• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder zetel scheurvorming

staaf

Detailing rookie
2 apr 2024
4
2
Kan iemand me helpen hoe ik onderstaande kan herstellen? Of is dit hopeloos?
Het lijkt me dat de toplaag van de (kunst?)leder zijkant is losgekomen van de onderlaag.
Betreft de bestuurderszetel van mijn Volvo v70


zetel.jpg
 
Het is volgens mij de plaats waar de zetelhoes knikt bij het opzitten. Daar zal volgens mijn ook de oplossing ergens moeten zitten, dit gebied verstevigen zodanig dat er ergens anders 'geknikt' wordt.
 
Is altijd bij dit soort kunstleer, heeft de onze ook. Is gewoon gescheurd door het erop zitten, naar binnen en buiten schuiven. Is te repareren en dan is het na 6 maanden weer zo helaas, echt leder krijgt een vouw, dit "leer" scheurt kapot.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Vind het maar bizar, heb momenteel een V70 van 16 jaar oud, hier schort nog totaal niets aan de zetels. De 'nieuwere' is 8 jaar oud en heeft hier al last van.
De oude heeft 360.000km ervaring, de nieuwere slechts 120000 km.
 
Ander materiaal, andere mate van gebruik, etc?

Als letterlijk alles hetzelfde zou zijn in beide auto's, dan zou het wat vreemder zijn.

8 jaar verschil in leeftijd kan een hoop verschil maken in gekozen materialen en kwaliteit.
 
  • Leuk
Reactions: Altos