• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte schade op achterbumper links

binkels91

Detailing rookie
22 apr 2025
4
15
Hallo forum mensen,

Afgelopen vrijdag is er een man bij een tankstation zachtjes tegen mijn auto aangereden terwijl ik na betalen benzine naar buiten liep en het zag gebeuren. Hij had links achter de bumper op de hoek geraakt. Een schrammetje. Niet veel maar wel vervelend.
Na schadeformulier te hebben ingevult vroeg hij me naderhand of het ook zo onderling opgelost kan worden ivm schadevrijejaren. Zeker, daar doe ik niet moeilijk over.

Alleen heb ik geen verstand van autolak en wat zoiets mag kosten om het te repareren mocht ik dat willen. Bijstippen met lakstift blijf je denk ik altijd nog zien en zou dan graag een ongeveer prijs willen weten wat het zou kosten op het helemaal weg te hebben. Moet de bumper dan deels overgespoten worden of helemaal vanwege kleurverschil?

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet, binkels91

Bijlagen

• 20250422_073948.webp
    20250422_073948.webp
    53,2 KB · Weergaven: 33
  • 20250422_073926.webp
    20250422_073926.webp
    30,6 KB · Weergaven: 29
  • 20250422_073922.webp
    20250422_073922.webp
    78,9 KB · Weergaven: 27
  • 20250418_154948.webp
    20250418_154948.webp
    79,4 KB · Weergaven: 29
  • 20250418_154942.webp
    20250418_154942.webp
    128,9 KB · Weergaven: 31
Ik zou gewoon zelf naar een schadehersteller gaan en vragen wat het gaat kosten om dit te laten doen, dit op papier en hiermee teruggaan naar de wederpartij. Dan hebben jullie beide een eerlijke onafhankelijke schadebepaling. Hoe je dit vervolgens zelf wilt gaan oplossen is dan aan jou. Mogelijk spotrepair en mogelijk de hele bumper. Dat zal ook een beetje aan de schadehersteller liggen. Ik heb spotrepairs gezien zonder enig kleurverschil en spuiters welke de hele bumper aanpakken er tussen links en rechts op dezelfde bumper kleurverschil zichtbaar is.

• Leuk
Reacties: binkels91
Het merendeel is niet door de lak, al is er wel 1 klein plekje dat helemaal door de lak is.
Om dit onzichtbaar te herstellen, dient de bumper gespoten te worden.
Kosten voor een spotrepair (enkel die bumperhoek spuiten) liggen tussen de 250-300 euro.

Bijtippen kan maar zal je blijven zien, lakstiftje kost iets van 10-15 euro ongeveer (best in set met blanke lak).

• Leuk
Reacties: binkels91
Ik zou gewoon zelf naar een schadehersteller gaan en vragen wat het gaat kosten om dit te laten doen, dit op papier en hiermee teruggaan naar de wederpartij. Dan hebben jullie beide een eerlijke onafhankelijke schadebepaling. Hoe je dit vervolgens zelf wilt gaan oplossen is dan aan jou. Mogelijk spotrepair en mogelijk de hele bumper. Dat zal ook een beetje aan de schadehersteller liggen. Ik heb spotrepairs gezien zonder enig kleurverschil en spuiters welke de hele bumper aanpakken er tussen links en rechts op dezelfde bumper kleurverschil zichtbaar is.
Dank voor je bericht. Ik ga vandaag of deze week zeker nog naar een schadehersteller toe, maar als die zegt 900 terwijl hier zeg maar er meerdere zeggen 300 max. Dan weet ik nog niks. Maar als hier en schadehersteller bedrijf ongeveer op hetzelfde zitten dat is het 100% zeker.

Het merendeel is niet door de lak, al is er wel 1 klein plekje dat helemaal door de lak is.
Om dit onzichtbaar te herstellen, dient de bumper gespoten te worden.
Kosten voor een spotrepair (enkel die bumperhoek spuiten) liggen tussen de 250-300 euro.

Bijtippen kan maar zal je blijven zien, lakstiftje kost iets van 10-15 euro ongeveer (best in set met blanke lak).
Dank AndyVR voor je bericht.
Ben bij een schadeherstel bedrijf geweest en die zei precies hetzelfde over de lak.
Het zou ongeveer op €325 komen werd mij vertelt. Het gaat dan alleen idd om dat hoekje van de bumper.

• Leuk
Reacties: AndyVR
Even afhankelijk van de liefde voor de auto en bv de leeftijd van de auto (is ie net nieuw of 15 jaar oud) kun je er ook voor kiezen om 325 aan te pakken en vervolgens zelf het plekje te polijsten. Ik zou gokken dat je het grotendeels weg kan krijgen maar zoals eerder al gesteld zul je een klein deel blijven zien.
Door te polijsten kun je zelf bepalen of de restschade voor jou wel of niet acceptabel is.

Ik kan Ric325i niet beantwoorden door mijn korte lid zijn gok ik. Maar het is afgehandeld.
De tegenpartij kwam met €300 aan en ik ben ermee akkoord gegaan en heb het ontvangen.
Ik had de tegenpartij ook de link naar dit topic gegeven zodat die kon meelezen.
Tevens is mijn auto nu 13 jaar oud en ben aan het denken om het wel of niet te laten repareren.

Carclean forum. Dankje voor het antwoorden en de hulp!

• Leuk
Reacties: AndyVR