• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoi

Freude am Fahren

Detailing chief
11 jan 2022
114
75
Hallo allemaal

Ik ben Jarno en ik lees al een tijdje mee op dit forum en het is allemaal reuze interessant voor een beginneling als ik. Ben begonnen met een Krauss machine gekocht bij een plaatselijke winkel. Daarna steeds een stapje verder gegaan en op gegeven moment carclean ontdekt. Nu enkele keren een bestelling gedaan en daarom ook maar eens een account aangemaakt op dit forum. Het is allemaal hobbymatig en alleen voor eigen auto's. In de zomermaanden mag ik graag rijden in m'n cabrio een bmw e46. s'Winters ( als de auto binnen staat )daarom mooi de tijd om de auto weer netjes te maken. :) Ben nu bezig om de auto voor de 1e keer proberen te kleien en polijsten. Krijg de glans weer erg mooi, krasjes lukt me (nog) niet 100%. Maar ben voorlopig tevreden. Nu mijn 1e vraag: auto is dus bijna gepolijst echter ga ik pas weer (cabrio) rijden in het voorjaar. Ik wil er graag collinite 845 op aanbrengen. Is het verstandig om dat nu direct aan te brengen of later voordat de auto weer naar buiten mag. Zodat langer van m'n collinite kan genieten. Nogmaals auto staat nu in de garage en komt niet naar buiten, Gaat waarschijnlijk ergens in april weer naar buiten.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Stefan O
Welkom op het forum!

Als antwoord op je vraag: als je het nu aanbrengt zal je dat inderdaad wel iets standtijd kosten, echter als die binnen stil staat zal dat niet zo snel gaan als dat je ermee rijdt/buiten staat. Ik zou hem denk ik zowel nu als in het voorjaar een laagje geven denk ik met die collinite ben je zo klaar in principe en staat die er mooi strak bij weer maar dat ben ik:joy: wat je ook kan overwegen aangezien je zelf aangeeft dat je polijstwerk net niet 100% is om een glaze aan te brengen voor je gaat waxen, dit bevat o.a. oliën en voed de lak, ook kan dit kleine waskrasjes/swirls en kleine oneffenheden maskeren die er nu nog inzitten. Zou je misschien net wat meer resultaat halen uit je polijsten (het is dan wel tijdelijk/opvullen maar toch) heb zelf goede ervaringen met Poorboys Blackhole (donkere kleuren) en White diamond (lichte kleuren), maar er zijn meerdere opties. Top dit af met de Collinite en je kan tot je waxlaag weg is er plezier van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Jarno!

Nu waxen: juist omdat de lak nu strak gezet is wil je hem afsluiten. De terugval van je wax zal erg beperkt zijn en zoals hierboven al gesteld is die ook zo weer bijgezet.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Welkom op het forum!

Als antwoord op je vraag: als je het nu aanbrengt zal je dat inderdaad wel iets standtijd kosten, echter als die binnen stil staat zal dat niet zo snel gaan als dat je ermee rijdt/buiten staat. Ik zou hem denk ik zowel nu als in het voorjaar een laagje geven denk ik met die collinite ben je zo klaar in principe en staat die er mooi strak bij weer maar dat ben ik:joy: wat je ook kan overwegen aangezien je zelf aangeeft dat je polijstwerk net niet 100% is om een glaze aan te brengen voor je gaat waxen, dit bevat o.a. oliën en voed de lak, ook kan dit kleine waskrasjes/swirls en kleine oneffenheden maskeren die er nu nog inzitten. Zou je misschien net wat meer resultaat halen uit je polijsten (het is dan wel tijdelijk/opvullen maar toch) heb zelf goede ervaringen met Poorboys Blackhole (donkere kleuren) en White diamond (lichte kleuren), maar er zijn meerdere opties. Top dit af met de Collinite en je kan tot je waxlaag weg is er plezier van hebben.
Bedankt voor je antwoord. Met niet 100 % bedoel ik echt als ik er met een lamp op schijn. Poorboys black hole heb ik inmiddels ook staan, een goeie tip. Kleur van de auto is trouwens donkerblauw.
 

Bijlagen

  • IMG_20220112_200115.jpg
    IMG_20220112_200115.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 72
  • IMG_20220112_195508.jpg
    IMG_20220112_195508.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 68
  • IMG_20220112_195047.jpg
    IMG_20220112_195047.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 66
  • IMG_20220112_194841.jpg
    IMG_20220112_194841.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 71
  • IMG_20220112_195325.jpg
    IMG_20220112_195325.jpg
    108,2 KB · Weergaven: 70
Welkom op het forum, Jarno.
Helemaal niet erg dat je bij een eerste ronde polijsten geen optimaal resultaat behaalt. Polijsten is doen, oefenen, leren...
Bedankt voor je reactie. Heb ook op dit forum gelezen dat een BMW lak erg hard is. Dit helpt niet mee voor een beginneling. Ben niet in bezit van een meter om je lak diepte op te meten en daardoor wel angstig om er door te gaan...
 
Welkom hier Jarno. Een BMW heeft over het algemeen harde lak, dus niet het makkelijkste om snel 100% te scoren bij je eerste keer polijsten. De standtijd van de Collinite zal min of meer onbeperkt zijn zolang de auto niet rijdt en niet gewassen wordt. Pas als de wax de weersinvloeden te verduren krijgt en gebruikt en gewassen wordt, begint de standtijd echt af te tellen. Het grootste probleem als je nu een wax aanbrengt zijn de lage temperaturen, maar als je dat binnen kunt doen bij pakweg 15 graden zal dat ook geen probleem zijn. Als je voor de auto naar buiten gaat in het voorjaar de auto dan opnieuw wast, en van een vers waxlaagje voorziet, moet je een heel eind kunnen komen met dat waxlaagje.
 
Bedankt voor je reactie!
Ja de auto staat in een garage die geïsoleerd is en verwarmd word door een radiator. Garage is niet ruim. Als de auto binnen staat kan ik bij de rechterkant en voorkant. Dan haal ik de auto eruit om andersom in de garage te plaatsen. Dan kan ik de linkerkant en achterzijde doen. Is behelpen maar wil wel. Voordeel is dat ik ruim de tijd heb.
Ook tijdens de zomermaanden staat de auto in principe binnen. Enkel voor de mooiweer ritjes komt de auto naar buiten. Zo heeft het weer zo weinig mogelijk invloed op de auto.