• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Suze

Detailing trainee
30 nov 2025
13
25
Afgelopen maart heeft iemand mijn vorige auto (onbedoeld) in de brand gestoken. Lang verhaal kort, ik moest een andere auto kopen op korte termijn. Begin april heb ik mijn Suze aangekocht. De auto was erg vuil en de beschadigingen werden daardoor gemaskeerd. Toen ik daar achter kwam, moest ik wel even slikken. Maar al snel ben ik gaan zoeken naar hoe ik de auto weer mooi / mooier krijg. 100% Zal het niet worden. Daar streef ik ook niet naar.

Vandaag ben ik bezig geweest met het mooier maken van de laatste trims. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar het resultaat mag er al wezen, al zeg ik het zelf. De trims moeten nu nog behandeld worden met Valma Plastishine en/of Dodo Juice Taint it Black om het optimaal te maken.
2025trimoud.webp

2025trimnieuw.webp

2025trim2oud.webp

2025trim2nieuw.webp

Valma plastishine blijft maar kort zitten is mijn ervaring. Cancoat of Trim van Gyeon blijft veeeeeeeeeel langer zitten, maar het prijsverschil is er ook naar.

Deur is flink opgeknapt :)

• Leuk
Reacties: Suze
Vandaag heb ik de wielen "afgemaakt". Helaas was het gisteren onderweg modderig. Ik had geen puf om dat voor de foto nog eens opnieuw te doen.

Voor het schoonmaken:
2025-11wielvoor.webp

Ik had de wielen helemaal schoongemaakt met GreenX Wheel and Tire Cleaner en vervolgens een dressing aangebracht.
2025-11wielna.webp

Toen heb ik de moerdoppen geplaatst
2025-11moerdoppen.webp

Drie van de 4 naafdoppen waren erg lelijk. Die heb ik geschuurd en opnieuw gespoten.
2025naafdopoud.webp

2025naafdopgeschuurd.webp

2025naafdopgespoten.webp

Met als resultaat (en let dus niet op de modder...)
2025wielaf.webp

Ziet er netjes uit Suze, ik had misschien wel het logo negatief gemaakt van het origineel: de 'S' zwart en alles er omheen metaalkleurig. Dan vallen kleine verschillen tussen het zwart op de naafkap en de rest minder op, maar wel veel lastiger om dat netjes te krijgen dan helemaal zwart.

Dank jullie wel!
@Cordoba, eigenlijk had ik de achtergrond van de naafkap blauw willen spuiten (en dan de S zwart), maar die kleur hadden ze op m'n werk niet. En ik moest voortmaken, want ik was daar deze week voor het laatst. Dus geen tijd voor ingewikkelde dingen.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Dank jullie wel!
@GeBas, nee, niet bij m'n dealer aangeschaft. Een bedrijf dat auto's wrapt, heeft dit voor me gedaan.

De binnenkant ziet er weer wat beter uit. Ik moet alles nog wel poetsen.
Voor
bestuurderoud.webp

Na
bestuurderafklein.webp

De deurgreep in stappen:
Voor
deurklinkbestuurdervoor.webp

Op de helft
deurklinkbestuurdena.webp

Af
deurklinkbestuurderafklein.webp

• Leuk
Reacties: Brad en kawazxr
@Suze interieur is nu niet meer villa kakelbont (paarse gordelhoes, oranje deurgreep, rode veiligheidshamer?) Dit straalt veel meer rust uit, de middenconsole was al eerder ontdaan van de oranje kleur? Mooie match tussen de hoofdsteun hoes en de hoes op de deurgreep met rode stiksels, dat was niet te vinden voor de gordelhoes? Echt een upgrade zo, een interieur mag best kleur hebben, maar niet de hele regenboog, dit straalt veel meer klasse uit.