• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LED verlichting

Rikrik

Detailing rookie
29 mrt 2016
6
2
Hallo,

Ik ben op zoek naar nieuwe verlichting voor het zichtbaar maken van swirls en dergelijke.

Momenteel gebruik ik de bestaande TL balken in de garage icm een LED zaklamp voor nadere inspecties.

Ik lees op het forum goede verhalen over LED bouwlampen. Nu ben ik hiernaar op zoek maar kom bij twee verschillende soorten LED bouwlampen uit.

Ik zie LED bouwlampen van 30watt met een enkele grote LED, en ik zie een LED bouwlamp van 30watt met 36 SMD leds erin. (Alle lampen zijn koud licht, 6000k).

u9f8x.webp

2uo56y1.webp

Welke gebruiken jullie of welke raden jullie aan?

Laatst bewerkt:
Als je kiest voor led (bouw)lampen, kijk even of de deze uit elkaar kan halen.
Veel detailers spuiten namelijk de reflector wit zodat je een meer gebundeld licht krijgt in plaats van veel strooilicht.

• Leuk
Reacties: Poorte. en morphf
Avantar is eigenlijk een GIF bestand. Geloof me dan is die leuker. Alleen krijg ik het niet echt voor elkaar om deze iets te verkleinen en te plaatsen.

Ik heb pas een set (2 SMD LED lanpen + statieven) naar M135 opgestuurd. Kosten nog geen €100,-

69e41445e79b0a74694b45aab6be8681.webp
c761034a30cda79ad447c4fe589d4514.webp

Te koop bij Van Cranenbroek.

Top, bedankt voor de tip. €100 is nog te overzien. Zag ze idd al een paar keer bij je show offs cq projecten...

Dus ze blijft ook gewoon likken?? (GIF) Maak me gek!

Tembaco thnx voor je reactie. Had al eerdere posts van je gezien en vroeg mij al af waar je ze gekocht had.

Ik zal van de week eens kijken bij Cranenbroek in Schijndel.

Zaten de statieven erbij of dienen deze los gekocht te worden?

Tembaco thnx voor je reactie. Had al eerdere posts van je gezien en vroeg mij al af waar je ze gekocht had.

Ik zal van de week eens kijken bij Cranenbroek in Schijndel.

Zaten de statieven erbij of dienen deze los gekocht te worden?
De statieven dienen los verkocht te worden. €10,50 perstuk en de lampen dacht €38/39,- pers stuk.

Hallo,
ik kwam dit draadje via google tegen, en wilde toch even reageren. Erg goede LED bouwlampen zijn die van John Helper.

Veel licht en sterke constructie! Misschien dat iemand hier er nog wat aan heeft :)

Mbt het wit spuiten van de reflector is het ook handig om te weten of je dan voor zijdeglans of hoogglans kiest

Gewoon hoogglans. @morphf heb er daarna geen blanke lak overgedaan. Alleen grondlak eronder voor de hechting. Denk dat als je blanke lak eronder gaat doen dat de reflectie te verstorend is. Maar heb dit niet geprobeerd dus weet het niet zeker.

Misschien is het op het forum al eens besproken maar zie het niet staan, is het zinvol om de TL lampen in de werkplaats te vervangen voor LED buizen? Of maakt dit weinig verschil met normale TL buizen?

Ik heb ze hangen, ben er best wel tevreden mee! Je hebt ze in verschillende kleuren. Ik heb de meest witte. Zijn van osram. Starters die erbij komen niet gebruiken, de fittingen gewoon leeg halen. Ze geven erg veel, en vooral goed licht.

Ze gebruiken 50% minder stroom, dus tuurlijk hebben ze nut o_O

IMG_0480.webp