• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Compressor banden oppompen

Suze

Detailing chief
30 nov 2025
124
75
Ik heb gezocht op het forum, maar het meest recente wat ik kan vinden is van 2021.
Ik ben opzoek naar een (compacte) compressor om de banden van m'n auto en scootmobiel mee op te pompen en eventueel als powerbank te gebruiken. Waar moet ik op letten? Welk merk wel / niet?
Vanmiddag was ik in een winkel met "alles voor je auto". Maar een compressor hadden ze niet. De meneer was ook wat kortaf. Het voelde niet fijn.

Ik heb bij @RoyR gezien dat hij een apparaatje van Bosch heeft gekocht.
Ikzelf heb een compressortje van Donrox gekregen. Tot dusver een keer gebruikt.
Is ook als powerbank te gebruiken.

• Leuk
Reacties: Suze
Ik heb er inderdaad een van Bosch. Zo'n Easypump. Doet het wel. Maar om lege auto banden ermee te gaan oppompen raad ik je af. Dat duurt een eeuwigheid. Het is wel prima om zo affentoe een beetje lucht erbij in te doen. Dat gaat wel goed.

• Leuk
Reacties: Suze en RedCat
Pas op met te goedkoop.
Kleine pompjes moeten behoorlijk kracht zetten, worden flink warm en moeten daar tegen kunnen.
Gerenommeerd merk (Bosch of zo) zou mijn keuze zijn

• Leuk
Reacties: Suze en RoyR
Ik heb een accu compressortje van Makita.. op 18v accu's en dat is ideaal.
Nu had ik al 18v Makita gereedschap en accu's dus hoefde enkel het apparaat te kopen.
Zoiets mét accu en lader gaat al snel naar de 130-150euro.

Bij Lidl heb je een setje met accu en lader voor paar tientjes.
Geen ervaring mee maar het merk heeft zich wel bewezen de laatste jaren.

• Leuk
Reacties: Suze en WouterR
Ik heb dezelfde ervaring als @RoyR met de tijd dat de band is opgepompt ben ik sneller heen en weer naar het tankstation…

Bosch-apparaatje kan volgens mij wel als powerbank gebruikt worden. Maar ik kan het mis hebben…

• Leuk
Ik heb zo'n klein ding van de Action, werkt voor je fiets goed maar voor de auto duurt het lang, daar heb ik deze van Stanley voor je hoort hem bijna niet en ja het voorraadtankje is niet heel groot maar om iets schoon te blazen of de autobanden op te pompen prima.

• Leuk
Die Makita heb ik ook, gekocht voor onderweg zijn op vakantie, als zijnde; je weet maar nooit.
Daar zit alleen zoals genoemd in de OP geen powerbank op (of het moet de 18V accu zijn :p )

Zoals al aangehaald duurt het vaak even met al dit soort apparaten voordat (vooral een lege) band op druk is.

Voor regulier gebruik staat er een compressor op 240V met een 50 liter tank onder de werkbank (werkdruk doorgaans op ca 5 bar)
Leuk en aardig natuurlijk maar dat kan en wil natuurlijk ook niet iedereen, bovendien maakt een reguliere zoals die van mij nogal wat lawaai...al merk je daar met rubber blokjes onder de wielen en pootjes en de garagedeuren dicht niet zoveel van.

Eerlijk is eerlijk, dat werkt wel als een malle, sinds de aanschaf gebruik ik die druklucht voor allerhande klusjes, zelfs een keer samen met water (speciale spuit) een auto kachelradiator weer werkend mee gemaakt.
Ook bij reinigen van de auto's heel handig, met zo'n zogenaamde 'Tornador' kom je mooi in alle hoekjes en gaatjes.

Compleet off-topic weer...sorry...:neutral::blush:

In jouw situatie Suze, zal de bovengenoemde Makita als voorbeeld (er zijn zoveel opties..) goed voldoen, al is het dan geen powerbank.
En, niet geheel onbelangrijk komt de Makita volgens mij zonder accu en lader..

Kijk als tip misschien ook eens op Youtube met als term bijvoorbeeld: 'portable tyre inflator'.
Een kanaal als Project Farm doet enorm veel tests, hij zal ook vast eens een rijtje bandenpompen hebben getest: Klikkerdeklik

• Leuk
Er is ook een adapter die je op de Makita LXT accu schuift zodat je van de accu een powerbank maakt ;)

DECADP05_C1R0_s01.webp

makita_decadp05_3_532x532.webp

Ik heb er een van Metabo met dubbele accu. Wat een knaller is dat. Kun je autobanden / fietsbanden / luchtbedden / perslucht mee pompen.

• Leuk
@nicknameless ; kijk eens aan, dat is mooi zeg, als @Suze dit niet handig vind, dan ik zeker wel, al mijn elektrisch gereedschap is van Makita en als het bandenpomp apparaat op vakantie meegaat heb je meteen een powerbank ook (mits er nog wat elektronensap overblijft...)

Deze zet ik in ieder geval mooi op mijn wensenlijstje!

@TWA , als je alleen een paar tiende aan druk wil bijpompen werkt een fatsoenlijke fietspomp (met o.a. Schräder ventiel) inderdaad ook prima.
Alleen de analoge manometer die daar vaak op zit vertrouw ik niet zo, ik pak dus toch meestal de druklucht met digitale manometer die tegelijk als dient als 'vulpistool' met een slangetje.

@Suze Ik denk dat je even goed aan moet geven wat je wil, een klein compact pompje op 12V (via aanstekerplug van de auto) of een ding met voorraadtank die je dus niet meeneemt met de auto. Ik weet niet wat je precies met de powerbank optie wil, in elk geval mag je daarvan niet verwachten dat die ook geschikt is om als een goede startbooster te gebruiken bij startproblemen.

Voor een pomp die je gewoon via de aanstekerplug aansluit kun je een goedkoop pompje van pakweg 10 euro bij de Action scoren of bij een betere automaterialenzaak een wat beter exemplaar dat vaak ook als pechlamp is te gebruiken (kosten typisch 30-50 euro). Om gewoon banden weer op druk te brengen werken deze pompje prima, voor een compleet lege autoband heb je wel een compressorsysteem met een buffertank nodig.

• Leuk
Dank jullie voor het meedenken en alle suggesties :blush: .
Het is niet de bedoeling om er veel aan uit te geven. Kwa gebruik is het de bedoeling om de banden op druk te krijgen en niet om een geheel lege band mee op te pompen. Een powerbankfunctie zou misschien handig zijn, maar is geen vereiste.

• Leuk
Reacties: WouterR
Je zou kunnen kijken of het systeem van Carpoint iets is (ik heb zelf een veel ouder type van Carpoint), die kun je ook als powerbank gebruiken.