• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten niet in voorraad

Niet ontevreden alleen is het geen echte reiniger maar meer een in between sessies product. Het is een Dressing achtig product die reinigings capaciteit heeft. Laat een matte afwerking achter. Monello Opaco is nog steeds mijn favoriete interieur reiniger als het interieur goed gereinigd moet worden. De P&S gebruik ik tussen door als ik wat stof of iets dergelijks wil weghalen.
 
Ja, daar dient het ook voor. Als uw interieur een echte reiniging nodig heeft zal iets zoals matte opaco wel beter zijn. Ik denk dat de P&S Swift meer een interior detailer is zoals Gyeon Interior Detailer. Maar voor die dingen gebruik ik gewoon Poorboy's World Spray and Wipe. Ik heb nog een halve fles Gyeon Interior Detailer staan en bij het Mystery pakket zat een grote fles Mothers Total Interior Detailer en die zou ook 2 in 1 clean and protect zijn zoals P&S Swift.
 
@Morpheus02007 In dat filmpje zegt die vertegenwoordiger dat er lubricants in het product zitten zonder dat hier enige onderbouwing noch bewijs van is, dan zou je dit toch wel moeten terugvinden bij KC zelf lijkt mij? Als deze man zegt dat er goud in zit zal het ook wel kloppen kan je dan zeggen?

Wat een AI chatbot aan info deelt, daar ga ik zelfs niet over uitwijken maar dit telt absoluut niet als zijnde feitelijk.

Zoek eens naar de actieve stof die in EUlex zit, namelijk: 'n-butylacetaat' - bron ( https://www.labshop.nl/butylacetaat/ )
Dit IS thinner/kuisthinner terwijl diezelfde vertegenwoordiger in het filmpje ook zichzelf tegenspreekt en letterlijk zegt " as if you would use like thinner God forbid", alsof EUlex geen thinner is, de ironie.

Verder ga ik niet uitwijken en herhaal ik hetzelfde, ben je tevreden over een bepaald product of merk, jouw goed recht.
 
Is misschien waar. Maar ik heb een beter idee. Ik zal het aan Koch Chemie zelf vragen of die eventueel kunnen bevestigen dat er een lubricant in de Eulex zit of niet. In ieder geval heb ik nog geen slechte ervaring met de Eulex, maar dat had/heb ik met de Nanolex ook niet, buiten de zeer speciale geur die ze gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik ben blij dat ze bij KC dan toch eerlijk zijn hierover.
Zo zie je maar weer hoe snel we om de tuin te leiden zijn he.

Ik ben helemaal geen chemicus maar volgens mij kan je met de stof butylacetaat zelfs geen lubricants toevoegen gezien dat een vorm van siliconen of oliën zijn, de thinner zou dat oplossen lijkt mij.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
@Morpheus02007 In dat filmpje zegt die vertegenwoordiger dat er lubricants in het product zitten zonder dat hier enige onderbouwing noch bewijs van is, dan zou je dit toch wel moeten terugvinden bij KC zelf lijkt mij? Als deze man zegt dat er goud in zit zal het ook wel kloppen kan je dan zeggen?

Wat een AI chatbot aan info deelt, daar ga ik zelfs niet over uitwijken maar dit telt absoluut niet als zijnde feitelijk.

Zoek eens naar de actieve stof die in EUlex zit, namelijk: 'n-butylacetaat' - bron ( https://www.labshop.nl/butylacetaat/ )
Dit IS thinner/kuisthinner terwijl diezelfde vertegenwoordiger in het filmpje ook zichzelf tegenspreekt en letterlijk zegt " as if you would use like thinner God forbid", alsof EUlex geen thinner is, de ironie.

Verder ga ik niet uitwijken en herhaal ik hetzelfde, ben je tevreden over een bepaald product of merk, jouw goed recht.

Dat er thinner of een ander sterk solvent in zat kon ook niet anders, dan heb ik ook nooit beweerd. Het ging hem bij mij om extra eigenschappen van het product. Anders is het simpel en zou iedereen pure thinner gebruiken als teer en hars verwijderaar. Ik voel me meer op gemak als ik weet dat een product uitvoerig getest is op autolak...zeker als je het moet gebruiken op een andere persoon zijn Aston Martin bv...
 
Er zal uiteraard wel thinner of een ander solvent als basis gebruikt worden, het kan ook niet anders. Maar de kunst is een product maken met een goede balans...Anders is het simpel. Gyeon Prep is 30% IPA met een gleimiddel en wat geurstoffen in. Je kan dan evengoed zelf een IPA oplossing maken wat op zich ook goed werkt...daar niet van. Maar thinner, aceton, terpentine en wasbenzine werken ook op lak voor teer, lijm, enz te verwijderen, maar er zijn ook teer en hars verwijderaars die een waas achterlaten, en dat heb ik toch liever niet.

Over de smering bedoelen ze dat thinner echt schraal aanvoelt als je er op lak mee werkt. De smerende eigenschappen zouden dat moeten verbeteren.
Volgens de site van Gyeon is het zelfs >50% IPA. Wat ik best hoog vindt gezoen alle horrorverhalen. Maar het werkt prima en ik ben nog geen nadelen tegengekomen.
 
Ik heb ook al gezien. Hoeveel tegenslag kan iemand hebben. Ik snap ook niet dat Bilt-Hamber het zo ver heeft laten komen om zonder Touch-Less te zitten. Die zullen toch wel voldoende productiecapaciteit hebben in al die jaren? Moet waarschijnlijk wel een ingrediënt zijn dat ontbreekt.
 
Sorry Soeper

Ik heb nog een antwoord gekregen van Koch Chemie nadat ze het filmpje gezien hebben. Ik snap er niets meer van nu. Ik had dus gevraagd of er een lubricant in het product aanwezig was. Is toch niet moeilijk om te begrijpen?

Antwoord van Koch Chemie:

I somehow think ist a bit of a misunderstanding (and probably I also got your question then wrong).

He´s saying that there is some sort of Lubricant IN the product that avoids to scratch the Surface when using Eulex on the paintwork.
That´s all he says and at least it´s true that its quite safe to use on the painted surfaces.



So that´s where I now don´t really understand what your point in your question is (but probably that´s because its Friday afternoon )



I guess everything is relatively clear and wish you a nice weekend!

Take care
 
  • Grappig
Reactions: Smotske en AndyVR
Ik heb ook al gezien. Hoeveel tegenslag kan iemand hebben. Ik snap ook niet dat Bilt-Hamber het zo ver heeft laten komen om zonder Touch-Less te zitten. Die zullen toch wel voldoende productiecapaciteit hebben in al die jaren? Moet waarschijnlijk wel een ingrediënt zijn dat ontbreekt.
Het kan van alles zijn, een ingrediënt die slecht leverbaar is maar ook een levering van lege kannetjes, caps of zelfs het label. Je hebt ze allemaal nodig anders is er geen compleet product.
 
zou het kunnen dat het plaatje bij https://www.carclean.com/nl/scholl-concepts-purple-compounding-pad-85mm.html niet meer klopt?


IMG_4512.jpegIMG_4513.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: GeBas