• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan achterbumper, is hier nog wat aan te doen?

bergli

Detailing rookie
17 dec 2010
95
0
Hoi,

Mijn oom heeft pas een nieuwe (tweedehandse) auto gekocht. Toen hij hem op ging halen viel hem ineens iets op aan de bumper, deze was beschadigd. Hij was er zeker van dat dit de vorige keer nog niet was, maar de dealer zei van wel. Aangezien je dit toch niet kunt winnen, heeft hij aan mij gevraagd of er nog iets aan te doen is. Ik denk het antwoord al te weten, maar wil graag toch reactie van jullie!

Hierbij de foto's van de schade. Zoals je kunt zien is op het kunststof gedeelte van de bumper en is het zeer lelijk bijgewerkt.

dsc0028yl.jpg


dsc0027nh.jpg


Mijn vraag is dus, wat is hier nog aan te doen?
 
Is wel te doen,maar dan moet je wel de juiste spullen hebben.
Niet iedereen heeft zo'n reparatiekoffer.
Ik denk dat je even moet informeren wat de plaat kost,volgens mij als ik het zo op de foto zie denk ik dat je alleen een linker hoek nodig hebt. Zo'n koffer kost een paar honderd euro.
 
Ben inderdaad ook bang dat er niet veel meer aan te doen is, maar over wat voor koffer heb jij het dan en is het misschien mogelijk dat iemand deze hier heeft op het forum?
Want een nieuw stuk kan wel, maar er zitten parkeersensoren in, ik weet niet of dit problemen op kan leveren...
 
jerry306 zei:
Is wel te doen,maar dan moet je wel de juiste spullen hebben.
Niet iedereen heeft zo'n reparatiekoffer.
Ik denk dat je even moet informeren wat de plaat kost,volgens mij als ik het zo op de foto zie denk ik dat je alleen een linker hoek nodig hebt. Zo'n koffer kost een paar honderd euro.

Wat versta jij onder een repratiekoffer? :weetniet
 
je zou het kunnen warm maken met een fohn zodat het plastic zacht word en het dan proberen glad te strijken / duwen

Nieuw stuk kan gewoon, problemen vanwege de parkeersensoren zul je er niet mee krijgen. Bumpers worden alleen geleverd met gaten voor sensoren als dat op alle uitvoeringen van een model zit (duurste en instapmodel)

Als het een optie is worden bumpers nooit geleverd met gaten erin maar met markeringen aan de binnenkant van de bumper waar de gaten geboord moeten worden. Dan moet je dus de gaten nog boren en de sensoren vastlijmen.

Hoop dat je hier wat mee kan :)^
 
Die koffer heb ik wel hier op mijn werk.
Maar ik kan die niet uitlenen helaas.

Met die koffer kan je de kras opvullen,daarna spuit je hem bij.
Zitten bij de koffer verschillende spuitbussen om struckturen te krijgen.
Want niet alle plastic is bijvoorbeeld glad.