• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vorstvrij opslaan van producten in de schuur

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
1.278
155
Mede detailers,

In het nieuwe huis heb ik helaas niet echt de juiste plek voor alle producten/vloeistoffen welke we veel gebruiken.

De trapkast is ongeveer geclaimd door vrouwlief en die wil niet eten en schoonmaakspullen in dezelfde kast opslaan, omdat sommige producten zelfs in de fles kunnen geuren.
Om nou telkens naar zolder te lopen met een bak schiet ook niet op. Plus als ik nu geen ruimte claim staat alles over een jaar vol…

Wél heb ik een mooie schuur ter beschikking, echter is deze gemaakt met 1 laagje hout, betonnen vloer en een hoop luchtroosters. Hoe kan ik het beste de spulletjes opslaan in de schuur?

Ik meen dat er iemand een metalen kast met een warmtelint had hiervoor dus zit hier aan te denken. Hoe pak ik dat aan? Andere suggesties zijn welkom.

Niet alles hoeft vorstvrij bewaard te blijven, bijvoorbeeld producten met veel alcohol of zaken als tape, kwasten, borstels enz. kunnen best een beetje vorst hebben, dus niet alles hoeft in de 'koelkast'. @Zoranurai Als ik de beschrijving van je schuur lees, ben ik bang dat daar de temperatuur heel sterk en heel snel kan fluctueren: misschien is het zinvol om te kijken of je de schuur wat beter kunt isoleren (zowel het dak als de wanden bekijken), voor allerlei producten is het prettig als de temperatuur in de schuur wat stabieler is.

Got it, ja dan zal het waarschijnlijk de maintenance producten in een plastic doos in de trapkast worden, emmers etc in de schuur en minder gebruikt spul op zolder.
Het is vooral de velgenreiniger denk ik, die is vrij heftig.

Dat is lastig, ik neem aan dat de voorraad wel op zolder in een kastje mag staan?
Wellicht kan je een ikea kast aan de buitenzijde bekleden met PIR platen, maar of dat mooi wordt weet ik niet.

Ik heb een bak, met voornamelijk coatings, binnen staan.
Wel op een hoogte dat mijn vrouw er zelf geen dingen weg wil zetten.

• Leuk
Reacties: Zoranurai