• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1 doffe lak plek na stappenplan

Twinshock

Detailing trainee
23 apr 2015
12
32
Beste mensen,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn auto 308 feline (wit) een totaal beurtje gegeven.
Nu had ik hier de volgende spullen aangeschaft en ben daar als beginner mee begonnen afgelopen zaterdag:
PB Super slick & suds PB white diamon
PB EX-P
Dap900 V3 Raffini starteskit
monello klei kit

Nu heb ik me aan het stappenplan gehouden en de wagen dus als volgt behandeld:

- wassen PB Super slick & suds
- kleien monello klei kit
- polijsten Witte pad met monello raffini mezzo

- zwarte pad PB white diamond
- zwarte pad PB EX-P

Nu glanst de gehele auto super!!!
Echter aan de rechter achterkant bij de tankdop en loopt door in de deurstijl naar voren een doffe lak!! :S:(

Ga je met je vingers over de lak dan voelt hij niet glad aan zoals de rest van de auto tevens in de volle zon zie je dat het mat is en niet glanst.
Van een afstand zie er er niet veel aan maar dicht bij zie je de zon bij voorbeeld niet als 1 rondje maar als een hele waas.

Wat ging hier fout en hoe kan ik dit herstellen?

(moet overigens wel zeggen white diamond en ex-p met dezelfde zwarte pad opgebracht na uit spoelen telkens).

Hoor graag hoe ik dit kan herstellen zodat me gehele auto het zelfde glimt!!

Mezzo heeft ook al een hele mooie finish. Daarnaast is de hele auto goed, op één plekje na, dus ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Heb je er misschien een foto van?

Sorry bedoel heb hele auto gedaan met finale. En inderdaad hele auto schitterend resultaat behalve dat stuk. Zal eens proberen om het op een foto te zetten

Moeilijk te zien maar deur heeft glans en grote witte stuk links niet

Bijlagen

• conv_1944.webp
    conv_1944.webp
    15,4 KB · Weergaven: 125
Moeilijk te zien eerlijk gezegd. Ik zie het niet. Maar is het een vlek of is het paneel aangedaan vanaf waar het begint (dus grenst aan de deur). Zo ja dan heb je kans dat het paneel ooit vervangen is of overgespoten is en dat je daarom verschil ziet?

ik vermoed ook overgespoten echter voor de tijd had ik er wel glans zitten.
Hier nog een foto van vanmorgen hopelijk is deze duidelijker.
Hierbij kun je op de deur wel glans / weerspiegeling zien en op het paneel erachter is het gewoon dof.
Kun je ergens makkelijk vragen of ze de lak dikte kunnen meten om te kijken of het overgespoten is?
Of heb ik gewoon verkeerd gehandeld dat dit met een poets beurt op te lossen valt?

conv_1964.webp