Laatst 2 glas doeken gekocht ipv dolce verde’s of baldwipe’s … of ik nou cristallino clearly menthol of ipa gebruik, alles werkt ineens… mijn mening: doeken zijn belangrijker dan de reiniger
Gyeon glass zal nog wel een optie zijn en ik ga er vanuit dat die de Glaco ook wel met rust zal laten. Volgende keer even meebestellen samen met de BH traceless.@Morpheus02007 ,en zo heeft iedereen zijn eigen behoeftes/ervparingen zelf ben ik nooit geconfronteerd met extreem smerige ruiten aan de binnenkant . Ik maak ze ook niet elke wasbeurt schoon (buitenkant wel) .
Wat ik me trouwens wel bedenk is dat wanneer de BH traceless echt veel effectiever zou zijn dan bv Gyeon glass dan zou ie waarschijnlijk ook een stuk effectiever mijn laagje Nanolex glass coating aantasten…
@Drifter wat bedoel je met “glasreinigers zijn sowieso al een ding” ? Heb je Gyeon glass al eens geprobeerd?
Wanneer gebruik je ONR/Absolute en wanneer de Invisible Glass? Wat is de meerwaarde van de een tov de andere? Ik heb ook ONR in huis, zal het eens proberen op de ruiten. Is wel lekker goedkoop t.o.v. "ready-to-use" glasreinigers.Doeken zijn ook enorm belangrijk, zeker het verschil tussen wafelstructuur en gewone microvezel. Het vuil en vet kan in een wafelstructuur in het vierkantje verdwijnen, bij een gewone doek blijf je het vuil openwrijven. Ook doeken voor de ruiten steeds apart wassen.
De producten die ik voor de ruiten gebruik zijn:
- ONR en P&S Absolute in sprayfles in 1:128. Ik ben er nog niet uit welke nu het beste is voor de ruiten, maar ik neig meer naar ONR. Gebruik ik gewoon met 1 grote wafeldoek gevouwd in verschillende vlakken. Op doek sprayen, reinigen, doek omdraaien voor drogen.
- Invisible Glass van Stoner, is tot nu toe mijn favoriete reiniger.
- Autoglym Glass Polish: iedere detailer zou dit product in zijn arsenaal moeten hebben. Wie het al gebruikt heeft begrijpt wat ik bedoel. Kan ook voor binnen gebruikt worden, maar dan best met stofzuiger in 1 hand afnemen.
- En dan als last resort of als ik zie dat een simpele spray and whipe ruitenreiniger het niet zal redden. Het emmertje met warm water en 30ml Unger ruitenreiniger.
Dus zou het niet fantastisch zijn dat 1 product alles zou kunnen vervangen? Ik hoop daar echt op, en als ik dit een firma zien doen, dan denk ik dat Bilt-Hamber dat zal zijn.
Hee die Autoglym screenwash heb ik ook voor het eerst een kanister van besteld, zou het echt beter zijn voor dat geld?@Drifter ,uiteindelijk zullen alle glasreinigers wel in meer of mindere mate invloed hebben op een raam coating of sealent.
Clearly menthol vind ik wat streperig idd
Gyeon glass gebruik ik in de zomer (kun je dan wat langer doorwerken)
Angelwax vision in de winter (stinkt naar ammoniak trouwens)
Ik heb nu deze ruitenvloeistof gekocht om te proberen:
Ben benieuwd…
AG Screenwash is mijn go-to voor de winterperiode, al een jaar of 2 á 3 nu volgens mij...Ik vind de Angelwax Clarity ook maar “zozo” hopelijk trekt die Autoglym screenwash geen strepen.
3 actions gezien deze week. Geen doeken helaas. Waar liggen ze normaal, bij de schoonmaakproducten of bij de autoproducte ? Wel veel andere rotzooi die ik eigenlijk niet nodig had meegenomen.Prima doeken hoor. Ik gebruik ze om de velgen te drogen. Gaat beter dan met die dikke mf doeken.
Ze hebben ze niet altijd op voorraad maar als ze er weer zijn, gaan er altijd een paar mee
Bekijk bijlage 166472
"...Ze hebben ze niet altijd op voorraad maar als ze er weer zijn..."