• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten niet in voorraad

Uiteraard komt de S-845 ook mee met de eerstvolgende bestelling!

Voor de Trace-Less, we wachten nu totdat Touch-Less weer op voorraad is bij Bilthamber. Deze moet echt mee besteld worden.
Dat zou begin januari zijn. We checken dagelijks of deze er weer is.
 
Ik denk dat het voor CC onmogelijk is om alle merken die er zijn aan te kunnen/willen bieden. Soms hebben merken ook afspraken met distributeurs betreft exclusiviteit.

Welk product van KC vind je zo speciaal? #nieuwsgierig
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik denk dat het voor CC onmogelijk is om alle merken die er zijn aan te kunnen/willen bieden. Soms hebben merken ook afspraken met distributeurs betreft exclusiviteit.

Welk product van KC vind je zo speciaal? #nieuwsgierig
Ik vind Pol Star, Top Star, Eulex en Motorplast zeer goed. Greenstar en Mehrzweckreiniger ben ik nog wat aan het testen. Polijstmiddelen heb ik ook al staan, maar ook nog niet getest. De Pol Star is wel mijn go-to product voor veilige Interieurreiniging en Top Star is mijn eerste keuze voor interieur dressing. Ruikt zeer lekker, mooie anti-statische finish en reinigt ook bij aanbrengen. Ook geen uitlopers van water op de portieren. Met Gyeon Preserve heb ik daar wel last van op gladde interieur trim.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Ik heb de EUlex maar ben eigenlijk niet overtuigd... Dit is letterlijk gewoon verdunner/thinner niets meer of minder, enkel een stuk duurder.
Polstar heb ik ook maar vind ik niet echt bijzonder...
Misschien dat de andere producten wel beter zijn maar tot op heden niet omvergeblazen, al zeker niet in die mate dat ik denk dat CC geen waardige alternatieven ervoor heeft.
 
Ik heb de polstar destijds via een Facebook actie van de concurrent gewonnen met een setje kwasten, mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar vind hem voor de bekleding dus erg fijn. De kwasten laten alleen maar haren los dus dan gebruik ik liever de Monello alternatieven
 
Ik heb wat producten van KC geprobeerd maar ik raak er niet van onder de indruk. Vind het eerder matig werken dan goed (ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker...ik weet het..). Overigens is de prijs wel prima, veel product voor relatief weinig geld.

Ik heb er afscheid van genomen en komt er niet meer in.

20230702_121234.jpg
 
Ik heb de EUlex maar ben eigenlijk niet overtuigd... Dit is letterlijk gewoon verdunner/thinner niets meer of minder, enkel een stuk duurder.
Polstar heb ik ook maar vind ik niet echt bijzonder...
Misschien dat de andere producten wel beter zijn maar tot op heden niet omvergeblazen, al zeker niet in die mate dat ik denk dat CC geen waardige alternatieven ervoor heeft.
Volgens Koch Chemie is het wel meer als Thinner. Thinner kan een waas geven op lak en heeft ook geen smerende eigenschappen.
 
@Morpheus02007 dat mag KC wel zeggen, ik heb 15 jaar in de automotive gewerkt en herken die geur als geen ander.
Uiteraard zal zo'n bedrijf die toegave niet doen gezien de klanten liever €5 betalen voor 1 liter dan €15...
Daarbij ervaar ik ook geen "smerende" werking met EUlex hoor... Is ook niet de bedoeling om ermee te smeren.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Er zal uiteraard wel thinner of een ander solvent als basis gebruikt worden, het kan ook niet anders. Maar de kunst is een product maken met een goede balans...Anders is het simpel. Gyeon Prep is 30% IPA met een gleimiddel en wat geurstoffen in. Je kan dan evengoed zelf een IPA oplossing maken wat op zich ook goed werkt...daar niet van. Maar thinner, aceton, terpentine en wasbenzine werken ook op lak voor teer, lijm, enz te verwijderen, maar er zijn ook teer en hars verwijderaars die een waas achterlaten, en dat heb ik toch liever niet.

Over de smering bedoelen ze dat thinner echt schraal aanvoelt als je er op lak mee werkt. De smerende eigenschappen zouden dat moeten verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
@Morpheus02007 maar vanwaar haal jij dat EUlex smerend werkt? Want heb voor de zekerheid de website van hun nog eens beken en de PDF gedownload maar er staat niks over in.
Ik heb momenteel enkel EUlex in huis om hars en lijm te verwijderen en kan mij ook totaal niet herinneren dat het glad aanvoelt hoor, integendeel.
Voor mij werkt en ruikt het helemaal zoals wasthinner.

Maar als jij er tevreden van bent is dat helemaal goed natuurlijk hé! Ik kan dan helaas die ervaring niet delen, dat is alles.
 
Ik heb wel wat KC staan naast ander spul. Ik gebruik van alles wat maar het klopt dat het ene merk beter is in bepaalde dingen dan de ander. Ik ben erg tevreden met KC. Trouwens, met Autofinesse, P&S en Nanolex ook en op sommige dagen voel ik me meer Yum.

IMG_1762.jpeg

Als ik de Eulex opendoe moet ik weer denken aan de tijd dat ik op de grafische school mijn heidelberg drukpers schoon stond te maken. terpentine met een vleugel sinaasappel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Ik heb wel wat KC staan naast ander spul. Ik gebruik van alles wat maar het klopt dat het ene merk beter is in bepaalde dingen dan de ander. Ik ben erg tevreden met KC. Trouwens, met Autofinesse, P&S en Nanolex ook en op sommige dagen voel ik me meer Yum.

Bekijk bijlage 166853
Als ik de Eulex opendoe moet ik weer denken aan de tijd dat ik op de grafische school mijn heidelberg drukpers schoon stond te maken. terpentine met een vleugel sinaasappel.
Ik zie de P&S Swift in je kast staan. Hoe bevalt deze u?
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet