• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

15mm dap?

Maximus

Detailing addict
17 dec 2016
43
65
Hallo allemaal,

Ik vraag me af of CC wellicht ook met een 15mm dap komt?
Als ik naar wat concurrenten kijk, zie ik meestal dat ze:
- een 8mm dap hebben
- een 15mm
- en een 21mm
- en een enkele ook de 12mm

Ik dacht ooit ergens te lezen dat ze in de basis allemaal uit dezelfde fabriek komen. Maar ik geloof in de kwaliteit van CC, meer dan bij de concurrenten. Als ik de verhalen mag geloven hebben de 21mm machines van de concurrenten dezelfde problemen als de paw900, alleen dat die bij de concurrenten niet vermeld worden. Ook dat er lukraak een kleine backplate wordt geleverd bij de 21mm terwijl dat echt niet fijn werkt, zo heb ik begrepen.

Nu zoek ik naar uitbreiding naast de dap900v3, en hoewel de plus er is, zoek ik naar eentje met nog meer correctie. Vandaar de vraag, kunnen we de 15mm ergens verwachten?
En anders de vraag, en als het niet mag, haal het weg. Zijn de 21mm machines van de concurrenten dan wel probleemloos?
 
Laatst bewerkt:
Is dat niet dan? Wellicht niet rechtsreeks onder CC, maar is toch wel onder dezelfde holding? Net als monello.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de problemen van de 21's dan? (Polishing Power versus...)

Bij de Rupes 21 word geen kleine BP geleverd. Je kan apart een kleinere aanschaffen en past toevallig op de 21, maar dit word afgeraden omdat de balans van de machine dan verslechterd. Maar, zoals ik vaker heb gelezen, doet men dit wel gewoon en heb ik er momenteel ook één liggen.
 
Ik vraag me af of CC wellicht ook met een 15mm dap komt?

Ik dacht ooit ergens te lezen dat ze in de basis allemaal uit dezelfde fabriek komen. Maar ik geloof in de kwaliteit van CC, meer dan bij de concurrenten. Als ik de verhalen mag geloven hebben de 21mm machines van de concurrenten dezelfde problemen als de paw900, alleen dat die bij de concurrenten niet vermeld worden. Ook dat er lukraak een kleine backplate wordt geleverd bij de 21mm terwijl dat echt niet fijn werkt, zo heb ik begrepen.
Dit jaar komt er geen 15mm, wij hebben gekozen voor de 12mm, omdat je hier ook de kleine steunplaat voor hebt. Het voordeel van de 15mm is dan eigenlijk naar onze mening te klein. We hebben de resultaten van de 12mm vergeleken met de 15mm en dan is er met de 15mm niet veel voordeel te halen (naar onze mening).

Onze fabriek levert inderdaad aan andere partijen, maar wij kunnen zeker wel eigen specificaties meegeven aan de machine en wij proberen dat altijd net iets beter te doen dan de concurrentie. Denk aan:

1) Veel en veel betere, grotere en mooiere tas
2) Hoge kwaliteit kabel (ja ja, ik weet het er is een serie met kabelbreuken geweest, dat was dus de 'standaard' kwaliteit)
3) Andere elektronica
4) Hardere metalen

En zo kun je nog veel meer specificeren / kiezen bij de fabriek. Wij proberen overal de beste kwaliteit te pakken. Ook bij simpele dingen zoals de product labels (stickers) die zijn standaard van papier, maar wij kiezen voor de beste kwaliteit kunststof.

Is polishingpower ook van CC dan?
Is dat niet dan? Wellicht niet rechtsreeks onder CC, maar is toch wel onder dezelfde holding? Net als monello.
Jazeker. Het Polishing Power merk is van ons, net als Monello.

Dat is dus niet hetzelfde als een huismerk, van bovenstaande merken worden inmiddels in meer dan 10 verschillende landen verkocht.
 
Dit jaar komt er geen 15mm, wij hebben gekozen voor de 12mm, omdat je hier ook de kleine steunplaat voor hebt.
Ik dacht dat er op de DAP900 plus geen kleinere steunplaat kon?
"Verwisselbare 125mm steunplaat (alléén voor hetzelfde formaat te wisselen)"

Of lees ik je zin nu verkeerd?

bovenstaande merken worden inmiddels in meer dan 10 verschillende landen verkocht.
Dat is leuk om te horen! Geen idee dat de merken het zo goed deden, chapeau!
 
@Quantoxx

Dit zijn/kunnen de problemen zijn van de paw900.

  • In 85% van de gevallen een verhoogd geluidsniveau. Tussen de 90 en 105 decibel. Gehoorbescherming wordt aangeraden! (normaal zou zo'n machine ongeveer tussen 85 en 90 decibel moeten zijn)
  • In 25% van de gevallen soms iets te lange schroef voor het aandraaien van de steunplaat, 1 of 2 extra ringetjes lossen dit op.
  • In 40% van de gevallen soms verhoogde weerstand van de steunplaat tegenover rubber ring, mogelijk verhoogde slijtage van steunplaat of rubber ring.
  • In alle gevallen: schroefjes in de kop kun je zelf het best vastzetten met locktite om lostrillen te voorkomen.
 
Thanks voor de opheldering.

@Quantoxx
Ik kan me niet meer herinneren waar precies. Maar dacht echt te lezen dat de 21mm machines van concurrenten ook problemen hadden, maar dat ze daar minder kritisch zijn.
 
@Maximus - Ooh, ik haalde jouw post en die van @jelle door elkaar. :p

Ik heb er nooit op gelet eigenlijk, bij mijn Rupes 21 (MarkII)

In 85% van de gevallen een verhoogd geluidsniveau. Tussen de 90 en 105 decibel. Gehoorbescherming wordt aangeraden! (normaal zou zo'n machine ongeveer tussen 85 en 90 decibel moeten zijn)
Geen idee of mijn 21 teveel herrie maakt. Hij maakt iets meer herrie als de DAP900, maar dat is veelal wanneer je hem op het plaatwerk zet en door zijn uitslag de boel iets meer kan resoneren.

In 25% van de gevallen soms iets te lange schroef voor het aandraaien van de steunplaat, 1 of 2 extra ringetjes lossen dit op.
Bij de Rupes krijg ik de steunplaat niet eens los, haha! Moet dit nog eens met een bankschroef erbij proberen. :p

In 40% van de gevallen soms verhoogde weerstand van de steunplaat tegenover rubber ring, mogelijk verhoogde slijtage van steunplaat of rubber ring.
Bij mijn Rupes loot hier heel lichtjes tegen het rubber aan. Zover ik weet is dit niet heel erg, want deze weerstand word tijdens gebruik overtroffen en wanneer je de machine uitzet remt deze weerstand de steunplaat lichtelijk om rondslingeren van product te minimaliseren.

In alle gevallen: schroefjes in de kop kun je zelf het best vastzetten met locktite om lostrillen te voorkomen.
Ng niets van gemerkt bij mijn 21. :D
 
@Tim
Nog even een klein vraagje. Past de kleine backing plate van een dap900 gewoon op de plus variant? Of welke dan wel?

Nee dat past niet. De 900v3 wordt vast gezet met een sleutel op de moer en dan draai je de plaat erop. Bij de Plus zitten er 2 platte kanten op de plaatring welke in de moer vallen en vervolgens draai je een inbusbout door de plaat heen in de moer. een totaal andere manier van bevestigen...
 
@Maximus - Ooh, ik haalde jouw post en die van @jelle door elkaar. :p

Ik heb er nooit op gelet eigenlijk, bij mijn Rupes 21 (MarkII)

Geen idee of mijn 21 teveel herrie maakt. Hij maakt iets meer herrie als de DAP900, maar dat is veelal wanneer je hem op het plaatwerk zet en door zijn uitslag de boel iets meer kan resoneren.

Bij de Rupes krijg ik de steunplaat niet eens los, haha! Moet dit nog eens met een bankschroef erbij proberen. :p

Bij mijn Rupes loot hier heel lichtjes tegen het rubber aan. Zover ik weet is dit niet heel erg, want deze weerstand word tijdens gebruik overtroffen en wanneer je de machine uitzet remt deze weerstand de steunplaat lichtelijk om rondslingeren van product te minimaliseren.

Ng niets van gemerkt bij mijn 21. :D

Volgend mij heeft Kevin Brown aka buff daddy een mod gemaakt om te voorkomen dat hij aanloopt. Ringetje beetje vijlen.