• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kicks VW ID.3

Bedankt voor de reacties!

De Uno is een prima product en werkt heel erg fijn. Je moet er geen wonderen van verwachten, maar heeft genoeg in zich om licht te corrigeren. Je kan zelfs de hele auto in 1x doen en dan pas afnemen en geeft niet af op plastic en rubber.

De zwarte velgen zien er inderdaad beter uit dan die lelijke grijze wieldoppen. Zodra de wieldoppen geschuurd zijn gaan ze naar de spuiter om ze hoogglans zwart te laten spuiten.

Blanco kentekenhouders voor 3,80 euro per stuk bij Toolstation, dat valt mee! Voor wat betreft die luxeplaten ben ik het er volledig mee eens. Ik zal eens navragen of ik die mag en kan vervangen.

De interieurdelen heb ik in de bescherming gezet (product is mijn absolute favoriet, maar helaas niet meer bij Carclean verkrijgbaar). De hoogglans zwarte delen zijn heel kwetsbaar en besmettelijk, maar zien er voor nu nog goed uit. Ik heb daar verder nog niets speciaals mee gedaan. Heb je suggesties @Fuut-Fuut?
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Ik heb (helaas) ook hoogglans zwart interieurdelen in de e2008, had gehoopt/verwacht dat er wel een soort 'PPF kit' voor te vinden zou zijn, maar no luck so far...
Zit nu te denken aan lichte polijst en coating dan maar, m.n. voor extra hardheid / scratch resistance
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Hoppakee, 1x kentekenplaathouder zonder reclame. De ID.3 letters had ik er al eerder afgehaald.

64863DF1-B650-4CFA-97B2-F5F6A2134038.jpeg
 
Hoppakee, 1x kentekenplaathouder zonder reclame. De ID.3 letters had ik er al eerder afgehaald.

Bekijk bijlage 151997

Ziet er goed uit. Was nog aan twijfelen betreft de id3 type aanduiding, ik haal normaal altijd alles eraf. Nu nog niet gedaan maar dit haalt me wel over. Luxe platen zijn normaal met kentekenbewijs en inlevering van de oude platen zelf te doen. Bij een hiervoor een erkend bedrijf (meestal een groothandel in auto onderdelen). Kosten hiervan zijn normaal rond de €25,- per plaat. Betreft interieur delen deze heb ik handmatig gepolijst en enkel wat bescherming gegeven met een interieur product. Ik herhaal dit wel waneer weer nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Mooie ID.3, traploze raket! :) Ik heb sinds kort een grijze ID.3, Moonstone grey. Even wennen na de Passat, maar het is een stukje voordeliger rijden. Mocht je nog een nieuwe set LM velgen zoeken, ik heb er nog een set voor de ID.3 liggen (Type Derry). Ik hoef hier niet de hoofdprijs :)
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Hier helemaal geen last van Saharazand. ;):joy: Maar toch besloten om de ID.3 te wassen.

Eerst ingefoamd met Toucless, Nadat deze goed ingewerkt was de Autofoam er overheen gedaan voor extra lubricatie. Toen alles afgespoten, waarna de auto al zo goed als schoon was. Vervolgens weer ingefoamd met Autofoam en met een washmitt met BTBM Gewassen. Toch nog een rondje Bath+ gedaan. Grotendeels gedroogd met de Maestro en de rest met een droogdoek. Net op tijd klaar, voordat de zon op de auto zou gaan schijnen. De binnenzijde uitgezogen en klaar was ie weer.

FBE813CD-DE67-476C-98BB-31CE433F03E3.jpeg
BD0FA221-70C0-4989-868B-2F1BC71F3657.jpeg
D5F21B03-17C9-4333-85DE-BA49BBB53F24.jpeg
FBF0F924-EA73-4CDE-9D67-59599B54A294.jpeg
37E5AE20-C1E5-4161-BFDF-8FDAAE62FEC2.jpeg
 
Ik kwam je ervaringen met de ID.3 toevallig online tegen. Je verwent hem goed zeg!
We hebben duidelijk dezelfde werkgever. Je verhaalt lijkt sprekend op dat van mij, inclusief afleveren, laadpaal en zelfs datum kenteken.
Veel veilige km’s!

Gr. Guido
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
Hey Guido. Welkom op het forum!

Ja die laadpalen is één grote bende, maar ja….je hebt geen keuze.

Van de week kwam er een monteur van de laadpalen vanuit Venlo. Dat is best een stukje rijden. Hij heeft de paal in beton gestort. En weet je wat het mooie is? Dat ze allemaal commentaar hebben op de collega die voor hen kwamen, terwijl ze er zelf ook niets van bakken. Ik moest letterlijk uitleggen en voordoen hoe een waterpas werkt Dit verzin ik echt niet. En dat was maar goed ook, want die paal stond me een partij scheef, de toren van Pisa was er niets bij….

Morgen komen de zomerbanden er weer onder.
 
Vandaag had ik de afspraak om de winterbanden om te wisselen voor de zomerbanden. Zo gezegd en zo gedaan.

Voor de eigenaar van de grijze BMW 5-serie; Ik hoop dat je niet heel voorzichtig bent met je hoogglans zwarte multispaak velgen? Dat was de monteur namelijk ook niet….. Ik zag hem meerdere keren met een breek-/stootijzer over de lak heen rammen. Zucht… lijkt mij niet echt een adres om je privé auto heen te brengen.

00D31B35-BBFD-4AD6-A2DC-063F82E0C736.jpeg
67B7C029-E950-47E9-8326-CD51BE893063.jpeg
 
:joy::joy::joy: De originele stalen velgen weer. Alleen de banden worden omgewisseld. Best prijzig om dat elk half jaar te doen.

Ben nog steeds op zoek naar goedkope 18 inch originele LM voor de Id.3. Maar dat heeft geen haast.
 
De interieurdelen heb ik in de bescherming gezet (product is mijn absolute favoriet, maar helaas niet meer bij Carclean verkrijgbaar). De hoogglans zwarte delen zijn heel kwetsbaar en besmettelijk, maar zien er voor nu nog goed uit. Ik heb daar verder nog niets speciaals mee gedaan. Heb je suggesties @Fuut-Fuut?
Ik heb wel een suggestie voor je… kijk eens op plugear.nl

dat is en nederlandse kerel die onderdelen maakt voor electische autos.. Hij heeft veel voor de ID.3 (Sorry @ivo's.. Maar nog niks voor de pug)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski