• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Glas sealant?

Je hebt kans dat de coating wat gaat verbloemen (vullen), dus wellicht ziet het er straks al beter uit. Fijne krasjes aanpakken met een machine is al een veldslag, laat staan als je gaat handkarren.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Door de cleaner haal je vuil uit evt krasjes waardoor die minder opvallen maar glas echt corrigeren weet ik niet of dat dat lukt.
ruit wassen
ruitenreiniger
clayen
ruitenreiniger
cleanen
ontvetten
coaten
afnemen
zoiets zou ik doen en je zal zien dat wanneer je per raam werkt het afnemen een eitje is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hean
@Hean - Glas is simpelweg... glashard. Middels handmatig polijsten ga je dus geen glas weg kunnen slijpen om krassen te verwijderen. Maar dit is ook het doel niet en zoals Zluytr al aangaf is het bedoeld om goed te reinigen en de coating dus goed te kunnen laten hechten. ;)
Oké Dankje! Dat stelt mij gerust. Kan dus ook niets verknallen aan de polish. Verder secuur te werk gaan en de tijd er voor nemen en het moet lukken.
 
Je hebt kans dat de coating wat gaat verbloemen (vullen), dus wellicht ziet het er straks al beter uit. Fijne krasjes aanpakken met een machine is al een veldslag, laat staan als je gaat handkarren.
Haha dan gaan we dat maar hopen.

@Ric325i lijkt me een prima volgorde, wilde inderdaad sowieso ook gaan kleien inderdaad.
Goede tip wel! Dankje!
 
Even terugkomend op bovenstaande:

Perfect gelukt.

- auto wassen
-raam gekleid
-raam gereinigd met ruitenreiniger DDJ clearly menthol
-raam gereinigd met nanolex EX
-nanolex glas polish aangebracht met meegeleverde doekjes
-Raam gereinigd met de EX nogmaals
-Glas sealant aangebracht

-ruitenwissers gereinigd

Sindsdien heb ik de ruitenwissers niet meer gebruikt.
Redelijk hufterproof is het dus wel mits je de gebruiksaanwijzing volgt en secuur te werk gaat.
Al met al een leuk werkje om te doen.