• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten niet in voorraad

Misschien moet ik dan ook maar eens naar die doelen kijken.

@Morpheus02007 ,en zo heeft iedereen zijn eigen behoeftes/ervparingen zelf ben ik nooit geconfronteerd met extreem smerige ruiten aan de binnenkant . Ik maak ze ook niet elke wasbeurt schoon (buitenkant wel) .
Wat ik me trouwens wel bedenk is dat wanneer de BH traceless echt veel effectiever zou zijn dan bv Gyeon glass dan zou ie waarschijnlijk ook een stuk effectiever mijn laagje Nanolex glass coating aantasten…
@Drifter wat bedoel je met “glasreinigers zijn sowieso al een ding” ? Heb je Gyeon glass al eens geprobeerd?
Gyeon glass zal nog wel een optie zijn en ik ga er vanuit dat die de Glaco ook wel met rust zal laten. Volgende keer even meebestellen samen met de BH traceless.
Wat ik bedoel, ik heb in het verleden heel veel verschillende glasreinigers gebruikt. Allemaal deden ze ongeveer hetzelfde. Veel last van strepen tenzij je heel veel product gebruikte. Inmiddels heb ik nu gewoon een eenvoudige glasreiniger en een rol papier. Eens in de zoveel tijd pak ik de buitenkant met de autoglym aan en is hij weer perfect.

Als we toch bezig zijn, iemand nog ruitensproeier tips? Dat vliegt er bij mij ook doorheen.
 
@Drifter ,uiteindelijk zullen alle glasreinigers wel in meer of mindere mate invloed hebben op een raam coating of sealent.
Clearly menthol vind ik wat streperig idd
Gyeon glass gebruik ik in de zomer (kun je dan wat langer doorwerken)
Angelwax vision in de winter (stinkt naar ammoniak trouwens)
Ik heb nu deze ruitenvloeistof gekocht om te proberen:

Ben benieuwd…
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Drifter
Doeken zijn ook enorm belangrijk, zeker het verschil tussen wafelstructuur en gewone microvezel. Het vuil en vet kan in een wafelstructuur in het vierkantje verdwijnen, bij een gewone doek blijf je het vuil openwrijven. Ook doeken voor de ruiten steeds apart wassen.

De producten die ik voor de ruiten gebruik zijn:

- ONR en P&S Absolute in sprayfles in 1:128. Ik ben er nog niet uit welke nu het beste is voor de ruiten, maar ik neig meer naar ONR. Gebruik ik gewoon met 1 grote wafeldoek gevouwd in verschillende vlakken. Op doek sprayen, reinigen, doek omdraaien voor drogen.
- Invisible Glass van Stoner, is tot nu toe mijn favoriete reiniger.
- Autoglym Glass Polish: iedere detailer zou dit product in zijn arsenaal moeten hebben. Wie het al gebruikt heeft begrijpt wat ik bedoel. Kan ook voor binnen gebruikt worden, maar dan best met stofzuiger in 1 hand afnemen.
- En dan als last resort of als ik zie dat een simpele spray and whipe ruitenreiniger het niet zal redden. Het emmertje met warm water en 30ml Unger ruitenreiniger.

Dus zou het niet fantastisch zijn dat 1 product alles zou kunnen vervangen? Ik hoop daar echt op, en als ik dit een firma zien doen, dan denk ik dat Bilt-Hamber dat zal zijn.
 
Doeken zijn ook enorm belangrijk, zeker het verschil tussen wafelstructuur en gewone microvezel. Het vuil en vet kan in een wafelstructuur in het vierkantje verdwijnen, bij een gewone doek blijf je het vuil openwrijven. Ook doeken voor de ruiten steeds apart wassen.

De producten die ik voor de ruiten gebruik zijn:

- ONR en P&S Absolute in sprayfles in 1:128. Ik ben er nog niet uit welke nu het beste is voor de ruiten, maar ik neig meer naar ONR. Gebruik ik gewoon met 1 grote wafeldoek gevouwd in verschillende vlakken. Op doek sprayen, reinigen, doek omdraaien voor drogen.
- Invisible Glass van Stoner, is tot nu toe mijn favoriete reiniger.
- Autoglym Glass Polish: iedere detailer zou dit product in zijn arsenaal moeten hebben. Wie het al gebruikt heeft begrijpt wat ik bedoel. Kan ook voor binnen gebruikt worden, maar dan best met stofzuiger in 1 hand afnemen.
- En dan als last resort of als ik zie dat een simpele spray and whipe ruitenreiniger het niet zal redden. Het emmertje met warm water en 30ml Unger ruitenreiniger.

Dus zou het niet fantastisch zijn dat 1 product alles zou kunnen vervangen? Ik hoop daar echt op, en als ik dit een firma zien doen, dan denk ik dat Bilt-Hamber dat zal zijn.
Wanneer gebruik je ONR/Absolute en wanneer de Invisible Glass? Wat is de meerwaarde van de een tov de andere? Ik heb ook ONR in huis, zal het eens proberen op de ruiten. Is wel lekker goedkoop t.o.v. "ready-to-use" glasreinigers.
 
Je zal lachen...maar in de action hebben ze zo grote droogdoeken verkocht in wafelstructuur van C&C voor amper 3€, en ik heb ontdekt dat ONR of Absolute daar zeer goed mee werken op ruiten en zelfs heel goed. Ik was per toeval na de auto te wassen bezig met een sprayfles ONR in Quick Detailer dilutie de auto aan het nalopen voor druppels. En ik heb daar ontdekt dat ONR en Absolute het heel goed doen om makkelijk zonder veel gedoe de ruiten ook mooi te maken binnen en buiten. Wanneer ik Invisible Glass verkies is als de ruiten echt vuiler zijn en dan doe ik het met kleine wafeldoekjes en een glasdoek. Maar het zou zomaar kunnen dat ONR dit evengoed kan doen, en het is ook wel makkelijk omdat je ook direct het interieur kan meenemen...wat ik om de 1 of andere redenen niet graag doe met een dedicated glasreiniger.

Dus ik zal misschien eens een 50/50 doen met vuile ruiten bij een buurman zijn auto. Helft ONR en andere helft Invisible Glass en dan nog een ruit met 50/50, helft Absolute/invisible glass.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en RoyR
Prima doeken hoor. Ik gebruik ze om de velgen te drogen. Gaat beter dan met die dikke mf doeken.
Ze hebben ze niet altijd op voorraad maar als ze er weer zijn, gaan er altijd een paar mee :D

20210725_140748.jpg
 
@Drifter ,uiteindelijk zullen alle glasreinigers wel in meer of mindere mate invloed hebben op een raam coating of sealent.
Clearly menthol vind ik wat streperig idd
Gyeon glass gebruik ik in de zomer (kun je dan wat langer doorwerken)
Angelwax vision in de winter (stinkt naar ammoniak trouwens)
Ik heb nu deze ruitenvloeistof gekocht om te proberen:

Ben benieuwd…
Hee die Autoglym screenwash heb ik ook voor het eerst een kanister van besteld, zou het echt beter zijn voor dat geld?
 
Ik ben zo stom geweest om een kan W5 1:1 te mengen met osmose water... nou, nog steeds waardeloos. Lijkt wel een vettig iets wat je op je raam spuit.
Pas na een flinke regenbui wordt het langzaam beter. Zit toch iets in die W5 wat een rare waas trekt. Trekt wel weg maar pas na seconde of 5.. irritant spul.

Nu bezig met leegspuiten daarvan en daarna ga ik het vullen met mengsel van flesje 500ml Autoglym Screenwash en 9,5L osmose water..
Weet het, iets meer verdund als opgegeven maar het komt ´toevallig´ zo uit met een 10L jerrycan.
 
Gewoon kaal osmose water erin is echt elke keer weer een verademing.,. maar in de winter wil je vaak wat vorstbestendigheid. Daar gaat het vaak fout..
 
Ik kijk er niet naar en giet er gewoon kant en klare vloeistof in voor de winter...nooit geen probleem mee gehad.

Wel een anekdote. 22 jaar geleden met mijn eerste nieuwe auto heb ik eens wat tegengekomen. Op een heel warme zomerdag had ik zin om de ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Het reservoir was halfleeg en ik nam zomer ruitensproeiervloeistof die ik nog had zien staan in de garage. Een doorzichtige vloeistof op citrusbasis. Bijgevuld en nadien vertrokken met de ruiten af, want was een zwarte Renault Clio zonder airco(was ook mijn laatste auto zonder airco btw). Ik spray wat vloeistof op mijn ruit en ineens ruik ik echt chloor/bleekwater. Ik zie de druppels binnenvliegen in mijn interieur en was in paniek omdat ik direct de link legde met bleekwater. Ik als een razende naar huis en kwaad op mijn vader omdat hij bleekwater in een bidon van ruitensproeiervloeistof gedaan had. Mijn vader wist van niks...de bekleding trok ook niet bleek zoals je wel met bleekwater zou hebben. Nu bleek dat de 2 verschillende soorten ruitensproeiervloeistof met elkaar reageerden en precies identiek sterk naar bleekwater ruikten. Raar...maar toch was het echt zo.

Heb nadien nooit meer twee verschillende soorten zomervloeistof gemengd met elkaar en gewacht tot reservoir leeg was.
 
Prima doeken hoor. Ik gebruik ze om de velgen te drogen. Gaat beter dan met die dikke mf doeken.
Ze hebben ze niet altijd op voorraad maar als ze er weer zijn, gaan er altijd een paar mee :D

Bekijk bijlage 166472
3 actions gezien deze week. Geen doeken helaas. Waar liggen ze normaal, bij de schoonmaakproducten of bij de autoproducte ? Wel veel andere rotzooi die ik eigenlijk niet nodig had meegenomen. :tired_face:
 
Laatst bewerkt: