• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

15% KORTING op alle foams en prewashes!

Ik ben wel nieuwsgierig naar de BH Touch Less foam, maar ik snap werkelijk niets van die berekening :worried: kun je niet gewoon 100 ml in de Lancia foamlans doen en de rest aanvullen met (warm) water?
 
Tuurlijk kan dat! Als 100ml in de foamlans voor jou goede schuim en reiniging geeft is dat prima natuurlijk.

Die berekening is niet zo moeilijk. Het gaat er vooral om met die berekening om de verdunning van het totale water, dus het gedeelte uit de foamlans fles met een menging van zeep en water en daarbovenop hoeveel water er door de slang nog extra heen stroomt tot deze fles leeg is gezogen. En als je genoeg zeep gebruikt dan is van het totale schuim wat er uit komt die 2-4% zeep.
Stel je foamlans fles is 1 Liter (deze vul je met zeep en water tot 1L, in dit voorbeeld 200-400mL zeep en 600–800ml water) en door de slang stroomt 9L water tot de 1L foamlans fles leeg is gezogen dan is er in totaal 9L + 1L water gebruikt met de hoeveelheid sop die in de foamlansfles zit. Wil je dan 2-4% dan heb je dus 200-400ml zeep nodig om de 2-4% zeep van de 10L totaal gebruikte water te krijgen.

Is eigenlijk hetzelfde als een een hand foamer vullen met 2-4% zeep en de rest met water. Dus in geval van een liter fles is 20-40ml zeep en 960-980ml water.
 
Heb nog 5L autofoam staan. Kleinverpakking van Valet Pro Foamula. En een klein scheutje Kenotek foam. Ik vind het prima zo :joy:
 
Hoe komen jullie aan 30-50ml? Met een sprayer? Om 4% PIR te hebben moet ik ongeveer 300ml mengen en kan ik ongeveer 2 normaal formaat auto's foamen.
 
@Drifter gebruik jij een druk spuit of een foam lans?
Die 30-50ml is voor een hand-foamed of een druk spuit of weet ik veel hoe je ze noemt… (ik foam pro2 bijvoorbeeld)
Om op 1L water op 4% foam te komen zit je op 40ml

Met een foam lans (Lancia) heb je water en foam in je tank zitten en daar komt water van je HD bij. Dus dan ‘moet’/kan je een pir berekenen en kom je vaak rond de 100ml op 400ml water (zoiets)
 
Ik ben wel nieuwsgierig naar de BH Touch Less foam, maar ik snap werkelijk niets van die berekening :worried: kun je niet gewoon 100 ml in de Lancia foamlans doen en de rest aanvullen met (warm) water?

Vandaar dat ik zo lang doe met die gallons...

Ik doe het altijd met 50ml... en dan 400ml water van 60graden erbij. Dat gaat in de Lancia 1.0, vol open en foamen die hap.
Zowel voor de Bilthamber als voor de Bathe+ doe ik dat. Nog geen noodzaak gezien die 50ml op te hogen.. de hoeveelheid is ook ruim zat voor een auto.
 
@Drifter gebruik jij een druk spuit of een foam lans?
Die 30-50ml is voor een hand-foamed of een druk spuit of weet ik veel hoe je ze noemt… (ik foam pro2 bijvoorbeeld)
Om op 1L water op 4% foam te komen zit je op 40ml

Met een foam lans (Lancia) heb je water en foam in je tank zitten en daar komt water van je HD bij. Dus dan ‘moet’/kan je een pir berekenen en kom je vaak rond de 100ml op 400ml water (zoiets)
Ik kom met de premium foam cannon op de ava vol open op 7.5 liter. Op half open ook daadwerkelijk op 15 liter. Ik kan dan puur in de foam cannon gooien voor 4%, maar half foam half water geeft mooier foam.

Kom je met 1 foamspuit de hele auto rond? Anders zou dat ook nog wel een investering waard zijn.
 
als ik me best doe met 200x pompen zou ik een kleine auto rond kunnen komen met 1 spuit vol.

Ik vind de foam niet zo mooi als uit de lans en ik ben blij dat de foam een aantal minuten moet inwerken want daarna ben ik moe.

Als je in de buurt woont mag je hem ophalen om even te testen. Ik gebruik hem alleen nog maar met afwasmiddel er in voor na het coaten…