• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LED verlichting

Ik heb ze hangen, ben er best wel tevreden mee! Je hebt ze in verschillende kleuren. Ik heb de meest witte. Zijn van osram. Starters die erbij komen niet gebruiken, de fittingen gewoon leeg halen. Ze geven erg veel, en vooral goed licht.

Ze gebruiken 50% minder stroom, dus tuurlijk hebben ze nut o_O

Bekijk bijlage 92727

De besparing snap ik, het gaat er mijn voornamelijk om of je beter zicht heb op de details van je auto, zijn ze daarin een meerwaarde tov normale TL lampen?
 
Ligt eraan welke kleur je nu hebt.

Ik heb de meest witte, maar die kan je ook in gewoon tl krijgen. Voor detailen zou ik sowieso de meest witte variant nemen. Details worden beter zichtbaar dan met de gelere varianten (warm wit)
 
Laatst bewerkt:
Welk kelvin niveau zou jij pakken @Blade ?

Iniedergeval zou ik een led lamp pakken met zoveel mogelijk lummen output.
zumtubel heeft bijvoorbeeld mooie voorbeeld oplossingen. zie bijvoorbeeld de lamp: TECTON C LED16000-865 L2000 WB LDE WH. (6500 Kelvin)
Deze lampen geven een mooi breed lichtbeeld.

Wat is een normale lux waarde voor een detail ruimte? Kantoor ruimte is van 300 tot 500 lux. Maar kan me voorstellen dat een detail ruimte beter verlicht is.

Indien gewenst kan ik voor een ruimte een DIALUX berekening maken. Hierin is exact te zien hoeveel lampen er van welk soort benodigd zijn rekening houdend met:
- Gewenst lichtniveau
- Uniformiteit (Overal evenveel licht in de ruimte)
- Grenszones (Bij de muren is meestal minder licht benodigd)

Hier komt een compleet rapport uitrollen.
 
Hallo allemaal,

Heeft iemand een adresje om led tl armaturen te kopen, heb 4 dubbelle lampen nodig voor in mn garage 500x400 meter.
Op internet word je er mee dood gegooid aangezien er ook een behoorlijke prijsverschil in zit weet ik echt niet welke in moet nemen.
Zie hierboven Tecton staan maar kan nergens prijzen vinden.

Iemand suggesties waar ik een paar goede sets tl led armaturen kan kopen?

Groet Stephan