pomp met goede interne onderdelen.
 
Voor mij wordt het ook nl maar meer vanwege het feit dat de groot handel waar ik mijn verf producten haal ook kranzle levert, dus garantie en korting zitten goed en zijn bespreekbaar. Zelfde geld bijvoorbeeld ook voor rupes producten. Maar snap in normale gevallen dat het soms loont om over de grens te kijken.